Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز ششم اردیبهشت مشاهده می‌کنید.

خبرگزاری میزان - در این بسته خبری مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی ششم اردیبهشت ماه مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:وضعیت جسمی رئیس کمیسیون بهداشت پس از دریافت واکسن ایرانی کرونا

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از تزریق این واکسن از من تست PCR گرفته شد و پس از آن آنکه نتیجه آزمایش منفی شد و در شرایطی که وضعیت جسمانیم طبیعی بود، روز گذشته به من واکسن برکت تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر سرپل ذهاب را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر حوالی سرپل ذهاب در استان كرمانشاه را لرزاند.

بیشتر بخوانید:چه تعداد از کارگران پسماند شهرداری تهران واکسینه شدند؟

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جامعه حادثه تهران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناقشه در ارقام مشارکت انتخابات؛ درصد خوزستان، ۲/۵ درصد بیشتر اعلام شده؟

با بررسی های انجام شده مشخص شده است درصد مشارکت اعلام شده در حوزه های انتخابیه ی ۱۴ گانه خوزستان نشان می دهد درصد مشارکت در خوزستان حدود چهل درصد (۴۰/۶) است اما این در حالی است که وزارت کشور درصد مشارکت استان خوزستان را حدود چهل و سه درصد (۴۳/۱۲) اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزبه کردونی، پژوهشگر حوزه سیاستگذاری عمومی در یادداشتی نوشت؛

در حالیکه کمیته اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه اعلام میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، درصد مشارکت استان خوزستان را حدود چهل و سه درصد (۴۳/۱۲) اعلام کرده است، بررسی میزان مشارکت اعلام شده در حوزه های انتخابیه ی ۱۴ گانه خوزستان که به صورت رسمی توسط ستاد انتخابات استان خوزستان اعلام شده است نشان می دهد درصد مشارکت در خوزستان حدود چهل درصد (۴۰/۶) است.

این تفاوت معنادار ۲/۵ درصدی در میزان مشارکت خوزستان نیازمند توضیح دقیق و ابهام زدا از سوی مسئولین ذیربط است.

مطابق اعلام رئیس ستاد انتخابات خوزستان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در خوزستان بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بوده اند. از سوی دیگر مستند به اعلام های رسمی ستاد انتخابات خوزستان مجموع آرای ماخوذه صحیح در ۱۴ حوزه انتخابیه یک میلیون و پانصد و چهل و دو هزار هشتصد و هفتاد و دو رای (۱,۵۴۲,۷۸۲) می باشد .

در کتاب های راهنمایی و دبیرستان فرمول محاسبه درصد به این شکل آموزش داده می شد:

درصد = ۱۰۰× مقدار کل/ مقدار موجود

که مطابق این فرمول درصد مشارکت در خوزستان ۱,۵۴۲,۷۸۲ تقسیم بر ۳,۸۰۰,۰۰۰ معادل ۴۰/۶ درصد می باشد.

بنابراین مشخص است که درصد مشارکت خوزستان مطابق اعداد اعلامی ستاد انتخابات خوزستان حدود ۴۰ درصد ( ۴۰/۶ ) است ولی مطابق اعلام کمیته اطلاع رسانی وزارت کشور بیش از چهل و سه درصد ( ۴۳/۱۲ ) می باشد که ضروری است پیرامون آن توضیح داده شود .

دغدغه مندانه از مسئولین ذیربط درخواست می شود که این تناقض و تفاوت معنادار در درصد مشارکت خوزستان را هم به احترام آحاد مردم و هم مبتنی بر راهبردهای ۴ گانه رهبری پیرامون انتخابات بویژه سلامت انتخابات شایسته پاسخگویی رسمی و ابهام زدایی بدانند و در این خصوص توضیح رسمی ارائه دهند .

پی نوشت : مورد عجیبی که در انتخابات اخیر استان خوزستان مشاهده شد تفاوت حدود ۴۶ هزار نفری در میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه اهواز در دو اعلام رسمی وزرات کشور و فرمانداری اهواز بوده است که هنوز توضیح رسمی در این خصوص ارائه نشده است. در این یادداشت مبنای آرای حوزه انتخابیه اهواز آمار وزرات کشور (۳۳۲۷۸۰) مبنا قرار گرفت . اما اگر آرای اعلامی فرمانداری اهواز که ۴۶ هزار رای بیشتر است نیز مبنا قرار گیرد جمع آرای مخوذه در استان خوزستان ۱۵۸۸۸۴۵ خواهد شد که در این صورت درصد مشارکت در خوزستان ۸/۴۱ می شود که بازهم دو درصد از میزان مشارکت اعلام شده توسط کمیته اطلاع رسانی وزارت کشور کمتر است .

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره ملی شکوه شاهنامه در اردیبهشت ماه‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • دستیار فرماندار سرپل ذهاب در امر مردمی‌ سازی دولت منصوب شد
  • سرپل‌ذهاب هشتمین شهر باستانی جهان
  • به هشتمین شهر باستانی جهان سفر کنید 
  • مهمترین مشکل پیش روی فرزندآوری، بحث‌های فرهنگی است
  • مهمترین موضوع جامعه‌ی امروز، فرهنگ‌سازی است
  • امیدآفرینی در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها است
  • مناقشه در ارقام مشارکت انتخابات؛ درصد خوزستان، ۲/۵ درصد بیشتر اعلام شده؟