Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@19:32:43 GMT

خوش‌ اقبالی خانه به دوش‌ها در سال کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۰۴۸

خوش‌ اقبالی خانه به دوش‌ها در سال کرونا

متفاوت‌ترین دوره جوایز سینمایی اسکار برگزار شد و دوران کرونایی هم بدون این جایزه نماند. اسکار به‌عنوان یکی از معتبرترین جوایز سینمایی جهان امسال فاصله‌ای عجیب با دوره قبل خود داشت اما با تمهیدات ویژه بالاخره برگزار شد و در کنار این ویژگی‌های خاص با فهرست برندگانش هم تاریخ ساز شد.

 نود و دومین جایزه اسکار 441 روز قبل برگزار شده بود و این طولانی‌ترین فاصله میان دو مراسم اسکار در سابقه تاریخی برگزاری این جایزه سینمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم مانند همیشه لس آنجلس میزبان این مراسم بود اما با جمعیتی بسیار کمتر از همیشه و با زرق و برق‌هایی کمتر. مراسم امسال ۱۷۰ نفر شرکت کننده داشت که همه آنها پیش از مراسم سه بار تست کرونا داده بودند و روز مراسم هم دمای بدن‌شان پیش از ورود اندازه گرفته شد تا ریسک ابتلا و چرخش ویروس کرونا به حداقل برسد. فرش قرمز همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم اسکار بود و امسال سهم این فرش قرمز از جایزه اسکار بسیار کمتر از هر سال بود، با حضور سه عکاس و تعداد کمی از خبرنگاران که باید فاصله 2 متری را از مصاحبه شوندگان حفظ می‌کردند. مانند تمام مراسم سینمایی و غیرسینمایی روزهای کرونایی اینترنت و مصاحبه‌های آنلاین اینجا هم نقش زیادی داشت و مصاحبه‌های آنلاین به سبک کنفرانس‌های مطبوعاتی برگزار شد و برندگان با کلی ریپا، رایان سیکرست و لارا اسپنسر به‌عنوان مجری مصاحبه‌های مجازی انجام دادند.
و اما جایزه‌ها
نود و سومین جایزه سینمایی اسکار شب کلویی ژائو و فرانسیس مک‌دورماند کارگردان و بازیگر زن بود که برای «سرزمین خانه به دوش ها» اسکار کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آوردند و در نهایت هم فیلم‌شان برنده اسکار بهترین فیلم شد. کلویی ژائو دومین کارگردان زن بود که توانست این جایزه را به دست آورد و از سویی نخستین زن رنگین پوست و نخستین زن چینی است که جایزه اسکار گرفت. ژائو برای به دست آوردن اسکار بهترین کارگردانی با امرالد فنل برای فیلم «زن جوان خوش آتیه» رقابت کرد و به این ترتیب یک اولین دیگر هم رقم خورد؛ اولین باری که دو زن نامزد بهترین کارگردانی شده بودند و یکی از آنها جایزه را به دست آورد. شاید به‌همین دلیل هم اسکار نود و سوم را موفقیتی برای زنان سینما دانسته‌اند. 32 درصد نامزدهای جایزه امسال زنان بودند که در نهایت مهم‌ترین جوایز را هم به دست آوردند. «سرزمین خانه به دوش ها» پیش از اسکار 140 جایزه از جمله شیر طلایی جشنواره ونیز را برده بود و اصلاً عجیب نبود که برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردانی شود.
برنده پر سروصدای بعدی اسکار امسال سِر آنتونی هاپکینز بود. بازیگر 83 ساله انگلیسی که با فیلم «پدر» هر روز تحسین‌های بیشتری از قدرت بازیگری اش می‌خوانند و می‌شنوند. او اعضای آکادمی اسکار را هم متقاعد کرد که بهترین انتخاب به‌عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد است و به این ترتیب مسن‌ترین بازیگر برنده این جایزه لقب گرفت. یو جونگ یان مه برای بازی در فیلم «میناری» برنده اسکار بهترین نقش مکمل زن شد، نخستین بازیگر اهل کره‌جنوبی است که این جایزه را به دست می‌آورد.
پلتفرم‌ها این سال‌ها موفقیت‌های زیادی در سینمای جهان کسب کرده‌اند. امسال نتفلیکس با گرفتن ۷ اسکار پلتفرم برتر شد. «بلک‌باتم ما رینی»، «منک» و مستند «معلم اختاپوسی من» از فیلم‌های مهم نتفلیکس در اسکار امسال بودند که هرکدام برنده جایزه‌ای شدند.
ناکام‌های اسکار
امسال برای فیلم‌هایی چون «منک» و «TENET» پیش‌بینی‌های زیادی برای بردن جوایز اسکار می‌شد. دیوید فینچر که با «منک» به تاریخ و پیشینه مهم‌ترین فیلم تاریخ سینمایی امریکا یعنی «همشهری کین» پرداخته بود با نامزدی در 10 رشته رکورد بیشترین نامزدی را در جوایز اسکار امسال داشت اما تنها برنده جوایز بهترین طراحی تولید و بهترین فیلمبرداری شد. آخرین فیلم نولان اما مدتی پیش همه را ناامید کرده بود؛ فیلمی که ستایش کنندگان و منتقدان زیادی داشت اما وقتی در جوایزی چون گلدن گلوب ناکام ماند خیلی‌ها پیش‌بینی کردند در اسکار هم شانس چندانی نخواهد داشت. این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و «TENET» تنها برنده اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.
رامین بحرانی تنها ایرانی حاضر در جایزه اسکار امسال هم ناکام ماند. او نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «ببر سفید» بود اما این رقابت را به کریستوفر همپتون و فلوریان زلر برای فیلم «پدر» واگذار کرد. رامین بحرانی با فیلم‌های مستقل و تحسین‌شده‌ای مانند «خداحافظ سولو»، «اوراقچی»، «به هر قیمتی» و «99 خانه» شناخته می‌شود و «ببر سفید» را بر اساس کتاب برنده جایزه بوکر با همین نام نوشت و کارگردانی کرد. فیلم «ببر سفید» که در نتفلیکس به نمایش درآمد در هند ساخته شده و پریانکا چوپرا ستاره بین‌المللی سینمای هند هم از جمله بازیگران آن است.
حواشی نود و سومین اسکار
-نام برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی یعنی کلویی ژائو برای «سرزمین خانه به دوش‌ها» توسط بونگ جون هو، کارگردان فیلم «انگل» که در دوره قبل این اسکار را به دست آورده بود اعلام شد. البته از سئول، پایتخت کره جنوبی و به‌صورت اینترنتی.
-آنتونی هاپکینز که اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت برای دریافت جایزه‌اش در سالن حاضر نبود.
- فرانسیس مک دورمند پس از دریافت جایزه بهترین فیلم به همراه کلویی ژائو روی صحنه رفته بود تازه به صندلی خود بازگشته بود که نامش برای اسکار بهترین بازیگر زن اعلام شد.
-نام  یو جونگ یان به‌عنوان برنده اسکار بهترین نقش مکمل زن برای فیلم «میناری» توسط برد پیت اعلام شد و یو جونگ یان وقتی برای دریافت جایزه بالا رفت به برد پیت گفت: «بالاخره خدمت شما رسیدیم آقای پیت! از آشنایی با شما خوشوقتم».
-برگزاری مراسم اسکار با تمهیدات کرونایی عجیب بود اما ریس ویترسپون و لارا درن بازیگران سریال«دروغ‌های کوچک بزرگ» گفتند که برگزار شدن یک مراسم سینمایی به نزدیک‌ترین شکل دوران پیش از کرونا هیجان‌انگیز است.
-قبل از آغاز مراسم تیتراژی پخش شد که اسکار را شبیه یک فیلم معرفی می‌کرد و نوشته بود که بازیگران امشب کسانی چون برد پیت، برایان کرنستون، ریس ویترسپون، لارا درن، رجینا کینگ، ریز احمد و دیگران هستند.
-به دلیل شرایط خاص امسال تعداد جایزه‌دهندگان کم بود. لارا درن که در شرایط عادی فقط باید جایزه‌ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را می‌داد جایزه‌ بهترین فیلم بین‌المللی را هم اهدا کرد. برعکس سال‌های پیش که جایزه‌دهندگان دو نفره می‌آمدند امسال فقط یک نفر برای اهدای جایزه می‌آمد و نامزدها را می‌خواند و برنده را اعلام می‌کرد. حتی صدایی روی تصویر هم نبود که تعداد نامزد‌های قبلی برندگان را اعلام کند.
-تایلر پری امسال جایزه‌ انساندوستی را دریافت کرد که چند سالی است اهدا می‌شود. تایلر پری اشاره کرد که نباید از هیچ‌کس به خاطر رنگ پوست یا‌ نژاد یا... نفرت داشت.

برش
فهرست برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۱
 بهترین فیلم: «سرزمین خانه به دوش ها»
بهترین بازیگر مرد: آنتونی هاپکینز برای «پدر»
 بهترین بازیگر زن: فرانسیس مک‌دورماند برای «سرزمین خانه به دوش‌ها»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: دنیل کالویا برای «یهودا و مسیح سیاه»
بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یو جونگ یان برای «میناری»
بهترین کارگردان: کلویی ژائو برای «سرزمین خانه به دوش ها»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: «پدر» - کریستوفر همپتون و فلوریان زلر
بهترین فیلمنامه اوریجینال: «زن جوان خوش آتیه» - امرالد فنل
بهترین طراحی لباس: «بلک باتم ما رینی» - آن راث
بهترین موسیقی: «روح» - ترنت رزنور، آتیکوس راس، جان باتیست
بهترین انیمیشن کوتاه: «هر اتفاقی بیفتد دوستت دارم» از نتفلیکس
بهترین فیلم کوتاه: «دو غریبه دور» ساخته کوین دورانت و مایک کانلی
بهترین مستند بلند: «معلم اختاپوس من» ساخته پیپا ارلیش، جیمز رید و کریگ فاستر
بهترین مستند کوتاه: «کولت» ساخته آنتونی جیاچینو و آلیس دویارد
بهترین فیلم بین‌المللی: «یک دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ از دانمارک
بهترین صدا: «آوای متال» - نیکلاس بکر، جیمی بکشت، میشل کوتولنس، کارلوس کوترز و فیلیپ بلد
بهترین طراحی تولید: «منک» - دونالد گراهام برت برای طراحی و تولید و جان پاسکال برای طراحی صحنه
بهترین تدوین: «آوای متال» - میکل ای.جی.نیلسن
بهترین فیلمبرداری: «منک» - اریک مِسِراشمیت
بهترین جلوه‌های ویژه: «تنت»- اندرو جکسون، دیوید لی، اندرو لاکلی و اسکات فیشر
بهترین انیمیشن بلند: «روح» از پیکسار
بهترین چهره‌پردازی و مو: «بلک باتم ما رینی» - سرجیو لوپز-ریورا، میا نیل، جامیکا ویلسون
بهترین ترانه: «یهودا و مسیح سیاه» - «مبارزه برای تو» موسیقی ساخته اچ.ای.آر و درنست امیل - ترانه از اچ.ای.آر و تیارا توماس



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرزمین خانه به دوش ها برنده اسکار بهترین بهترین بازیگر نقش بهترین کارگردان جایزه اسکار بهترین فیلم برنده جایزه اسکار امسال کلویی ژائو برگزار شد برای فیلم بازیگر زن ترین فیلم نقش مکمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهداد اقبالی تصمیم گرفت؛ تاد بولی از ریاست باشگاه چلسی کنار می‌رود

بهداد اقبالی تصمیم گرفته است از گزینه موجود در قرارداد خرید چلسی استفاده کند. 

طرفداری | مطابق توافق تاد بولی و کلیرلیک کپیتال، چلسی طی دوره پنج ساله، رییس جدیدی خواهد داشت.

به گزارش مایک کیگان از دیلی میل؛ تاد بولی در سال 2027 از ریاست باشگاه چلسی کنار می‌رود. مطابق توافق مالکان مشترک آبی‌ها، ریاست باشگاه طی دوره پنج ساله تغییر می‌کند. بهداد اقبالی و کلیرلیک کپیتال به این نتیجه رسیده‌اند که از گزینه خود استفاده کنند و به همین دلیل، پس از پایان فصل 27-2026، تاد بولی نفر اصلی باشگاه نخواهد بود. کلیرلیک کپیتال 61.5 و بولی 38.5% از سهام چلسی را در اختیار دارند. بهداد اقبالی و خوزه فلیسیانو به‌زودی در مورد این که شخصا هدایت باشگاه را برعهده بگیرند یا مدیر دیگری را استخدام کنند، تصمیم خواهند گرفت. بولی در صورت تمایل و حفظ سهام خود در چلسی، می تواند در سال ۲۰۳۲ دوباره رئیس باشگاه شود. همچنین او و گروهش می توانند به دنبال فرصت های دیگری باشند.

چلسی بارها شایعات مربوط به تنش در روابط بین بولی و کلیرلیک را تکذیب کرده است. گفته می شود طرفین یک رابطه کاری حرفه ای دارند، به طور مرتب با هم صحبت می‌کنند و برای تصمیمات مهم، امضای هر دوی بولی و اقبالی ضروری است. با این حال، تصمیم به تغییر ریاست در سه سال آینده، می‌تواند به این معنا باشد که جای بهبود در عملکرد باشگاه وجود دارد.

در این مورد بخوانید:

افشای یک بند محرمانه: امکان تغییر ریاست باشگاه در چلسی

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • بهداد اقبالی تصمیم گرفت؛ تاد بولی از ریاست باشگاه چلسی کنار می‌رود
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • بسکتبال NBA | دست کم گرفتن مردان پادشاه می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • کیلین مورفی وارد ماجراهای جنجالی زغال سنگ آمریکا شد