Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:00:02 GMT

بارش پراکنده باران آسمان کردستان را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۷۶۸۶

بارش پراکنده باران آسمان کردستان را فرا گرفت

نشمیل احمدیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر و اوایل امشب همراه با ورود سامانه بارشی به منطقه، هوای استان تا بعدازظهر پنجشنبه ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: در این مدت افزایش پوشش ابر، در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: قسمت عمده بارش‌ها برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب رخ می‌دهد که با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری در این مدت به خصوص روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخداد آبگرفتگی‌های موقت و نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیر رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین برای امروز تا روز چهارشنبه با در نظر گرفتن جهت و سرعت وزش باد شرایط تشکیل گرد و خاک و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد.

احمدیانی سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را "بابارشانی" با صفر درجه و گرمترین را "سلین اورامان" با ۳۴ درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: دمای هوای شهر سنندج مرکز استان هم در سردترین ساعت هشت درجه و در گرمترین حالت ۳۰ درجه سانتی گراد به ثبت رسیده است.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۳۷ میلی‌متر) ۳۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۹۱ میلی‌متر، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سنندج سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش پراکنده در مناطق شمال شرق و مرکز استان خبر داد.

بهروز مرادپور امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز برای اغلب نقاط استان پوشش ابر و ورزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید پدیده‌های قالب آسمان هستند.

وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در مناطقی از شمال شرق و تا حدودی مرکز استان وقوع بارش‌هایی به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: در نقاطی با مخاطراتی همچون اختلال در تردد لغزندگی سطح جاده‌ها احتمال ایجاد رواناب احتمال خسارت به برخی سازه‌ها و ... همراه است.

مرادپور بیان کرد: از روز جمعه لغایت بعد از ظهر شنبه جو منطقه آرام و پایدار خواهد بود و مجدداً از شنبه شب تا صبح روز یکشنبه برای نواحی از جنوب شرق استان احتمال بارش‌های به صورت خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از نظر نوسانات دمایی تا روز یکشنبه با آهنگی آرام روند افزایشی را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود موج جدید بارش برف و باران بهاری به اصفهان
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • باد شدید و رگبار موقتی پدیده غالب جوی در همدان
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • باد و باران در راه است
  • بارش ۵۸ میلیمتری باران در تاریک دره نهاوند