Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی جبهه اقتصادی را مهمترین جبهه مقابله با دشمن دانست و گفت: توسعه آذربایجان شرقی باید بر اساس معیارهای اقتصاد مقاومتی طراحی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار عابدین خرم در آستانه روز کارگر در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از مجموعه‌های بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی تبریز بازدید کرده و با تعدادی از کارگران آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار خرّم در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با تسنیم، جبهه اقتصادی را اصلی ترین جبهه مقابله با دشمن دانست و افزود: توسعه استان و کشور باید بر اساس معیارهای اقتصاد مقاومتی، با تکیه بر نیروی داخلی و استفاده از دانش جهانی و بومی پایه‌ریزی و طراحی شود.

وی تقویت و حمایت از تولید را توقع جدی مقام معظم رهبری و نظام عنوان کرد و گفت: باید با تلاش برای تحقق شعار سال، سنگر تولید و اقتصاد کشور رشد و پویایی داشته باشد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه پالایشگاه و پتروشیمی از جمله موفق‌ترین خصوصی‌سازی‌ها در کشور است، ابراز داشت: به دلیل "اهلیت" خریدار در خصوصی سازی، این شرکت‌ها از مجموعه‌های موفق و بدون سربار شدن است و همواره در حال رشد و تعالی برای تولید با کیفیت هستند.

وی، توجه به مسایل زیست محیطی را جزو اولویت‌های اساسی این شرکت‌ها برشمرد و گفت: صرفه جویی در مصرف آب شرب با استفاده از تصفیه پساب و بازچرخانی آب در مسیر فرآیند تولید، کار بسیار ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یادداشت|در شرایط رکودی اقتصاد دنیا بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری معادن استبانک جهانی اصلاحات وزارت اقتصاد برای بهبود محیط کسب‌وکار ایران را نپذیرفت/ دژپسند: سیاسی‌کاری کردند!انتقاد نماینده زاهدان از سوءمدیریت مدیرکل اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان / عملکرد وی قابل تحمل نیست

سردار خرّم، نقش پتروشیمی را در تولید و صادرات منطقه مؤثر دانست و گفت: برنامه‌های توسعه پالایشگاه و پتروشیمی تبریز ترجمه‌ای از شعار سال است.

وی با تاکید بر اینکه باید تولید با کیفیت و کمیت داشته باشیم، اظهار داشت: این اقدام، پایداری اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی را در پی دارد که باید با رفع موانع، این شرکت‌ها جایگاه بهتری کسب کرده و روند تولید تقویت شود.

انتهای پیام /111/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های جدید اسفهلان و لاهیجان افتتاح شدند

ایسنا/آذربایجان شرقی شهرداری‌های جدید اسفهلان و لاهیجان از توابع بخش خسروشاه در شهرستان تبریز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح و سرپرستان آن‌ها معرفی شدند.

جبارعلی ذاکری در آئین افتتاح این شهرداری‌ها، گفت: امروز اسفهلان و لاهیجان به عنوان هفتاد و یکمین و هفتاد و دومین شهرهای آذربایجان شرقی شکل می‌گیرند که امیدواریم این ارتقا باعث توسعه و رونق منطقه شود.

وی ادامه داد: شکل‌گیری مجموعه جدید، نیازمند استقرار ساختار سازمانی مناسبی است که باید با کمک سایر مجموعه‌ها این امر مهم عملی شود تا شاهد عمران و آبادانی منطقه شویم.

ذاکری به شکل‌گیری شهرداری در این ۲ شهر اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌های جهادی اتفاق بیفتد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شوند و ستاد استانداری نیز در این راستا با تمام توان وارد میدان خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم بعد از استقرار شهرداری کیفیت ساخت و ساز در شهرهای اسفهلان و لاهیجان افزایش یافته و نظام‌مند شوند؛ مشارکت مردم در ساخت و ساز به معنی قانون‌مند شدن و رعایت الزامات طراحی شهری است.

وی ادامه داد: شورای شهر در مدت زمان باقی مانده به فعالیت خود ادامه دهند تا شاهد خدمات هر چه بیشتر و بهتر به شهرهای اسفهلان و لاهیجان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به طرح هادی این دو شهر اشاره کرد و گفت: طرح هادی اسفهلان و لاهیجان از طریق دفتر فنی استانداری و با مشارکت و همراهی مردم، متناسب با رشد جمعیت و نیازهای این منطقه بررسی و آماده خواهد شد که اگر در یک ‌سال آینده اجرایی شود در توسعه منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ذاکری خطاب به شهرداران اسفهلان و لاهیجان تاکید کرد: از ظرفیت دانش‌آموختگان منطقه استفاده کنید تا بتوانید در توسعه شهر گام بردارید.

وی افزود: اسفهلان و لاهیجان در کنار شاهراه اصلی استان و جاده اصلی قرار گرفته‌اند که به نوبه خود می‌تواند در پیشرفت و توسعه منطقه نقش موثری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به دغدغه مسئولین محلی تاکید کرد: طراحی معابر بر اساس میزان تقاضای منطقه، تردد و رفت و آمد خودروها تعیین شده و روز به روز مسیرگشایی سخت‌تر می‌شود، بنابراین باید آینده نگری‌های لازم در این امر انجام گیرد.

ذاکری با تاکید بر اینکه در منطقه با مشکل کم آبی مواجه هستیم اظهار کرد: احیای قنات‌ها و چشمه‌ها در برنامه دولت بوده و بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود، چشمه‌ها حریم دارند و رعایت این حریم‌ها الزامی است و تا جایی که می‌توانیم بابد قنات‌ها را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص یک دستگاه خودروی سنگین و همچنین قیر رایگان از طرف استانداری به هر شهرهای جدید لاهیجان و اسفهلان خبر داد.

در این مراسم امیرحسین ایمانی به عنوان سرپرست شهرداری اسفهلان و محمد میرزایی به عنوان سرپرست شهرداری لاهیجان معرفی شدند.

اسفهلان در ۱۰ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته و بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر برابر با چهار هزار و ۹۳۹نفر (یک هزار ۵۸۷ خانوار) می‌باشد.

جمعیت شهر لاهیجان نیز بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، برابر با پنج هزار و ۴۳۰ نفر (یک هزار ۶۳۳ خانوار) ثبت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، روستاهای لاهیجان و اسفهلان بنا به پیشنهاد وزارت کشور، در جلسه ۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ هیات دولت به شهر ارتقاء یافتند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • هشدار سیلابی شدن رودخانه‌ ها در آذربایجان‌شرقی
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • شهرداری‌های جدید اسفهلان و لاهیجان افتتاح شدند
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است