Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@07:18:14 GMT

اصناف و بازاریان از دولت انتظار حمایت دارند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۰۹۱

اصناف و بازاریان از دولت انتظار حمایت دارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی ارشدی رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت : اکثر بازاریان شهر یاسوج به خصوص بازاریانی که تازه وارد این عرصه شدند در خرید مایحتاج خود مانده اند.

بالا بودن کرایه مغازه و تعطیلی مغازه طی یک سال اخیر که با شرایط کرونایی مواجه بوده ایم(بیش از ۱۰۰ روز تعطیلی) و اجاره خانه و مالیات از دیگر مشکلات اصناف این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارشدی افزود: بازاریان شهر یاسوج خرید نقدی و چکی انجام می دادند که وقتی خرید می‌کنند پیش بینی می کنند تا کی بدهی خود را پرداخت کنند و چکی که داده اند برگشت نمی خورد اما با تعطیلی هایی که داریم اکثر اجناس داخل مغازه ها ماندند، چک آنها برگشت می‌خورد و با مشکلات جدی مواجه شده اند.

او خاطر نشان کرد: وقتی چک های اصناف برگشت می‌خورد اعتبار خود را نزد تولید کنندگان از دست می‌دهند و بد حساب می‌شوند و تولید کنندگان دیگر جنس به آنها نمی دهند.

ارشدی تصریح کرد: با این تعطیلی ها تاریخ انقضای برخی از کالاهای اصناف گذشته و دیگر قابل مصرف نیست، اگر به داد اصناف و بازاریان نرسیم مشکلات چند برابر می شود، تاکنون مسئولان به اصناف و بازاریان جهت حمایت و کمک وعده های زیادی دادند اما محقق نشده اند.

او با بیان این که تعطیلی بازار کار کارشناسی شده نیست، عنوان کرد: صنف آرایشگاه های مردانه تعطیل می شوند اما باعث راه اندازی آرایشگاه‌ های خانگی می‌شود که شیوع بیماری کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج ادامه داد: پیشنهاد می دهم طرح‌ ها و و برنامه‌ های جدید تری در این خصوص اعمال شود مثلاً مغازه ها به صورت زوج و فرد باز شوند یا خودروها به صورت زوج و فرد تردد کنند.

ارشدی تاکید کرد: تاثیر اصناف بر گسترش شیوع کرونا در حد بسیار پایین است درحالی که سایر بخش هایی که تاثیر بیشتری بر شیوع کرونا دارند، باز هستند.

او اظهارکرد: صنف آرایشی و بهداشتی تعطیل است اما در داروخانه‌ ها عرضه مواد آرایشی ممنوع نیست و مردم با وجود شلوغی داروخانه ها مجبورند برای تامین نیاز روزانه خود به داروخانه ها مراجعه کنند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: اصناف و بازاریان از دولت انتظار حمایت و کمک به خصوص در زمینه اجاره بها مالیات عوارض شهرداری و برگشت نخوردن چک های خود را دارند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اتاق اصناف ویروس کرونا اصناف و بازاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده و تاکید کرده است: «براساس لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. ساعت کاری در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش دیدبان ایران، هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد. دو پیشنهاد برای تعطیلی دو روزه آخر هفته وجود دارد که ممکن است شامل جمعه و شنبه یا پنجشنبه و جمعه شود. تصمیم نهایی در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.» مجلس موظف شد که تعطیلی دو روزه در کشور را بررسی کند.

مجلس یازدهم، اما به دلیل ایرادات به قول قدیمی‌ها بنی‌اسرائیلی که مطرح شد نتوانست درباره روز این تعطیلی‌ها تصمیم بگیرد. اگر پنجشنبه و جمعه تعطیل شود، ایران عملا ۴ روز از اقتصاد دنیا باز می‌ماند چرا که پنجشنبه و جمعه در ایران تعطیل است و شنبه و یکشنبه در دیگر کشور‌های جهان. نمایندگان مخالف تعطیلی روز‌های شنبه هستند دلیل آن را مبحث تاریخی یهودیان می‌دانند.

قرآن از اصحاب "سبت" نام برده است که همان قوم یهود است که در روز شنبه از دستور الهى تجاوز مى‌کردند و خداى تعالى لعنت‌شان کرد و در معنی این آیه آمده است: «و محققا دانسته‌اید جماعتى از شما را که عصیان ورزیده حرمت شنبه را نگاه نداشتند، گفتیم: بوزینه شوید و راندگانى (دور از قرب حق)»

مجلس توپ تعیین روز‌های تعطیل را به زمین دولت انداخت

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی در تشریح جلسه این کمیسیون به دیده بان ایران تاکید کرد: «درباره افزایش تعطیلات به دو روز و کاهش ساعت کاری هفته به ۴۰ ساعت برای کارمندان دولتی، مصوبه توسط کمیسیون اجتماعی انجام شد، اما تعیین روز‌های تعطیل را بر عهده دولت قرار داد.

مصوبه کمیسیون اجتماعی در صحن علنی نیز بررسی شد. دولت مکلف شد روز‌ها را بنا به اقتضای موجود مشخص کند که پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه تعطیل شود. روز‌های تعطیل در استان‌ها نیز در اختیار استانداری‌ها قرار گرفت، اما به عنوان قانون و قطعی نیست.»

او در پاسخ به این سوال که اگر بر اساس فشار‌هایی که بر دولت می‌آید پنجشنبه و جمعه تعطیل شود، ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌ماند؟ به دیده بان ایران، گفت: «از نظر مناسبات اقتصادی، تجارت، سیاسی و ارتباطات بین‌المللی ایران ۴ روز از دنیا عقب می‌افتد در مرحله اول بیشتر بحث تعطیلی روز شنبه را داشتیم. اما به دلیل تعطیلی که شما اشاره کردید (تعطیلی یهودیان) کمیسیون تصمیم‌گیری را به دولت واگذار کرد.»

بهروزی‌فر در پاسخ به این سوال که مجلس توپ را در زمین دولت انداخته است؟ تاکید کرد: «ما موافق تعطیلی شنبه بودیم. دلیل مربوط به فشار‌ها به مجلس و دولت برای تعطیل نشدن روز شنبه، مربوط به مبحث تاریخی یهودیان است. حتی این را عنوان کردیم که گروهک منافقین یکی از آیات قرآن را به عنوان نماد و پرچم خود برگزیدند. بعد از آن بسیاری بودند که اکراه داشتند آن آیه الهی را بخوانند. در حالی که این آیه، وحی الهی است چه ربطی به آن‌ها دارد که آن را نخوانیم؟ یا می‌گفتند روز سیزدهم نحس است. آخه روز سیزدهم روزی است که به خداوند تعلق دارد و آن را خلق کرده است. برای تعطیلی روز شنبه نیز این اتفاق رخ داد که من آن را منطقی نمی‌دانستم؟»

دیگر خبرها

  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • گزارش تصویری | تجمع بزرگ اصناف و بازاریان تهران در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • (تصاویر) تجمع اصناف و بازاریان تهران در حمایت از حجاب
  • دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج شنبه به جای شنبه، عدم همراهی با یهودیان بود!
  • حمایت بازاریان اصفهانی از پاسخ سپاه به اسرائیل