Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فاس، مسؤولان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوهای مکرر در چند روز اخیر و در دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها، اعلام کردند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تحت هر شرایطی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

البته وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که ممکن است زمان برگزاری امتحانات با تصمیم ستاد کرونا تغییر کند اما امتحانات باید حضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این موضوع در حالیست که شرایط کرونایی در کشور به حدی رسیده است که تعداد زیادی از خانواده‌ها درخواست لغو امتحانات حضوری را دارند و پویش‌های متعددی نیز در این خصوص در سامانه فارس من خبرگزاری فارس مبنی بر «کمپین لغو امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم» ثبت شده است.

در همین راستا علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: امروز نامه‌ای برای وزیر آموزش و پرورش ارسال کردم و خواستار عدم برگزاری اجباری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم شدم.

وی ادامه داد: معتقدیم آموزش و پرورش با این اقدام، احتمالا موج پنجم کرونا را رقم می‌زند.

در متن نامه علی کریمی فیروزجایی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده، آمده است: «احتراماً نظر به اینکه برای بسیاری از والدین دانش‌آموزان سراسر کشور دغدغه برگزاری امتحانات حضوری مطرح است و از آنجا که چیزی مهمتر از صیانت و پاسداری از جان عزیزان مردم برای ما و خانواده‌هایشان مطرح نیست، مقتضی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا امتحانات تمام پایه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری به اختیار دانش‌آموزان و والدین آنها قرار گیرد و از هرگونه اجبار حضوری با توجه به ورود انواع ویروس‌های جهش یافته خودداری شود.

 بدیهی است نظر به تأثیر معدل در کنکور برای مقطع دوازدهم و انتخاب رشته در مقطع نهم، می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد تا تأثیر معدل صرفا برای شرکت کنندگان در امتحان حضوری لحاظ شود و برای شرکت کنندگان در آزمون مجازی با لحاظ درصد تأثیر کمتری، این امر اجرایی شود و برای مقاطع نهم نیز هیچگونه الزامی برای امتحان حضوری وجود نداشته باشد.

 بی‌شک اختلاط حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در مقاطع نهم و دوازدهم در انتقال ویروس به ۲ میلیون خانواده می‌تواند فاجعه‌ای جدید و احتمالاً موج پنجم کرونا را در کشور رقم بزند و در صورت بروز این فاجعه، مسؤولیت آن نه صرفاً با ستاد کرونا بلکه با تمامی پیشنهاد دهندگان و کارشناسان، مدیران و مسؤولان آن وزارتخانه خواهد بود».

منبع: الف

کلیدواژه: امتحانات حضوری آموزش و پرورش نهم و دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

رضا رضایی بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: از ۳۱ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد آزمون‎‌های پایه دهم و یازدهم و از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد آزمون‌های پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل حساسیت حوزه‌های امتحانات نهایی، تجهیزات خریداری و در بسیاری از حوزه‌ها نصب و تجهیزات مابقی تا زمان آغاز امتحانات تامین خواهد شد.

رضایی بیان کرد: ۲۵۴ حوزه اجرایی امتحانات نهایی و ۳۰ حوزه تصحیح در استان کرمان داریم که برای حوزه‌های امتحانی جنوب استان نیاز به تجهیزات سرمایشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از فردا نوبت اول کنکور در استان برگزار می‌شود، گفت: بخشی از کار به عهده وزارت علوم و بخشی به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: امسال تعداد ۱۲۳ حوزه برگزاری کنکور در استان کرمان و ۱۲ هزار و ۷۷۸ نفر داوطلب داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر