Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:52:13 GMT

روی خط شهر؛ مرمت و محوطه‌سازی باغ کیهانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۹۱۰۷

روی خط شهر؛ مرمت و محوطه‌سازی باغ کیهانی آغاز شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «علی‌محمد سعادتی»، در بازدیدی از باغ کیهانی در محله سنگلج با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی، بوستانی ارزشمند در محل این باغ تاریخی به اهالی شهر تهران تقدیم شود، گفت: هم‌اکنون مراحل جداره‌سازی باغ کیهانی رو به پایان است و عملیات کفسازی و محوطه‌سازی آن توسط شهرداری منطقه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بوستان کیهانی می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و افزایش امنیت محله کمک کند.

به گفته وی، باغ کیهانی با وسعتی معادل یکهزار و ۷۰۰ مترمربع به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، سال گذشته توسط شهرداری منطقه ۱۲ از مالک خریداری شد و قرار است به بوستان محلی در سنگلج تبدیل شود؛  اطراف این باغ را خیابان‌های قفل‌سازان، کیهانی و بازارچه ترخانی در برگرفته و به دلیل اینکه در این نقاط فضای سبز کافی وجود نداشت، مدیریت شهری منطقه تصمیم گرفت با احیای باغ کیهانی و تبدیل‌شدن به بوستان، هم فضای سبز مناسبی برای مردم محله ایجاد شود و هم یک باغ تاریخی دیگر در منطقه قلب طهران به شهروندان تهرانی تعلق گیرد.

 برپایی وبینار «خیابان هایی برای زندگی»

«مسعود لواف زاده» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه های روز ایمنی حمل و نقل در فضای مجازی خبر داد.

وی گفت: این برنامه ها با هدف توسعه و ترغیب شهروندان به سفر درون شهری ایمن، منظم و اقتصادی و بهبود فرهنگ عمومی ایمنی، آموزش رفتار ترافیکی و افزایش سطح ایمنی در حرکت، مراقبت از کودکان و سالمندان در ترافیک به عنوان شهروندان آسیب پذیر و توجه ویژه به ایمنی موتورسواران، عابران پیاده، و دوچرخه سوارن  منطقه تا دهم اردیبهشت به اجرا درمی آید.

به گفته وی، در این راستا وبیتار آموزشی با عنوان «خیابان هایی برای زندگی» به همت معاونت حمل ونقل شهرداری تهران سه شنبه ۷ اردیبهشت با حضور استاد این حوزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به آدرس صفحه اینستاگرام traffic۲۴oline  برای بهره مندی علاقه مندان برگزار می شود.

بیمارستان شهید هاشمی نژاد نشان خدمت دریافت کرد

«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ تهران گفت: همزمان با هفته ملی سلامت، بیمارستان شهید هاشمی نژاد منطقه ۳ تهران، نشان خدمت دریافت کرد.

وی گفت: مراکز سلامت محور در سطح شهرتهران که دارای قدمت طولانی در ارائه خدمت آموزشی، بهداشتی، درمانی، تغذیه، دارو، آزمایشگاهی به شهروندان بوده و هریک در حوزه مربوطه به عنوان مرجع ارائه خدمات برای حوزه تخصصی و عموم شهروندان دارای ارزش و جایگاه اجتماعی خاصی می باشد، شناسایی می شوند.

وی افزود: پس از شناسایی این مراکز، مدیران ارشد شهری با حضور در این مراکز از متولیان سلامت، بهداشت و درمان تقدیر می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ عنوان کرد: هفته ملی سلامت فرصت مناسبی است تا گل سپاس را تقدیم وجود سپیدپوشان سپید دلی نماییم که در سر سودای سلامت مردم را دارند.

تلاش مدیریت شهری شمال تهران در نگهداشت شهر و تکمیل پروژه های اولویت دار   

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران گفت: نگهداشت شهر ویترین عملکرد شهرداری است و مدیریت شهری منطقه یک، تکمیل پروژه های اولویت دار و کوچک مقیاس محلی را با تلاش و اهتمام ویژه در دستور کار دارد.

وی بر تکمیل پروژه های اولویت دار شمال تهران چون ۳۵ متری شهید افتخاری، میدانگاه صالحیه(ع)، بهسازی انهار خیابان شریعتی و پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات ۲۷ گانه، تاکید کرد و گفت: کلیه مدیران تلاش و جدیت در تکمیل پروژه های نیمه کاره را در اولویت کار خود قرار دهند تا افتتاح آن ها در موعد مقرر انجام شود.

موسوی مدیریت پاسخگویی به مراجعین را در وضعیت جدید کرونایی ضروری دانست و اظهار داشت: مدیران باید پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا را جدی گرفته و در عین حال تدابیر لازم در پاسخگویی مناسب به شهروندان و عدم وقفه در خدمات قابل ارائه را مد نظر داشته باشند.

حفاظت از بیش از  یکهزار و ۵۰۰ اصله درخت در مقابل آفات و بیماری ها

«حمیدرضا فرخی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اجرای عملیات باندینگ درختان نارون، صنوبر و بید خبر داد و گفت: با اجرای این طرح با آفات مهمی همچون برگخوار نارون، سوسک های پوست خوار و چوبخوار بید و صنوبر مبارزه می شود.

وی افزود: در راستای توسعه و حفظ فضای سبز شهری و به منظور کاهش آلاینده های شهری وجود فضای سبز در شهر تهران امری ضروری است، لذا جهت حفظ تنه درختان نارون و کنترل و پیشگیری از آفت سوسک برگخوار  نارون و چوبخوار و پوستخوار صنوبر و بید عملیات باندینگ با استفاده از قارچکش سیستمیک و پودر مل انجام و تنه درخت به فاصله ۱ متر از طوقه به محلول مورد نظر آغشته می شود تا از شیوع این آفت در فصول گرم سال جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: این عملیات تا کنون برای حدود یک هزار و ۵۶۶ اصله درخت اجرایی شده که با بازبینی درختان و نیاز به حساسیت درختان برای آفت کشی اولویت بندی و  برای تعداد بیشتری از درختان انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۴ خاطرنشان کرد: این عملیات طی چندسال متوالی در منطقه با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز اجرا می شود که به طور چشمگیری تاثیر مناسبی در کاهش آفات نباتی این درختان داشته است.

آموزش ماهانه ۵ هزار شهروند منطقه ۱۳ در طرح های مرتبط با کاپ 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: طرح های مختلف و متفاوتی شامل "شنبه های بدون پسماند "، " کاپ" و "تفکیک پسماند در ساختمان های اداری "  برای کاهش تولید و مدیریت مناسب پسماندها در حال اجراست که به صورت ماهانه با آموزش ۵ هزار نفر از شهروندان منطقه ۱۳ همراه بوده است.  

وی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت پسماند و بازیافت در منطقه ۱۳ را  اجرای طرح «کاپ» برشمرد و افزود: این طرح به ‌صورت پایلوت  در برخی محلات  از جمله خیابان پیروزی و محله «حافظیه» درحال اجراست که اجرای دقیق و موفقیت آمیز آن میزان آلودگی پسماند را کاهش داده و با اجرای آن میزان پسماند حجیم به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه طرح کاپ از بهمن سال گذشته در محور های منتخب منطقه۱۳ آغاز شده است ادامه داد: در این طرح که به صورت هفتگی در خیابان های پیروزی،   ۹/۲۷ و ۱۰/۲۷ محله حافظیه اجرایی می شود ، به طور متوسط ماهانه یک تن پسماند جمع آوری می شود.

وی درباره طرح «شنبه‌های بدون پسماند» در غرف بازیافت  افزود: در این طرح،   شهروندان در روز های شنبه با مراجعه به غرف بازیافت و تحویل پسماند خشک و ثبت نام مشخصات در اپلیکیشن جاروب و دریافت کد در این طرح شرکت می کنند  که در پایان به قید قرعه به شهروندان شرکت کننده در طرح جوایزی اهدا می شود.

شکری درباره  طرح خودرو های ملودی در روز های شنبه هر هفته اضافه کرد: در این طرح خودرو های ملودی نسبت به برداشت پسماند های خشک تفکیک شده شهروندان از درب منازل طبق برنامه در چندین محور اقدام می کنند.

وی ادامه داد: به طور میانگین هر هفته هزار کیلو گرم پسماند خشک از درب منازل شهروندان جمع آوری می شود 

شهردار منطقه ۱۳ یادآور شد: نظر به دستور عمل ابلاغی تفکیک پسماند در ساختمان های شهرداری و اهمیت و ضرورت فرهنگ سازی در زمینه تفکیک پسماند از مبدا اداره مدیریت پسماند به صورت مستمرر و هفتگی اقدام به آموزش و فرهنگ سازی بین پرسنل و نیروهای خدمات همراه با توزیع کیسه های آبی رنگ و تحویل مخازن به صورت هفتگی می کند.

برچسب‌ها كميسيون باغات شهرداری منطقه دوازده تهران مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كميسيون باغات مدیریت شهری كميسيون باغات مدیریت شهری اخبار کنکور تکمیل پروژه شهرداری منطقه مدیریت شهری باغ کیهانی منطقه ۱۳ فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان

شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این منطقه به شکل مستمردرحال اجرا است، گفت: از ابتدای سال با اجرای طرح انضباط اجتماعی، ۱۶۰ نفر معتاد متجاهر در منطقه ۱۵ جمع آوری شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر و زباله گرد‌ها گفت: مانند سنوات گذشته در نقاط آسیب‌زای منطقه ۱۵، از جمله بوستان‌های فدائیان اسلام، امید، مبعث، ولیعصر عج (بیسیم)، سه راه افسریه محدوده اسب سوار بسیجی و بزرگراه بعثت، خیابان خاوران و محلات اتابک، هاشم آباد، بیسیم و شوش، مانور‌هایی با هدف سامان بخشی اجتماعی و تامین امنیت شهروندان اجرایی شده است.

او با اشاره به اینکه بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از مطالبات جدی شهروندان است، افزود: هدف اصلی جمع‌آوری معتادان بی خانمان و کارتن خواب، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح جامعه است و به همین سبب از ابتدای شروع طرح سامان بخشی اجتماعی تاکنون ۱۴۹ نفر مرد و ۱۱ نفر زن معتاد متجاهر، جمع آوری و به مراکز غربالگری منتقل شده‌اند.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این مانور با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و پیگیری درخواست‌های آنان اجرایی شده است، اظهار کرد: طرح انضباط اجتماعی با همراهی و مشارکت یگان‌های انتظامی، راهور، دادستانی و شهرداری منطقه ۱۵ از جمله معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران و مدیران اجتماعی نواحی، رییس اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه، شهربانان و یگان حفاظت منطقه در حال اجراست.

همچنین شهروندان می‌توانند ضمن تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران، کلونی‌های آسیب زا را اطلاع‌رسانی کنند تا گشت‌های حامی شهر اقدام به ساماندهی نقاط مورد نظر کنند.

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • دارابی: چالش‌های جهان معاصر تهدیدی جدی برای میراث فرهنگی هستند!
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها
  • آغاز طرح توزیع تقویم روز شمار برای جمع آوری پسماند خانگی
  • آماده سازی جایگاه و محوطه رژه نیرو‌های مسلح در روز ارتش در پایتخت