Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@08:56:12 GMT

1035 زندانی مهریه و دیه غیرعمد در زندان‌های کشور هستند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۲۶۱

1035 زندانی مهریه و دیه غیرعمد در زندان‌های کشور هستند

به گزارش رکنا، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف زندانیان با بدهی‌‎های خُرد و همچنین عدم جواز زندانی‎ شدن افراد معسر از پرداخت جزای نقدی که مدت حبس خود را تحمل کرده‎‌اند، گفت: از محکومان دیه عمد، رد مال کیفری و جزای نقدی ۹۴۰ نفر به ‎خاطر بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، ۱۰۷۱ نفر به‎ خاطر بدهی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و ۱۸۷۵ نفر نیز به‎ خاطر رد مال بدون ذکر مبلغ در زندان به سر می‎ برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از محکومان مالی حقوقی، مهریه و دیه غیرعمد نیز ۳۸۷ نفر با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۶۴۸ نفر با بدهی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در زندان هستند که لازم است نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش به دادستان کل کشور دستور داد با بررسی پرونده این افراد، حداکثر ظرف ۲ هفته نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام و گزارش آن اعلام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سازمان زندان ها زندان مهریه اخبار حوادث دیه حقوقی غیرعمد زندانی مهریه در زندان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم عکس ایران کرونا پسر خودکشی دختر قیمت بورس بازیگر سینما و تلویزیون میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید علی عسکری در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، در زمان حاضر فقط چند خودرو در انبار‌ها باقی‌مانده و همچنین موتورسیکلت‌های در اختیار این اداره کل در انبار‌های مسقف تا زمان تعیین تکلیف نگهداری می‌شوند.

وی گفت: بخش سردخانه‌ای انبار مرکزی اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای نگهداری کالا‌های زود فساد نیز در آینده نزدیک ایجاد می‌شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار کرد: کالا‌های جدید ورودی به انبار‌های سازمان با همکاری دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این بازدید با تاکید بر نگهداری مطلوب از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های موجود در انبارها، گفت: برای جلوگیری از فرسایش و صیانت از اموال عمومی، این وسایل نقلیه باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

مهدی مهرانگیز افزود: در همین راستا تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارها، نحوه نگهداری و روند تعیین تکلیف کالا‌ها و بررسی این قبیل پرونده‌ها در اولویت دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت‌المال، باید در روند ترخیص و تعیین تکلیف این کالا‌ها تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان زمینه‌ساز فساد موادغذایی و بهداشتی است که انتظار می‌رود این قبیل کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم