Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کشاورزان شهرستان جوانرود با تقدیر از اقدام دولت در افزایش قیمت خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم، این اقدام مهم و راهبردی را موجب دلگرمی کشاورزان گندمکار دانستند.

طبق مصوبه جدید شورای عالی اقتصاد از ۳۱ فروردین قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی به پنج هزار تومان رسید، یعنی مبلغ یک‌هزار تومان به هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم خرید تضمینی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است پیش از این قیمت هر کیلوگرم گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با حمایت دولت به پنج هزار تومان رسیده بود.

یک کشاورز گندمکار جوانرودی روز سه‌شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و رساندن آن به پنج هزار تومان اقدامی مناسب در جهت دلگرم‌کردن گندم‌کاران به ادامه تولید این محصول است.

«احمد مرادی» افزود: افزایش قیمت گندم یک اقدام پسندیده و نشانه عزم دولت برای کمک به معیشت کشاورزان است هر چند هزینه‌های تولید را به طور کامل پوشش نمی‌دهد.

یکی دیگر از کشاورزان جوانرودی نیز گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید بر اساس نرخ تورم و متناسب با افزایش هزینه‌ها باشد.

«علی محمدی» اظهار داشت: در حالیکه نرخ بیشتر اقلام، طی سالیان اخیر افزایش چندین برابری داشته اما نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با این افزایش قیمت ها نبوده است.

کشاورز دیگری جوانرودی یادآور شد: با توجه به اینکه این قیمت هزینه‌های کشاورزان را پوشش نمی‌دهد ولی باز هم برای پوشش مقداری از هزینه‌ها مفید است و می‌تواند پایداری کشاورزی و تولید را تضمین کند و به بخشی از خواسته‌های کشاورزان جامه عمل بپوشاند.

وی تصریح کرد: اشتیاق گندم‌کاران به فروش گندم به دولت با افزایش قیمت خرید تضمینی بیشتر شده است.

۹هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم رفته است

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود هم گفت: افزایش قیمت گندم گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی است.

«حسن ویسی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها امسال بیش از ۴۱ در صد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است، افزود: این افزایش قیمت می‌تواند مرهمی برای دغدغه کشاورزان دیم کار باشد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، اقدام امیدبخش برای کشاورزان در زمینه افزایش تولید و اطمینان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت است.

ویسی یادآور شد: در سال زارعی جاری حدود ۹ هزار هکتار زمین آبی و دیم در شهرستان جوانرود زیر کشت گندم رفته است.

شهرستان جوانرود  با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت  در شمال غرب کرمانشاه  ۱۹ هزار و ۵۰۰  هکتار اراضی زراعی دارد.

برچسب ها: جوانرود ، گندم ، خرید تضمینی گندم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O9v

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جوانرود گندم خرید تضمینی گندم خرید تضمینی گندم قیمت خرید تضمینی کیلوگرم گندم افزایش قیمت هزار تومان هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان

 عبدالرضا سیداحمدی گندم را مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول راهبردی از ۲۰ فروردین آغاز شده است و ۱۰۵ مرکز مسئولیت خرید این محصول از کشاورزان را بر عهده دارند.

او  با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران در استان خریداری شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت کلزا می‌گوید: برداشت این دانه روغنی از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده و در حال حمل به کارخانجات است.

آقای سیداحمدی با اشاره به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبه‌های کشاورزان توسط بخش خصوصی، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

 او ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت چغندرقند گفت: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه راهبردی است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

آقای سیداحمدی افزود: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد