Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل در خصوص فایل صوتی منسوب به ظریف گفت: در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم برخی سیاست مداران به دنبال این هستند که ویرانه‌ای از روابط بین ایران با سایر کشور‌ها را روی دست کشور قرار دهند.

 سید مصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص فایل منسوب به ظریف که توسط شبکه سعودی ایران اینترنشنال منتشر شد گفت: ظاهرا این فایل چند روز قبل برای تعدادی از خبرنگاران خارج از کشور از جمله خبرنگاران شاغل در رسانه‌های ضد انقلاب فرستاده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شاید دلیل این کار این بود که پخش آن از اینترنشنال پوشش داده شود، اما مستقیماً برای این شبکه ارسال نشده باشد و شاید هم به این دلیل بود که می‌خواستند حتما از یک رسانه ضد انقلاب پخش شود.

خوش چشم با بیان اینکه درز موضوع هدفمند بوده تصریح کرد: محتوای مصاحبه چندان به محتوای مصاحبه‌هایی که برای ثبت تاریخ شفاهی انجام می‌شود شباهت نداشت و کاملاً مشخص است که هدف از آن گرم کردن تنور انتخابات توسط اصلاح طلبان و طرفداران مذاکره با غرب بوده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به عدم توانمندی تیم مذاکراتی در اغنای آمریکا به لغو تحریم‌ها و با ارزیابی اینکه احتمالا پروژه برجام شکست خواهد خورد این گروه به دنبال این باشند که از جو روانی انتشار این فایل استفاده کنند.

وی گفت: به نظر می‌رسد این گروه به دنبال این هستند که به همان شکل که گفته می‌شود مقصر اصلی مشکلات در کشور آمریکایی‌ها هستند در حوزه سیاست خارجی نیز شکست‌ها به گردن دیگری بیفتد و فرافکنی شود.


*فایل سخنان ظریف گسترش روابط ایران با روسیه را هدف قرار داد

خوش چشم با اشاره به ارزشمندی گسترش روابط با قدرت‌هایی مثل چین و روسیه در راستای استقلال کشور گفت: اساسا در برهه‌ای که گسترش روابط با قدرت‌هایی مثل چین و روسیه می‌تواند به ایستادگی ایران در برابر تحریم‌های آمریکا کمک کند و بعد از درز اطلاعات معمولی در خصوص قرارداد ایران و چین که باعث یک هیاهو شد تا به این ترتیب جلوی گسترش روابط ایران با چین گرفته شود فایل سخنان ظریف نیز در کاری مشابه سعی می‌کند تا روابط ایران و روسیه را دچار مشکل کند. تا ما نتوانیم مقابل آمریکا بایستیم و مجبور شویم تحت هر شرایطی به خواست آمریکایی‌ها تن دهیم.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تاثیر این اقدام بر سنگینی کار در دولت بعدی گفت: قطعا این مسئولیت دولت بعدی را سنگین‌تر می‌کند تا به بازسازی روابط با بقیه دنیا منهای آمریکا جدی‌تر فکر کند.


*در ماهای پایانی  برخی سیاستمداران سعی می کنند ویرانه ای از روابط ایران با سایر کشور هارا پیشکش دولت آینده کنند

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت به نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم برخی سیاست مداران به دنبال این هستند که ویرانه‌ای از روابط بین ایران با سایر کشور‌ها را روی دست کشور قرار دهند تا دولت بعدی با چالش‌های فراوانی برای گسترش روابط با سایر کشور‌ها مواجه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوش چشم فایل صوتی ظریف دیپلماسی انتخابات مذاکرات کارشناس مسائل بین الملل سایر کشور ها روابط ایران گسترش روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه در اصفهان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و غیره بررسی شد.

بازار روسیه ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که براساس آن روابط اقتصادی استان کرمان با روسیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه شرکای راهبردی و استراتژیک هستند، افزود: متاسفانه تا کنون از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده لازم نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه حداکثر صادرات ایران به روسیه به یک میلیون دلار در سال است، بیان کرد: این عدد رقم زیادی در برابر ظرفیت‌های عظیمی که در کشور داریم، نیست.

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیههمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است، گفت: باید روابط متقابل تجاری بین استان کرمان و روسیه برقرار و مشکلات پیش رو و موانع را برطرف کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: سرکنسولگری روسیه در اصفهان استقبال خوبی از توسعه روابط بین کرمان و روسیه داشتند و برای همین به کرمان سفر کردند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه یک ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است، افزود: در حال حاضر کمتر از 50 میلیون دلار صادرات استان کرمان به کشور روسیه است که عمده آن صادرات محصول پسته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • واکنش دیدنی وزیر خارجه الجزایر به سخنان نماینده اسرائیل | ویدئو
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • باقری به روسیه سفر می‌کند