Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با مصاف خانگی تیم فوتبال رئال مادرید برابر چلسی آغاز می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از دو هفته، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته می‌شود و در آغاز مرحله نیمه نهایی این رقابت‌‌ها امشب (سه‌شنبه) تیم‌‌های فوتبال رئال مادرید و چلسی در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانوی شهر مادرید به مصاف هم می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو هفته‌ای که از آخرین بازی اروپایی هر یک از این دو تیم گذشته اتفاقات فراوانی رخ داده است که در مهمترین آن هر دوی تیم‌ها نقش داشتند. این اتفاق تشکیل سوپرلیگ اروپا با حضور 12 تیم از جمله رئال مادرید و چلسی بود که البته عمرش به 48 ساعت هم نرسید، چرا که اکثریت تیم‌های آن با مواجه شدن با تهدید محرومیت و مجازات‌های سنگین پا پس کشیدند. چلسی اولین تیمی بود که این کار را انجام داد و رئال مادرید هنوز تن به چنین کاری نداده است.

با این حال از نگاه اهالی فوتبال هر دو تیم بابت جنجالی که به راه انداختند، مجرم هستند، حالا یکی بیشتر و دیگری کمتر. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرده است که امکان دارد برای تیم‌های تشکیل‌دهنده سوپرلیگ مجازاتی حتی در سطح محرومیت در نظر بگیرد و به همین دلیل گمانه‌زنی‌هایی درباره امکان محرومیت 12 تیم برتر فوتبال اروپا از رقابت‌های اروپای فصل آینده صورت گرفته است. این یعنی که این بازی و بازی برگشت می‌تواند آخرین بازی اروپایی یکی از دو تیم بازی بازی امشب قبل از کنار گذاشته شدن‌شان از لیگ قهرمانان باشد.

البته در حال حاضر این مسئله‌ای نیست که اعضای این دو تیم و مربیان‌شان را نگران کند و تمام تمرکز آنها روی پیدا کردن راهی برای رسیدن به فینال معطوف است.

چلسی که در مرحله قبل پورتو و در یک هشتم نهایی هم اتلتیکومادرید را حذف کرد، تا همین جای کارهم نسبت به فصل گذشته پیشرفت قابل توجهی در رقابت‌های اروپایی داشته است. فصل گذشته آبی‌های لندن در مرحله یک هشتم نهایی به بایرن مونیخ باختند و حذف شدند، اما امسال آنها یک مربی باتجربه و پخته مانند توماس توخل دارند که فصل گذشته توانست پاری‌سن‌ژرمن را به فینال برساند. به همین دلیل هواداران چلسی امیدوارند که مرد آلمانی یک بار دیگر این کار را انجام دهد و تیم محبوب آنها را که از سال 2012 به فینال رقابت‌ها نرفته است، دوباره به ایستگاه پایانی لیگ قهرمانان برساند.

نقطه قوت تیم توخل خط دفاعی مستحکم آن است که به ندرت به رقبا اجازه می‌دهد دروازه‌اش را تهدید کنند چه برسد به اینکه آن را باز کنند. همین مسئله سبب شده است که آنها در چهار ماه گذشته تنها دو بار طعم شکست را بچشند.

زیدان: نگران تأثیرگذاری یوفا روی داور بازی با چلسی نیستم/ بحث محروم کردن ما از لیگ قهرمانان مزخرف است

 

در بازی امشب بازیکنی که می‌توان روی تأثیرگذاری‌اش بر جریان مسابقه حساب کرد، میسون ماونت است. این هافبک هجومی انگلیسی تحت هدایت فرانک لمپارد به بازیکنی در ترکیب اصلی تبدیل شد، اما از ماه ژانویه که توخل روی کار آمده، او یک سطح بالاتر رفته است و در مرحله قبلی هم با گلی که در بازی رفت به پورتو زد نقش مهمی در صعود تیمش داشت. تأثیرگذاری او در مرحله گروهی حتی بیشتر هم بود.

در رقابت‌های داخلی این فصل چلسی با 58 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر است و جزو تیم‌هایی که می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را بگیرند. اما این تیم وستهام را در فاصله سه امتیازی خود می‌بیند پس نمی‌تواند از کسب سهمیه آسوده خاطر باشد. اگرچه حساب کردن روی قهرمانی لیگ قهرمانان برای کسب سهمیه فصل آینده این رقابت‌ها گزینه‌ای چندان منطقی و آسان نیست، اما قطعاً توخل و مردانش بدشان نمی‌‌آید که با فتح لیگ قهرمانان از بابت کسب سهمیه فصل بعد هم آسوده خاطر شوند.

و اما رئال مادرید...

رئال مادرید یکی از پخته‌ترین و باتجربه‌ترین تیم‌های تاریخ اروپا و پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان است. رویکرد منطقی و حساب شده این تیم و جلوگیری از اجرای بازی‌‌های احساسی و بی‌برنامه همواره یکی از برگ‌های برنده این تیم در رقابت‌های اروپایی به خصوص در مراحل حذفی بوده است. امسال و به خصوص در یکی دو هفته اخیر اوضاع برای کهکشانی‌ها خیلی مساعد نبوده است، اگرچه زین‌الدین زیدان سرمربی تیم تمام تلاشش را انجام داده که جلوی تأثیرپذیری شاگردان از اتفاقاتی که طی یک هفته گذشته رخ داده است بگیرد.

رئال مادرید و رئیس آن فلورنتینو پرس این روزها به‌عنوان متهم ردیف اول پرونده تشکیل سوپرلیگ اروپا شناخته می‌شوند و به همین دلیل رویکرد بسیاری از هواداران فوتبال به خصوص تیم‌‌های کوچکتری که جایی در سوپرلیگ نداشتند، نسبت به این تیم منفی شده است. همین موضوع سبب شد که یک خبرنگار در نشست خبری زیدان قبل از بازی از او بپرسد آیا نگران نیست که داور بازی هم تحت تأثیر موج منفی شکل گرفته علیه رئال مادرید بخواهد علیه تیم او سوت بزند.

سوای این، رئال مادرید این هفته در رقابت‌های داخلی اسپانیا هم یک ضربه بزرگ خورد. مردان زیدان در مصاف خانگی برابر بتیس به تساوی بدون گل بسنده کردند و به این ترتیب راه برای بارسلونا هموار شده تا با کسب پیروزی در بازی معوقه از رقیب دیرینه‌اش سبقت بگیرد و به صدر جدول صعود کند. این در حالی است که تنها پنج هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده است.

رئالی‌ها که در مرحله قبلی لیورپول را حذف کردند، برخلاف شروع نه چندان دلچسب در مرحله گروهی، در مراحل حذفی تحسین‌برانگیزتر بازی کرده‌اند. بردهای قاطعانه برابر آتالانتا و لیورپول در مراحل حذفی گواه آمادگی این تیم برای رسیدن به فینال است.

همچون بازی‌های قبلی در بازی امشب هم انتظار می‌رود که مثلث خط میانی متشکل از کاسمیرو، تونی کروس و لوکا مودریچ نقطه ثقل تاکتیک‌ها و برگ برنده این تیم برابر چلسی باشند.

در حالی که چلسی برای بازی امشب هیچ مصدوم و محرومی ندارد، رئال مادرید نمی‌تواند روی مهره‌هایی کلیدی همچون سرخیو راموس، فرلان مندی، فدریکو والورده و لوکاس واسکز که همگی مصدوم هستند، حساب کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چلسی رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا چلسی رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان رئال مادرید بازی امشب دو تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، امشب تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از دور برگشت مرحله‌ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. 

پس از 90 دقیقه جدال هیجان‌انگیز دو تیم در سانتیاگو برنابئو و ثبت نتیجه 3-3، حال سرنوشت این نبرد در استادیوم اتحاد رقم می‌خورد، همان‌جایی که سیتیزن‌ها مدت‌ها است طعم شکست را نچشیده و مقابل هیچ‌تیمی، حتی رئال مادرید پرافتخار زانو نزده‌اند. 

منچسترسیتی، خوشحال از بازگشت دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس، با روحیه‌ای مضاعف از رئال مادرید پذیرایی می‌کند. سیتیزن‌ها خلاف بازی رفت که کایل واکر و ناتان آکه را به دلیل مصدومیت و هم‌چنین کوین دی‌بروینه را به علت مسمومیت ناگهانی در اختیار نداشتند، با تمام قوا با پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا روبرو خواهند شد. 

منچسترسیتی نه‌تنها هرگز به رئال مادرید در استادیوم اتحاد نباخته، بلکه از آخرین شکست خانگی قهرمان انگلیس در لیگ قهرمانان بیش از 5 سال می‌گذرد. آماری که منچسترسیتی را به پیروزی برابر رئال مادرید در اتحاد امیدوار می‌ کند اما دیروز کارلو آنچلوتی و جود بلینگام گفتند که رئال با قدرت و اطمینان وارد زمین می شود و می خواهد همه پیش داوری ها را باطل کند.

از دیروز گمانه زنی ها در مورد یازده‌تای اصلی دو تیم شروع شده و مارکا امروز ترکیب احتمالی دو تیم را اینگونه اعلام کرد:

منچسترسیتی: ادرسون، آکانجی، استونز، روبن دیاز، گواردیول، رودری، دی بروینه، برناردو سیلوا، فودن، گریلیش، هالند

رئال مادرید: لونین، کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی، کاماوینگا، کروس، والورده، بلینگام، وینیسیوس و رودریگو

لازم به ذکر است که در ترکیب رئال اورلین شوامنی به دلیل محرومیت غایب است.

دیگر خبرها

  • عملکرد عالی آندری لونین مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • هشدار کروس به رئال: بایرن خیلی خطرناک است
  • خلاصه بازی منچسترسیتی (3) 1-1 (4) رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا 2023/24)
  • ضربات پنالتی آخر بازی منچسترسیتی (3) 1-1 (4) رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا 2023/24)
  • هری کین: تقابل با رئال مادرید؟ نیمه‌نهایی خیلی خیلی بزرگی می‌شود
  • ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • پیش‌بازی منچسترسیتی - رئال مادرید؛ سفری دوباره به سرزمین طلسم‌شده
  • برناردو: به این دلیل رئال 14 لیگ قهرمانان دارد
  • ادعای ستاره سیتی: ترسی از پادشاه اروپا نداریم