Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@16:22:09 GMT

پیش بینی تولید ۶۵ هزار تن مرغ در قزوین

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۱۱۶۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با رشد قابل توجه جوجه ریزی در مرغداری های این استان به واسطه برنامه‌ریزی های انجام شده و تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها گام بلندی برای کمک به ثبات بخشی به بازار مرغ برداشته شده است.

حمیدرضا عزتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به وضعیت بازار و رشد تقاضا، جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان قزوین فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد رشد یافت، ضمن آنکه میزان جوجه ریزی در این ماه نسبت به اسفند ماه نیز افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان قزوین به ثبت رسید که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود.

معاون بهبود تولبدات دامی استان قزوین با بیان اینکه اختلاف قیمت مرغ در قزوین با استان های همسایه و افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال قبل موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه عرضه مرغ شده بود اما با تدابیر اندیشیده شده از جمله جلوگیری از خروج مرغ و افزایش جوجه ریزی خیلی زود شاهد بازگشت ثبات در بازار این محصول بودیم.

وی افزود: در کنار تولید و عرضه گوشت مرغ به شکل گرم، با تدابیر اتخاذ شده ذخیره سازی مناسبی از مرغ توسط شرکت پشتیبانی دام در سردخانه های استان قزوین انجام شده است.

این مسوول همچنین یادآور شد: ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان طی سال های اخیر به ۱۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته که این موضوع توان بالای قزوین را در زمینه تولید محصول مهم نشان می دهد.

پیش بینی تولید ۶۵ هزار تن مرغ در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در سال جاری پیش بینی می شود ۶۵ هزار تن گوشت مرغ در استان قزوین تولید شود.

وی یادآور شد: هرساله کمی بیشتر از یک سوم تولید مرغ قزوین در داخل استان به مصرف می رسد و مابقی در بازار استان های همجوار و تهران عرضه می شود.

این مسوول با بیان اینکه مشکلی برای تامین مرغ مورد تقاضای بازار استان قزوین وجود ندارد ، افزود: نظارت بر تولید و عرضه مرغ در این استان به شکل محسوسی افزایش یافته و با تخلفات صنفی در این بخش با جدیت برخورد می شود.

عزتی همچنین گفت: با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در راستای پشتیبانی از استمرار و تقویت تولید در مرغداری ها و مصوبات ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی شاهد هیچ مشکلی در تامین و عرضه گوشت مرغ در سطح استان قزوین در ماه مبارک رمضان نبوده ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه نهاده به میزان مورد نیاز و تقاضای مرغداری های استان در اختیار آنها قرار گرفته است،افزود: با وجود برخی تنگناها و مشکلات، همه تلاش وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه بر تامین نهاده های مورد نیاز صنعت طیور متمرکز شده است.

 ۲۷ واحد تولید جوجه یک روزه و ۴۴۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین به فعالیت می پردازند.

برچسب ها: قزوین ، تولید دام ، مرغ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O9y

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قزوین تولید دام مرغ مرغداری ها جهاد کشاورزی جوجه ریزی استان قزوین معاون بهبود گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای روز‌های آینده تداوم پایداری جو همراه با افزایش نسبی ابر در آسمان منطقه را پیش بینی کرد.

مریم بهروزی گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند برای امروز سه شنبه جوی به نسبت پایدار را در سطح منطقه شاهد خواهیم بود. البته در بخش‌های غربی منطقه وزش باد‌های نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گذر متناوب امواج در سطح استان اتفاق خواهد افتاد که سبب افزایش ابر و البته در برخی مناطق بارش‌هایی به صورت پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از روز جمعه جو پایدارتر خواهد شد. به لحاظ دمایی ظهر امروز نسبت به دیروز اندکی افزایش دما را شاهد خواهیم بود. دیروز در گرمترین ساعات بیشینه دمای شهر قزوین به ۱۱ درجه سلسیوس رسید.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان
  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • پیش بینی هواشناسی
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی هواشناسی
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد