Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم معاملات مسکن بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۲۰۹۴ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهمم ۳۵.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۶.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه‌های ۶ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهمم ۱۴.۱ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

همچنین مناطق ۲ و ۱۰ به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۹.۴ و ۸.۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. درمجموع ۷۱.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در فروردین‌ماه امسال، مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۲، ۱۰، ۴، ۱۵، ۸، ۷، ۱۴، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۸.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تحولات قیمت مسکن

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۹۳.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۶۶۸ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۱۳۴.۵ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱۳.۳ و ۸۱.۴ درصد افزایش نشان می‌دهند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه‌های قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ و ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا با سهم مشابه ۱۶.۲ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه‌های قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ و ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال به ترتیب با سهم های ۱۳.۱ و ۱۱.۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در این ماه، توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده است که ۶۰.۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران (۲۹۳.۲ میلیون ریال) معامله شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع با سهم ۷/۱۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۵۰ تا ۶۰ و ۴۰ تا ۵۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۴.۳ و ۱۲.۴ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درمجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع، ۵۶.۷ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب ارزش هر واحد مسکونی

 در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۵ تا ۱۰ میلیارد ریال با اختصاص سهم ۲۲.۵ درصد، بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهای دارای ارزش ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ریال به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۶.۷ و ۱۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. درمجموع در این ماه، حدود ۵۳.۱ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال اختصاص داشته است.

تحولات اجاره‌بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۳۲.۳ و ۳۶.۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

کد خبر 597674 برچسب‌ها بازار مسکن بانک مرکزی مسکن اجاره تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بازار مسکن بانک مرکزی مسکن اجاره تهران تعداد واحدهای مسکونی معامله شده خود اختصاص داده اند فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رتبه های بعدی قرار نسبت به ماه مشابه سال توزیع فراوانی تعداد معاملات انجام شده واحدهای مسکونی تهران در فروردین حاکی از آن قیمت یک مترمربع میلیون ریال تعداد معاملات واحد مسکونی بیشترین سهم نشان می دهد متوسط قیمت شهر تهران شده برحسب درصد کاهش ۳ ۱ درصد سال قبل ۱ درصدی ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات

تین نیوز

از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۷ نفر از کاربران جاده ای گلستان در تصادفات جاده ای جان باختند که به نسبت آمار سال گذشته ۵۹ درصد کاهش را نشان می دهد؛ همچنین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سلیم اصغری در اولین جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاونین و روسای ستادی و شهرستانی با اشاره به کاهش ۵۹ درصدی تلفات جاده ای استان در طرح نوروزی امسال، اظهارداشت: تعداد تصادفات فوتی استان در این مدت ۵ فقره و تعداد فوتی ها ۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای در شهرستان های گنبد، آق قلا و بندرترکمن که دارای محورهای شمالی هستند، بیشتر است، گفت: لازم است گشت های راهداری در این شهرستان ها بیشتر حضور داشته تا تلفات رخ به رخ در این محورها کاهش پیداکند.

اصغری، آمار کلی تصادفات جاده ای را از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ۱۰۴ فقره و تعداد مجروحین را ۱۵۱ نفر بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته افزود: از آن زمان تا دیروز (۶ فروردین ۱۴۰۳) تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

اخترشناس ادامه داد: همچنین طی این مدت، در اثر تصادفات ۱۵۶ نفر از هموطنان در جاده های استان مصدوم شده اند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۸۱ فقره تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان بوشهر تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده های استان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج از جاده شده، به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ های امن جاده ای یا مجتمع های خدماتی-رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای دارد.

اخترشناس با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاههای متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده ای باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • کاهش مدت زمان ساخت واحدهای مسکونی با واگذاری اراضی به مردم
  • پیش‌بینی از بازار مسکن برای سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مهم مشاوران املاک از قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳؛ خانه بخریم یا نخریم؟
  • آمار تلفات ناشی از تصادفات نوروزی استان تهران
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی