Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:41:02 GMT

اقتصاد مقاومتی در آمریکا/ حمایت از تولید، سیاستی همیشگی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۳۶۷

‍‍‍‍‍‍

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش اول فیلم «اقتصاد مقاومتی در آمریکا» به اقتصاد این کشور از ابتدای مهاجرت به این سرزمین تا زمان انقلاب آمریکا و سلطه بریتانیا بر اقتصاد این کشور و همچنین وضع قوانین محدودکننده برای استثمار مردم آمریکا پرداختیم.

در بخش دوم، روایتی از مقاومت مردم آمریکا و حمایت آنها از تولیدات داخلی که در نهایت منجر به استقلال آنها از بریتانیا شد، ارائه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش سوم به بررسی نظریه تجارت آزاد و تقابل آن با حمایت از تولید داخلی می‌پردازیم.

در بخش چهارم که پیش روی شماست به سیاست دولتمردان آمریکا در قبال تولیدات داخلی حتی در زمان مذاکرات تجارت آزاد پرداخته شده است.

بعد از جنگ جهانی دوم و بعد از ۱۵۰ سال حمایت از تولید داخلی در آمریکا و استفاده از تعرفه‌های سنگین گمرکی برای جلوگیری از واردات، از سال ۱۹۴۵ میلادی و درست در زمانی که آمریکا محصولات خود را در حد لازم به کیفیت و قیمت رقابتی رسانه بود، سیاست جدید تجارت آزاد را اتخاذ کرد. این سیاست با انعقاد موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت معروف به گاد در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و بعدها در سال ۱۹۹۵ میلادی به تأسیس سازمان جهانی تجارت منجر گردید. این سازمان با وضع قوانین جانبدارانه خود، نقش تعیین کننده ای در ترغیب و وادار کردن کشورهای در حال توسعه برای باز کردن بازارهای خود به روی محصولات کشورهای صنعتی داشت.

آمریکا پس از تصویب این قوانین، تعرفه‌های گمرکی را کاهش داد. اما در همین دوره، هر جا لازم بود با استفاده از سایر ابزارها به حمایت از تولیدات داخلی پرداخت. حمایت از تولید داخلی، خط قرمز مسئولان آمریکایی است؛ حتی در زمان تجارت آزاد.

کد خبر 5197843

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد آمریکا تعرفه واردات گمرک تجارت آزاد ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران پروازهای خارجی نرخ خرید تضمینی گندم تولید نفت بورس تهران بازار سرمایه اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت طلا هندوستان حمایت از تولید تجارت آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد