Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@00:43:24 GMT

برای رسیدن به فینال؛ امید رئال به رکورد کورتوا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۰۳۲

برای رسیدن به فینال؛ امید رئال به رکورد کورتوا

تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید، 390 دقیقه است که دروازه خود را بسته نگه داشته است.

به گزارش "ورزش سه"، آخرین کسی که موفق به گل زدن به تیبو کورتوا شد، اسکار مینگسا، ستاره جوان بارسا، در ال کلاسیکو بود. از آن زمان به بعد 390 دقیقه است که دروازه رئال مادرید باز نشده است. دروازه بان بلژیکی هنوز امیدوار است که بتواند جام زامورا را در این فصل از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورتوا امشب در نیمه نهایی چمپیونزلیگ و در دیدار برابر چلسی، تیمی که چهار سال در آن بازی کرد، آزمون سختی برای محافظت از دروازه و افزایش رکورد خود در پیش دارد.

رئال مادرید امروز در والدبباس میزبان چلسی است. آبی ها در حالی پا به این بازی می گذارند که رکورد شگفت انگیزی با توماس توخل به دست آورده اند؛ در 21 بازی با هدایت سرمربی آلمانی، چلسی در 16 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است.

 

 

رئال مادرید نیز از سوی دیگر با داشتن کورتوا درون دروازه قادر به رقابت با آبی های لندن است؛ از دقیقه 60 ال کلاسیکو که مینگسا توانست بازی را 2-1 کند، دروازه بان سپیدپوشان مادرید دیگر گلی دریافت نکرده است.

کورتوا بیشترین سهم را در این موفقیت رئالی ها در بسته نگه داشتن دروازه دارد، مخصوصا که او توانست در بازی برابر بتیس چند سیو خوب داشته باشد و ضربه سر بهترین گلزن این تیم را نیز مهار کند.

کورتوا توانسته از 24 ضربه در چارچوب 22 ضربه را مهار کند و تنها افت رئال مادرید در ماه های گذشته و بحران مصدومیتی که این تیم با آن دست به گریبان بود، مانع از آن شده که اکنون پیشتاز رقابت بر سر کسب جام زامورا باشد.

 

 

او تا اینجا در 33 بازی 24 گل دریافت کرده است، به طور متوسط 0.73 گل در هر بازی. او در جدول بهترین گلزنان لالیگا سوم است و در فاصله ای نزدیک با بونو با متوسط 0.72 گل در هر بازی در رده دوم قرار دارد و فاصله اندکی نیز با یان اوبلاک در رده نخست دارد. اوبلاک در 33 بازی 22 گل دریافت کرده است، متوسط 0.67 گل در هر بازی.

کسب عنوان بهترین دروازه بان لالیگا هنوز در دسترس کورتوا است. دروازه بان بلژیکی پیش از این سه بار این عنوان را به دست آورده سات؛ دو بار با اتلتیکو و یک بار با پیراهن رئال مادرید. باید دید که در پنج بازی باقی مانده از این فصل در لالیگا، که همچنین مشخص کننده قهرمانی رئال مادرید نیز خواهد بود، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

 

در چمپیونزلیگ اما کورتوا آنقدرها هم موفق نبوده؛ دروازه بان مادرید در 10 بازی 11 گل دریافت کرده است. از این تعداد 9 گل را کورتوا در مرحله گروهی این رقابت ها دریافت کرده است.

اکنون نوبت به چلسی رسیده است؛ تیمی که دروازه بان بلژیکی گذشته ای با آن دارد. در تابستان سال 2011 تیم خنک کورتوا را در ازای دریافت 9 میلیون یورو به چلسی فرستاد، تقریبا بلافاصله چلسی کورتوا را به صورت قرضی به اتلتیکو مادرید فرستاد. جای که دروازه بان بلژیکی مجبور شد سه سال صبر کند تا پیتر چک برای حضور او در چلسی جا بازی کند.

در تابستان 2014 کورتوا بالاخره به چلسی بازگشت و چهار سال درون دروازه آبی ها ایستاد. او در لندن دو بار قهرمان لیگ برتر شد، یک عنوان قهرمانی در FA Cup به دست آورد و یک قهرمانی در جام حذفی و سپس درخواست کرد تا از چلسی جدا شده و به رئال مادرید بپیوندد...

 

تیبو کورتوا رئال مادرید

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیبو کورتوا رئال مادرید دروازه بان بلژیکی دریافت کرده رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جادوی کهکشانی‌ها؛ منچسترسیتی فرصت شکستن دو رکورد تاریخی خود را از دست داد

سیتیزن‌ها با وجود حملات متعدد، نتوانستند برابر رئال مادرید کاری از پیش ببرند و در نهایت بازنده شدند

طرفداری | شب گذشته (چهارشنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید در ضربات پنالتی منچسرسیتی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

بر اساس داده‌های آماری اوپتا، شکست خوردن منچسترسیتی در دیدار دیشب باعث شد این تیم فرصت شکستن دو رکورد تاریخی خود را از دست بدهد. در صورتی که شاگردان پپ گواردیولا بر رئال مادرید غلبه می‌کردند، به رکورد ۲۹ بازی متوالی شکست‌ناپذیری در تمامی رقابت‌ها می‌رسیدند که بهترین آمار تاریخ آن‌ها محسوب می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد و منچسترسیتی نتوانست در این زمینه رکورد خود را جابجا کند.

به شکلی مشابه، منچسترسیتی تا پیش از جدال دیشب، در ۴۲ بازی خانگی متوالی در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده بود و می‌توانست با تبدیل این این عدد به ۴۳، بار دیگر رکورد تاریخ خود را ارتقا دهد، اما جادوی کهکشانی‌ها این موفقیت را نیز از تیم آبی پوش گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • جادوی کهکشانی‌ها؛ منچسترسیتی فرصت شکستن دو رکورد تاریخی خود را از دست داد
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • حذف قهرمان دوره قبل، رسیدن رئال و بایرن به مرحله نیمه نهایی
  • ضربه ضعیف برناردو سیلوا در ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید / فیلم
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • انتقام رئال از سیتی و پپ با امضای لونین؛ چشمک کارلتو به جام پانزدهم
  • پیروزی 5-1 رئال مادرید مقابل اینتر (جام یوفا - 17 آوریل، 1986) / فیلم
  • پلی به گذشته - پیروزی 5-1 رئال مادرید مقابل اینتر و صعود به فینال جام یوفا (1986/4/16) / فیلم
  • ستاره سابق رئال: بعید است در اتحاد صعود کنیم!
  • ستاه سابق رئال: بعید است در اتحاد صعود کنیم!