Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالاخبر، اگر بخواهیم به واکاوی عرضه خودرو به بورس کالا بپردازیم، باید روزهای ملتهب رشد قیمت خودرو را طی دو سال اخیر به خاطر بیاوریم. مجلس هم برای کمک و ساماندهی به رشد بی‌رویه قیمت خودرو و جلوگیری از توزیع رانت در قرعه‌کشی‌ها، با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو استارت ورود خودرو به بورس کالا را زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسفندماه سال گذشته، طرح عرضه خودرو در بورس کالا با اکثریت آرا در کمیسیون صنایع تصویب شد. البته در شرایطی فروش خودرو در بورس مصوب شد که ظاهرا عنوان شد، شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری دخالت خواهد داشت، نظر عده دیگری نیز قیمت‌گذاری در وزارت صمت و سازمان حمایت بوده است. همچنین طبق این طرح، ظاهرا آن دسته از خودروهایی که طبق قانون اجرایی اصل ۴۴ مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند در بورس کالا عرضه خواهند شد.

اما در نهایت رییس کمیسیون اقتصادی مجلس آب پاکی را بر این مصوبه ریخت و اعلام کرد ورود خودرو به بورس کالا اگر بر مبنای قیمت‌گذاری بخواهد انجام شود، منتفی شده است.

محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در این خصوص، بخش‌‌ها و نظرات مختلفی وجود دارد. برخی نمایندگان مجلس معتقدند، مازاد قیمت مصوب تا رقابتی بورس کالا را به دولت بدهیم.

وی گفت: از سویی می‌گویند، خرید خودرو تبدیل به لاتاری و بخت آزمایی شده است.

پربیننده ترین فشار لابی بورس در حال تزریق تورم به اقتصاد است / سقوط بورس ارتباطی به نرخ سود بین بانکی ندارد حمایت از بورس سیاست همیشگی دولت است / ضرورت تلاش مداوم برای ممانعت از رکود بازار سرمایه ارزش سهام عدالت من (۵اردیبهشت ماه) گزارش بورس ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ اهرم بانکی دولت برای نجات بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عرضه خودرو در بورس خودرو در بورس قیمت گذاری عرضه خودرو بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات

 


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

وی افزود: امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

وی گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

منظور بیان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز برای واردات خودرو رشد قابل ملاحظه‌ای دارد

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت گذاری دستوری، مانع مشارکت مردم در تولید
  • ضرورت واردات خودرو