Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش مسئولان خوزستانی تصمیم گرفتند با واگذاری خودروهای خارجی به تاکسی داران منطقه آزاد اروند با شرایطی آسان سیستم فرسوده تاکسیرانی این منطقه را مدرن کنند. بر همین اساس واردات خودروها با نظارت‌های لازم انجام و مراحل واگذاری به متقاضیان تاکسی انجام شد، اما حالا با گذشت چند سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز از ناپدید شدن تعدادی از تاکسی‌های پلاک اروند و خارج شدن این خودروها از آمار ناوگان تاکسیرانی این شهرستان خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش «عبد الامیرمجدم» معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اهواز هم اعلام کرده بود: در اهواز 3هزار و ۲۰۰ تاکسی وجود دارد که یک هزار و ۹۶۰ دستگاه از آنها تاکسی زرد هستند و بقیه برچسب‌های ویژه دارند اما هم اکنون کمتر از ۲ هزار تاکسی در سطح شهر فعال است و وضعیت بقیه مشخص نیست.
 غیب شدن خودروهای ناوگان تاکسیرانی اهواز
«آیت حمیدی» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز از غیب شدن تعدادی از تاکسی‌های این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به فرسودگی بالای ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اهواز تصمیم گرفته شد تعدادی تاکسی‌ با پلاک منطقه آزاد اروند با شرایطی ویژه به متقاضیان واگذار شود. به همین منظور با همکاری دستگاه‌های مربوطه 118 خودروی خارجی از طریق گمرک بندر خرمشهر وارد اهواز شد تا سیستم تاکسیرانی شهر بویژه ناوگان فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی تقویت شود.
وی با تأکید براینکه شرایط واگذاری این خودروها بسیار آسان بوده است، ادامه می‌دهد: این خودروها با تسهیلات کم بهره بانکی و آورده‌های پایین به متقاضیان واگذار شده‌ تا شاهد نوسازی و تقویت ناوگان فرسوده تاکسیرانی کلانشهر اهواز باشیم اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بدو ورود برای 3 دستگاه از این خودروها تشکیل پرونده نشده و به شکل عجیبی از آمار کلی ناوگان تاکسیرانی این شهرستان خارج شده‌اند، البته قضیه به همین 3 خودرو ختم نمی‌شود و در ادامه  تعداد ۱۰ دستگاه دیگر هم با وجود تشکیل پرونده به هیچ یک از ایستگاه های تاکسی برای فعالیت معرفی نشده و به شکل عجیبی از آمار کلی ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج شده‌اند.
 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز رنگ بدنه خودرو‌ها را دلیل اصلی سوء‌استفاده از این تاکسی‌ها می‌داند و می‌افزاید: این خودرو‌ها که شامل هیوندای النترا، کیا سراتو، هیوندای اکسنت و... بوده‌اند همگی پلاک تاکسی منطقه آزاد اروند را که به رنگ زرد است داشته‌اند و تنها تفاوتشان با خودروهای معمولی همین پلاک‌ها بوده است؛ در واقع موضوعی که باعث سوء‌استفاده از این تاکسی‌ها شده رنگ بدنه خودرو است که با سایر ماشین‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد و افراد سود جو با جدا کردن آرم و برچسب تاکسی از بدنه خودرو از آن به‌صورت شخصی استفاده می‌کنند.
حمیدی با بیان اینکه طی یک سال که مسئولیت سازمان تاکسیرانی اهواز را بر عهده دارد، فشارهای زیادی بر او وارد  شده تا پیگیر این موضوع نباشد، می‌گوید: در چند سال گذشته هم تعدادی دیگر از تاکسی‌هایی که پلاک منطقه آزاد داشته‌اند پس از آنکه مدتی به‌عنوان تاکسی فعال بوده‌اند خرید و فروش شده و اکنون به جای فعالیت در ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر اهواز، در سایر شهرستان‌های استان در حال استفاده شخصی هستند و به طور کلی از چرخه حمل‌ و نقل عمومی شهر اهواز خارج شده‌اند.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناوگان تاکسیرانی منطقه آزاد اروند تاکسیرانی اهواز تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز ، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

شادی مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات 3 میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی طی 2 هفته آینده

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند