Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونای جهش یافته هندی در حالی نگرانی ایجاد کرده است که چندی پیش ویروس جهش یافته انگلیسی با وجود محدودیت های هوایی از مرزهای زمینی وارد کشور شد.

خبرگزاری میزان - بعد از ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و ورود آن به کشور حال نوبت به ویروس کرونای جهش یافته هندی می‌رسد که وضع کشور هند را به حال قرمز درآورده است و با توجه به نزدیکی این کشور به ایران نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواسط دی ماه بود که خبر ورود اولین مورد کرونای انگلیسی در کشور به ثبت رسید و در مدت کوتاهی شمار مبتلایان به این ویروس جهش یافته افزایش یافت.

تعلیق پرواز‌های رفت و برگشت ایران و انگلیس از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ عملی شد، اما در همان حال ویروس کرونای جهش یافته از مرز‌های زمینی در حال ورود به کشور بود و طولی نکشید که استان خوزستان به واسطه هم مرز بودن با کشور عراق تبدیل به کانون ویروس جهش یافته انگلیسی شد.

 رئیس جمهور در شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا یعنی ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ گفت: متاسفانه برغم همه تلاش‌ها امروز وارد موج چهارم کرونا در کشور شده ایم و مهمترین عامل ایجاد این وضعیت ورود ویروس انگلیسی از کشور عراق از طریق مرز‌های خوزستان و ایلام به کشور بوده است.

گسترش ویروس کرونا از مرز‌های زمینی تا جایی پیش رفت که استان خوزستان به حالت قرمز کرونایی تبدیل شد و زمانی مرز‌ها بسته شد که کار از کار گذشته بود.

حال که تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا به مرز ۵۰۰ نفر در روز نزدیک شده است خطر ویروس کرونای هندی نگرانی‌هایی را به وجود آورده است که غفلت در این زمینه می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

با گسترش ویروس جهش یافته هندی و افزایش تعداد مرگ و میر و مبتلایان در این کشور چندی پیش پیش رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا  ممنوعیت تردد مستقیم و غیر مستقیم مسافراز طریق مرز‌های زمینی، هوائی و دریایی با کشور هندوستان را تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

باتوجه به دستور ممنوعیت تردد مستقیم و غیر مستقیم مسافر از مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی محدودیت‌ پرواز‌ها از زمان ابلاغ دستورالعمل آغاز شد.

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، پرواز‌ها به و از دو کشور هند و پاکستان از بامداد ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ممنوع شده است.

وضعیت ورود و خروج مسافر از مرز‌های هوایی

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱کشور جهان وجود دارد و پرواز از مبدأ و مقصد کشور‌هایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشور‌هایی که در لیست کشور‌های پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

همچنین ذیبخش درباره ورود مسافران از مبدا دو کشور هند و پاکستان به کشور می‌گوید در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی از مبدا دو کشور هند و پاکستان به ایران و بالعکس وجود ندارد و در صورتی که مسافری به صورت کانکشن به کشور‌های هند و پاکستان سفر کند اگر در پاسپورت این افراد مُهر کشور هند خورده باشد فرودگاه اجازه ورود این افراد به کشورمان را نخواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد به طور غیر مستقیم می‌توانند با سفر به کشور‌های ترکیه یا دوبی به کشور هند یا کشور‌های ممنوعه سفر کنند، اما در هنگام برگشت امکان ورود آن‌ها به کشور تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

تعلل در بستن مرز‌های زمینی

وقفه در ممنوعیت تردد از مرز‌های زمینی قابل تامل است چراکه با توجه به ابلاغ ممنوعیت تردد مستقیم و غیر مستقیم مسافر از طریق مرز‌های زمینی، هوائی و دریایی با کشور هندوستان از سوی فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ این مسئله تا تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به گمرکات کشور ابلاغ نشده بود.

در همین راستا سید روح الله لطیفی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت تردد مسافرو کالا از مرز پاکستان باتوجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته هندی گفت: در زمینه جابه جایی کالا از مرز پاکستان هنوز محدودیتی اعلام نشده است و به روال گذشته در حال انجام است.

وی افزود: در زمینه تردد مسافر از مرز پاکستان نیز تا روز یک شنبه هنوز مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت یا اعمال محدودیت تردد مسافر از این مرز در گمرکات کشور ابلاغ نشده است.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد: در حال حاضر اعمال محدودیت مسافر از مرز هوایی و زمینی مطرح است که در بحث هوایی ابلاغ آن راحت‌تر است و اعمال محدودیت در خصوص ترد مسافر از مرز‌های زمینی به گمرک، اداره گذرنامه، وزارت کشور و سازمان راهداری مربوط می‌شود که در صورت ابلاغ بخشنامه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورات لازم به بخش‌های مربوطه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: سخنگوی گمرک: تاکنون مصوبه‌ای درباره ممنوعیت تردد مسافر بین ایران و هند از مرز پاکستان به ما ابلاغ نشده است

تشدید پروتکل‌ها در رابطه با شناور‌های هندی

در خصوص ورود مسافران هندی از مرزهای دریایی نیز چنگیز جوادپور مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در رابطه با شناور‌های هندی تشدید شده است به طوری که قبل از پهلوگیری شناور‌های هندی، همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل‌های لازم را مدنظر قرار می‌دهند و با انجام تست‌گیری اجازه پهلوگیری یا عدم پهلوگیری صادر می‌شود و بدون تایید وزارت بهداشت شناور‌ها پهلودهی نمی‌شوند و کالا تخلیه و بارگیری نخواهد شد.

این موضوع نشان می‌دهد که در کنار مرز‌های هوایی و دریایی باید مرز‌های زمینی نیز قوانین سرسختانه‌ای در ورود مسافر پیش بگیرند تا ویروس جهش یافته‌ای که قبلا از مرز‌های غربی وارد کشور شده بود حال از مرز‌های شرقی مردم را غافل گیر نکند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ویروس کرونا مزرهی هوایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی ویروس کرونا ویروس کرونای جهش یافته مرز های زمینی ویروس جهش یافته مقابله با کرونا مرز پاکستان جهش یافته هندی هند و پاکستان ممنوعیت تردد مسافر از مرز ویروس کرونا تردد مسافر غیر مستقیم شناور ها کشور هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد

طبق ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید در هر روز برای اشخاص حقیقی افزایش پیدا کرده است.   بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.   در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:   حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.   بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.   علاوه‌براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • بازگشت به جنگ در سایه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم