Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@01:26:12 GMT

مذاکره با دیوان عدالت برای رفع ابطال طرح معلمان تمام وقت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۰۰۷

مذاکره با دیوان عدالت برای رفع ابطال طرح معلمان تمام وقت

معاون توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس اعلام وصول شده است، گفت: کل اعتبارات آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است، این رقم سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایمنا، علی الهیار ترکمن، در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم، درباره وضعیت کمبود معلم برای دوره‌های تحصیلی مختلف، اظهار کرد: اطلاعات کمبود معلم را در اختیار سازمان اداری استخدامی قرار دادیم و بعد از گرفتن مجوز جذب و استخدام نیرو برای سال ۱۴۰۰، اطلاعات تکمیلی را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روش‌های جذب و تأمین نیرو دریافت کردیم که قرار شده کار مشترکی میان سازمان برنامه و بودجه، شورا و وزارتخانه صورت بگیرد و به مصوبه دولت تبدیل شود که در پی آن بتوانیم نیروی اداری را از نیروی آموزشی تفکیک کنیم که یکی از دستاوردهای مهم محسوب می‌شود.

الهیار درباره کمبود نیروی مشاور گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مکانیزم‌هایی دارد و در دستور کار قرار دارد.

اعلام وصول رتبه‌بندی در مجلس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشینه اجرای رتبه بندی معلمان طی چندسال اخیر گفت: با توجه به الزام برنامه ششم توسعه اگر نمی‌توانستیم ضرایب قانون مدیریت خدمات کشوری را افزایش دهیم شاید سرنوشت لایحه رتبه بندی متفاوت از شکل فعلی آن می‌شد، از حداکثر ظرفیت‌ها از سال ۹۴ تا ۹۸ استفاده کردیم و در نهایت رتبه بندی را ارائه کردیم که به شکل کامل‌تری در قالب قانون اجرایی شود. رتبه بندی معلمان در مجلس اعلام وصول شده و در دست بررسی است.

معرفی فرهنگیان واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت وام مسکن

وی درباره آخرین وضعیت تأمین مسکن فرهنگیان اظهار کرد: تفاهم نامه تأمین مسکن را با وزارت راه و شهرسازی تا سال ۱۴۰۱ به طور جدی در دستورکار قرار دادیم. ثبت نامی از واجدین شرایط انجام شد و عمده ظرفیت مسکن‌ها در شهرهای جدید است.

الهیار ادامه داد: سال ۹۹ اولین سال اجرای قانون بود و ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد قطعی شد که ۲۵ هزار مورد به مرحله اجرایی سازی رسیده و فرهنگیان برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شد ند. مابقی نیز در دست پیگیری است. امیدواریم سال جاری شاهد واگذاری اولین مسکن‌ها به فرهنگیان باشیم. بر اساس اطلاعات ما و ثبت نام انجام شده ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن بودند.

جذب نیروی جدید خریدخدمتی فعلاً ممنوع

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره طرح خرید خدمات آموزشی گفت: برخی معتقدند آموزش و پرورش کمبود نیرویش را از طریق خرید خدمات دنبال می‌کند در حالی که اینگونه نیست و روش‌های مختلفی برای تأمین نیرو وجود دارد. چندسال است که تعداد نیروی خرید خدمات را افزایش ندادیم و از سال ۹۶ به این سو به هیچ استانی اجازه ندادیم نیروی خرید خدمات جذب کند. ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۱۶ هزار معلم در این طرح بودند که تعدادشان ثابت مانده است. هرچند اثرات این طرح در مناطق محروم بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است گفت: این رقم سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده است. سه هزینه عمده داریم نخست هزینه ارائه آموزش به مردم داریم. هزینه دوم نیز تأمین محتوا و روش‌های آموزش است و سوم؛ هزینه واحدهای آموزشی است. دو هزینه اول از طرف دولت تأمین می‌شود و در بخش سوم هم برخی کمک‌های داوطلبانه مردمی و غیره را شاهدیم.

مشکل معلمان دانشسرایی حل شد

الهیار درباره مشکل معلمان دانشسرایی و ابطال طرح معلمان تمام وقت در دیوان عدالت اداری گفت: درباره معلمان دانش‌سرایی با هماهنگی دیوان عدالت اداری و تفسیر حقوقی توانستیم مشکل دانشسرایی‌ها را حل کنیم. هفته جاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط و نمایندگان معلمان دانشسرایی برگزار شد. قرار شد صندوق بازنشستگی پرونده‌ها را به جریان بیندازد.

هدف آموزش‌وپرورش از طرح معلم تمام وقت صرفاً رفع کمبود نیرو نبود

وی افزود: درباره طرح معلم تمام وقت نیز عمده هدف ما برقراری ۱۷.۵ درصد فوق‌ العاده ویژه بود. اگر معلم تمام وقت را اجرا هم نمی‌کردیم آن شش ساعت اضافه ساعت باید در قالب حق‌ التدریس پرداخت می‌شد. هدف ما این بود که باب برقراری پرداخت فوق‌ العاده ویژه را در آموزش و پرورش باز کنیم و پرداختی‌ها مستمر بوده و به جای ۹ ماه ۱۲ ماه پرداخت کنیم به نحوی که مشمول کسور بازنشستگی هم بشود.

وی افزود: صرفاً بحث رفع کمبود نیرو درباره این طرح، مطرح نبود. ما به مقدمه‌ای که قضات دیوان در هیئت عمومی بررسی کرده بودند نقدی داشتیم. جلسه‌ای برگزار و ادله خود را مطرح کردیم و گفتیم که تعیین فوق‌ العاده به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری برعهده دولت است و دولت تمام الزامات قانونی را رعایت کرده و مجوزهای لازم را گرفته است.

الهیار اضافه کرد: قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود تا اگر دیوان به این قطعیت رسید که این ابطال کمتر از وجاهت قانونی برخوردار است شمول ماده ۹۱ قانون تأسیس دیوان را درخواست بدهند و مسئله را حل کنیم. از لحاظ مالی و نیروی انسانی برای ما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 489689

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح رتبه بندی معلمان معیشت معلمان لایحه رتبه بندی معلمان فرهنگیان پاداش فرهنگیان اعتبارات آموزش و پرورش وضعیت کمبود معلم تأمین مسکن فرهنگیان بزرگداشت هفته معلم وام مسکن فرهنگیان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش کمبود نیرو خرید خدمات رتبه بندی طرح معلم تمام وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان خبر داد.

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره فرایند اسکان میهمانان نوروزی تا ششمین روز از بهار سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: تنها طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۸ هزار نفر در مراکز رفاهی و آموزشی اصفهان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه، تمام گردشگران و مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده‌اند و هیچ مسافری با مشکل مواجه نشده است، افزود: با آغاز پذیرش نوروزی مسافران فرهنگی اصفهان از بیست‌وششم اسفند تاکنون، میزبان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش در فضاهای مراکز رفاهی، مدارس، اردوگاه‌ها در استان بوده‌ایم.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آنچه تا کنون پیش‌بینی کرده‌ایم، ۷ هزار فضا جهت اسکان میهمانان نوروزی در مراکز فرهنگی و رفاهی، تفریحی، آموزشی، آموزش و پرورش اصفهان بوده است و حدود ۶۰۰ مدرسه استان را نیز در این راستا در نظر گرفته‌ایم تا خدمت‌رسانی مطلوبی را داشته باشیم، اما طی شب‌های گذشته با افزایش میزبانی از مسافران نوروزی در این مراکز توانستیم از سقف تعیین شده ۷ هزار فضاهای اسکان عبور کنیم.

منتجب پیرامون اینکه اسکان و پذیرش رسمی فرهنگیان طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش از بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا دوازدهم فرودین ۱۴۰۳ ادامه دارد، گفت: سامانه اینترنتی این وزارتخانه از بیستم اسفند در دسترس است و مسافران می‌توانند رزرواسیون خود را انجام دهند و از روز بیست‌وهشتم از این خدمات استفاده کنند.

وی درباره اسکان تعطیلات نوروزی فرهنگیان در مراکز رفاهی و آموزشی اصفهان اظهار کرد: موضوع اسکان یکی از رسالت‌هایی آموزش و پرورش برای جامعه فرهنگیان است که با فعالیت‌های ویژه‌ای از اسفند سال گذشته تاکنون در استان اصفهان آغاز شده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: فهرست تمام مدارس میزبان و ستادهای شش‌گانه اسکان شهر از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی در اختیار عموم مردم قرار گرفته، همچنین QR کد ستادهای اسکان نیز منتشر شده و در دسترس مسافران نوروزی است.

منتجب با بیان اینکه تمام مدارس شهر اصفهان برای اسکان مسافران نوروزی مجهز به سیستم گرمایشی هستند، تصریح کرد: مدارس برای پذیرش مسافران نوروزی با بیش از یک هزار فرش تجهیز شدند. ستادهای اسکان در تمام مناطق ۴۱ گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و شش ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

وی افزود: در سال جاری هم‌زمانی ماه رمضان رمضان را با عید نوروز خواهیم داشت و از مسافران درخواست می‌شود منزلت و کرامت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند؛ در مدت پذیرش مسافران، طبخ غذا در مراکز رفاهی دارای آشپزخانه انجام می‌شود و فرهنگیان می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌ها در این فضاها پذیرایی شوند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام مراکز پنج‌گانه درمانگاهی آموزش و پرورش استان اصفهان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شیفت فعال خواهد بود تا در صورت نیاز مسافران به این مراکز درمانی مراجعه کنند، گفت: در این مدت ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در استان اصفهان از جمله بیمارستان‌های الزهرا (س)، عسگریه، امام موسی کاظم (ع)، چمران، مهرگان، سعدی، مهرگان، سعدی، سینا، خانواده، شهید آیت‌الله صدوقی و امام حسین (ع) فعالیت‌های خود را مستقیم با پوشش بیمه‌ای دانا انجام می‌دهند که این اقدام، اقدام بزرگی است.

منتجب خاطرنشان کرد: پس از خروج مسافران در دوازدهم فروردین از اسکان‌های اصفهان، نیروهای خدماتی با ضدعفونی تمام مکان‌ها و بازگشت کلاس‌های درس به حالت عادی از وقت _سه‌شنبه چهاردهم فروردین‌ماه_ آماده حضور دانش‌آموزان هستند.

کد خبر 739549

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان