Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شهرداری مراغه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای ارائه تسهیلات و مشوق‌ها به  سازمان بنادر و کشتیرانی اشاره کرد و افزود: برای مشارکت این سازمان در توسعه فعالیت‌های بندر خشک، ایجاد منطقه گمرکی و ارتقای سطح اداری گمرک شهرستان مراغه به اداره‌کل، مشوق‌های مناسبی از سوی شورا و شهرداری اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام مروتی به دلایل استقبال مدیریت شهری از این سرمایه‌گذاری نیز اشاره و بیان کرد: سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و کشتیرانی، نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان مراغه خواهد داشت و از این‌رو مجموعه شورا و شهرداری مراغه از این سرمایه‌گذاری به نفع مردم منطقه، استقبال و حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه گمرکی توسط سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی در مناطق جنوبی شهر که از مناطق محروم و کم‌برخوردار مراغه به شمار می‌رود، می‌تواند زمینه‌ توسعه روزافزون این منطقه در آینده نزدیک را فراهم کند.

وی افزود: در دیدار روز گذشته اعضای هیات مدیره سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از سازمان برای سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های عمران شهری و توسعه گردشگری مراغه نیز دعوت به عمل آمد.

ارتقای گمرک به اداره‌کل، نخستین گام از سرمایه‌گذاری کشتیرانی در مراغه

مدیر کشتیرانی جنوب خط ایران شعبه مراغه نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نخستین گام گمرک این شهرستان به اداره‌کل ارتقا می‌یابد و زمینه برای ایجاد رویه‌های وارداتی در منطقه فراهم می‌شود.

کاپیتان رضا کشاورزی افزود: توسعه فعالیت‌های بازرگانی بندر خشک نیازمند وجود رویه‌های صادراتی و وارداتی است و ارتقای گمرک  شهرستان مراغه به اداره‌کل، ایجاد این رویه‌ها را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون صادرات از طریق بندر خشک و گمرک مراغه انجام می‌شود، اما ایجاد رویه واردات کالا از آن نیازمند ارتقای سطح گمرکی است و این امر با همراهی و مشارکت سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با ایجاد رویه‌های وارداتی، شرکت‌های مختلف بازرگانی و ترانزیتی برای فعالیت در بندر خشک مراغه در این شهرستان استقرار می‌یابند. 

وی تاکید کرد: در رایزنی اعضای هیات مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شهرداری مراغه نیز ارائه تسهیلات برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه منطقه گمرکی مورد تاکید قرار گرفت و قول مساعد از سوی مجموعه مدیریت شهری در این خصوص داده شد. 

رئیس هیات مدیره سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز در جلسه روز گذشته خود با فرماندار مراغه اذعان کرد که وجود سیلوهای نگهداری محصولات زراعی و نیز زیرساخت‌های مهمی چون راه‌آهن و گمرک، این شهرستان را به منطقه‌ای مساعد برای ایجاد منطقه گمرکی و ترانزیتی در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

به گفته «علی مسیبی بهروز»، ایجاد منطقه گمرکی در شهرستان مراغه به عنوان بندر خشک، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی و تولیدی منطقه خواهد بود و بر همین اساس سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی در ایجاد اداره‌کل و منطقه گمرکی مراغه به عنوان سرمایه‌گذار اصلی مشارکت فعالی خواهد داشت.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و هم‌اکنون ۳۸ هزار مترمربع از اراضی این شهرستان برای ایجاد منطقه گمرکی و سرمایه‌گذاری در زمینه ترانزیت در اختیار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار دارد.

با راه‌اندازی بندر خشک مراغه، خدمات حمل‌ونقلی موسوم به «door to door» به تولیدکنندگان و تجار داخلی ارایه، و همچنین ترانزیت کالا نیز از طریق این شهرستان تسهیل و تسریع می‌شود اما مزیت‌های آن را نمی‌توان تنها در این اهداف کلی خلاصه کرد و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد محلی را نیز می توان به این مزیت‌ها افزود.

به گزارش ایرنا به نقل از «سیدعلی موسوی»، فرماندار شهرستان ویژه مراغه، به زودی و در ادامه جلسه‌های روز گذشته، یک جلسه با حضور مسئولان مراغه در تهران برگزار می‌شود تا توافق‌های اولیه برای راه‌اندازی بندرخشک مراغه در پایتخت نهایی شود. 

برچسب‌ها شهرداری مراغه توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران شهرداری مراغه توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایجاد منطقه گمرکی شهرستان مراغه شهرداری مراغه سرمایه گذاری مدیریت شهری اداره کل برای ایجاد بندر خشک رویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد

جزئیات مربوط به واگذاری بلوک ۱۷ درصدی سهام مدیریتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای ماده 23 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی، سازمان خصوصی‌سازی جزئیات واگذاری بلوک 17 درصدی سهام شرکت کشیرانی جمهوری اسلامی ایران شامل 9 میلیارد و 812 میلیون و 758 هزار و 324 سهم را به سازمان تامین اجتماعی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام واگذار شده این شرکت 253 هزار و 71 میلیارد و 37 میلیون و 175 هزار و 960 ریال، و مطابق خلاصه اطلاعات مالی بنگاه بر اساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 31 خرداد 1402، ارزش دارایی‌های شرکت کشیرانی جمهوری اسلامی ایران 658 هزار و 560 میلیارد و 848 میلیون ریال، ارزش بدهی‌ها 426 هزار و 845 میلیارد و 389 میلیون ریال، جمع حقوق صاحبان سهام 231 هزار و 715 میلیارد و 459 میلیون ریال و سود خالص این شرکت نیز 160 هزار و 279 میلیارد و 867 میلیون ریال اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز
  • جزئیات واگذاری سهام مدیریتی کشتیرانی منتشر شد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند