Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@21:30:15 GMT

حباب سکه کاملا تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۷۵۱

حباب سکه کاملا تخلیه شد

قیمت سکه بعد از ۱۰‌ماه سرانجام روز گذشته پایین آمد و به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که دلیل افت قیمت سکه افت تقاضا و کاهش نقدینگی است.

خبرگزاری میزان - روزنامه همشهری نوشت: قیمت سکه برای نخستین بار ۱۴ تیرماه ۹۹ وارد کانال ۱۰ میلیون تومان شد و بیش از ۱۰‌ماه است که زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نوسان نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دست رفتن مرز‌های مقاومت دلار و کاهش قیمت این ارز به ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان در روز گذشته سکه را هم پایین کشید و این دارایی ارزشمند سرانجام مرز مقاومت ۱۰ میلیونی را از دست داد. این قیمت البته ماندگار نبود و براساس نرخ‌های مندرج در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه تا پایان روز دوباره تا ۱۰ میلیون تومان بالا رفت، اما شکستن مرز‌های مهم ارز و سکه اتفاقات قابل توجه بازار‌های مالی بود که به اعتقاد فعالان بازار دلایل سیاسی و اقتصادی را توامان در پشت سر خود داشت.

چشم‌انداز مثبت مذاکرات برجام عاملی بود که در چندماه گذشته همواره نقطه امید فعالان اقتصادی بوده و همین عامل دلار را در ۲ هفته گذشته از ۲۵ هزار تومان تا ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آورد. در بازار طلا، اما عوامل تأثیرگذار دیگری هم وجود داشت. بازار طلا که برخلاف انتظار فعالان، شب عید کم‌رونقی را نیز تجربه کرد، حالا دومین هفته تعطیلی کامل را نیز پشت سر می‌گذارد و این عامل بر رکود تأثیر مضاعفی داشته است و به اعتقاد کارشناسان و فعالان صنفی، در غیاب تغییرات محسوس در بهای اونس، در روز‌های گذشته توقف معاملات مهم‌ترین دلیل نوسان رو به پایین ارزش فلز زرد بود. نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص دلایل افت قیمت سکه به زیر محدوده ۱۰ میلیون تومان، گفت: اتفاق خاصی پیش نیامده و ۲ فاکتور تأثیرگذار بر نرخ سکه تغییرات قیمتی مهمی نداشته‌اند، تنها دلیل افت قیمت سکه در روز‌های اخیر پایین‌بودن تقاضا و کاهش نقدینگی بوده است.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: تعطیلی بازار به‌دلیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای و نبود نقدینگی نزد مردم طی یک هفته اخیر قیمت سکه و طلا را کاهش داد و امروز در حقیقت حباب سکه به صفر رسیده و حباب انواع دیگر سکه نیز در حال کاهش است.

وی با اشاره به افزایش بهای اونس در نخستین روز هفته کاری پیش‌بینی کرد درصورت ادامه افزایش قیمت اونس، قیمت طلا نیز در بازار داخلی افزایش یابد و سکه بتواند مرز ۱۰ میلیون تومانی را پس بگیرد. به اعتقاد کشتی‌آرای، قیمت واقعی سکه ۱۰ میلیون تومان است و به‌احتمال زیاد روی همین قیمت تثبیت خواهد شد.

نوسانات قیمت دلایل صرفا اقتصادی دارد

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گشایش بازار‌ها بعد از پایان محدودیت‌های کرونایی را عامل تعیین‌کننده‌ای برای متعادل‌شدن قیمت‌ها دانست و افزود: با بازگشایی واحد‌های صنفی و شروع دادوستد از روز شنبه مسلما قیمت‌ها دوباره به ۲ فاکتور تعیین‌کننده اونس و قیمت ارز باز‌می‌گردد. به اعتقاد این فعال بازار طلا، نوسانات کنونی بازار و به‌ویژه کاهش شدید قیمت سکه دلایل کاملا اقتصادی دارد و هیچ عامل دیگری در این میان تأثیرگذار نیست.

او با این حال به چشم‌انداز مذاکرات برجام به‌عنوان عاملی بسیار مهم اشاره کرد و افزود: روند مثبت مذاکرات بسیار تعیین‌کننده است چراکه در قیمت ارز تأثیر مستقیم دارد، اما هم‌اکنون ۲ عامل نبود نقدینگی و کاهش تقاضا را باید دلایل اصلی افت قیمت‌ها دانست.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سؤال که آیا ماندن سکه زیر سقف ۱۰ میلیون تومان می‌تواند تأثیری بر بازار مصنوعات طلا بگذارد، گفت: این موضوع بر همه مسائل تأثیر خواهد داشت، هم‌اکنون حباب سکه صفر شده و قیمت سکه قیمت ذاتی طلای آن است، اگر قیمت بیش از این کاهش پیدا کند طبیعتا طلا از کشور خارج خواهد شد.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ترسیم چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار طلا گفت: مسلما از هفته آینده با از سرگیری دادوستد و فعالیت واحد‌های صنفی، بازار طلا رونق خواهد گرفت و این رونق با پایان‌ماه مبارک رمضان و قرار داشتن در فصل بهار و تابستان که زمان برگزاری مراسم پیوند‌ها و ازدواج‌هاست بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در بازار نقره/ طلا در مدار کاهش قیمت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سکه و طلا اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکه و طلا اتحادیه طلا و جواهر تهران ۱۰ میلیون تومان بازار طلا قیمت سکه افت قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر؛ همچون حباب دیده به روی قدح گشای

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال  جمعه ۱۰ فروردین به تفال حافظ بدین گونه است:‌

گلبرگ را ز سنبل مشکین نقاب کن

یعنی که رخ بپوش و جهانی خراب کن

بفشان عرق ز چهره و اطراف باغ را.

چون شیشه‌های دیدهٔ ما پرگلاب کن

ایام گل چو عمر به رفتن شتاب کرد

ساقی به دور بادهٔ گلگون شتاب کن

بگشا به شیوه نرگس پرخواب مست را

وز رشک چشم نرگس رعنا به خواب کن

بوی بنفشه بشنو و زلف نگار گیر

بنگر به رنگ لاله و عزم شراب کن

زآنجا که رسم و عادت عاشق‌کشی توست

با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن

همچون حباب دیده به روی قدح گشای

وین خانه را قیاس اساس از حباب کن

حافظ وصال می‌طلبد از ره دعا

یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن

تعبیر و تفسیر غزل

دیگران شیفته کار و اخلاق تو شده‌اند. تو کسی هستی که از حسن و خوبی چیزی کم نداری. چشم‌هایت همه را محسور می‌کند و بدون هیچ کلامی با همه حرف می‌زنند. پیمانی که بسته‌ای بسیار مبارک و فرخنده است؛ روزگارت روز به روز بهتر می‌شود. این دنیا گذراست و ایام خوشی سپری می‌شود، پس از فرصت‌ها استفاده کن و آنها را به شادمانی گذران. لطف و محبت کسی دائم شامل حالت می‌شود. به آرزویت می‌رسی و جوان‌تر می‌شوی. با اطرافیانت کمی مهربان‌تر باش. توکل به پروردگار و دعا به درگاه خداوند را فراموش مکن.     

tags # فال حافظ سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر؛ همچون حباب دیده به روی قدح گشای
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست