Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:52:10 GMT

دام‌های موجود در مراتع زنجان ۲ برابر ظرفیت مجاز است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۰۷۹۵

دام‌های موجود در مراتع زنجان ۲ برابر ظرفیت مجاز است

 پیمان فقیه امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه، زمان دقیق ورود دام به مراتع تاریخی است که در پروانه چراهای صادره و یا طرح‌های مرتع‌داری واگذاری، قید شده است، گفت: میانگین زمان آن هم چهار تا پنج ماه است.

وی در خصوص زمان ورود دام به مراتع، هم افزود: این زمان اغلب از نیمه خرداد شروع و در نیمه مهر یا اوایل آبان تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت فنی منابع طبیعی استان زنجان، با تاکید بر اینکه، ورود هر گونه دام از سایر استان‌ها غیرقانونی است، افزود: هیچ دامداری حق ندارد پروانه چرای دام خود را به غیر(چه بومی و چه خارج از استان) اجاره دهد.

فقیه حداقل زمان لازم برای احیای دوباره مراتع با کشت گونه‌های مرتعی سازگار با آن منطقه بصورت بذرکاری و بذرپاشی را  ۲ تا ۳ سال همراه با قرق بیان کرد.

وی آموزش، اعتماد سازی، کمک به معیشت بهره‌برداران، افزایش نیروهای یگان حفاظت همراه با امکانات مورد نیاز آنها را از جمله دغدغه های منابع طبیعی عنوان کرد.

ورود و خروج هرگونه دام بدون مجوز منابع طبیعی، خلاف است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم از ۲ مورد گزارش ورود ۲۰۰ واحد دامی غیرمجاز خبر داد و گفت: توسط یگان حفاظت نسبت به اخراج آنها اقدام شد.

سرهنگ رضا مهدیون با تاکید بر اینکه ورود و خروج هرگونه دام بدون مجوز منابع طبیعی، خلاف است، افزود: برای مقابله با ورود دام از خارج استان، مکاتبات لازم با شهرستان‌ها صورت گرفته است، تا با همکاری پاسگاه‌های انتظامی، جهت ورود و خروج دام‌ها، مجوز لازم از منابع طبیعی شهرستان‌ها صادر شود.

وی از بهره برداران خواست، هرگونه ورود دام غیر مجاز، اجاره مرتع و نیز بهره برداری از مرتع بیش از ظرفیت پروانه را، به یگان حفاظت گزارش دهند.

برچسب‌ها مراتع دام و طيور زنجان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع دام و طيور زنجان مراتع دام و طيور زنجان منابع طبیعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در محور اردبیل به نیر خبر داد و اظهار کرد: این وانت حامل ۱۴۰ اصله قنداق و چوب آلات جنگلی بود که طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت دو بامداد انجام گرفت قاچاقچیان سعی بر فرار داشتند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات خودرو یگان منابع طبیعی آسیب جدی دید و دو نفر از مأموران یگان مصدوم شده‌اند.

نوری با اشاره به دستگیری دو متخلف حین این عملیات افزود: متأسفانه یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرد و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کد خبر 6085625

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود