Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری گفت: با توجه به تصویب قانون بهره وری کارکنان نظام سلامت درخواست مالی تامین اجتماعی برای اجرایی کردن بازنشستگی پیش از موعد پرستاران، غیرحرفه‌ای است.

عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری کشور  اظهار کرد:  متاسفانه خبردار شدیم که سازمان تامین اجتماعی، از همکاران پرستار درخواست بیش از ۲۰۰ میلیون تومان پول کرده تا موافقت کند این گروه تلاشگر به عنوان مشاغل سخت، پیش از موعد بازنشسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی افزود: از نظر ما این اتفاق یک لکه سیاه در تاریخ نظام سلامت است آن هم در شرایطی که از آن به عنوان شرایط جنگی یا ویژه یاد می‌شود و پرستاران، سربازان خط مقدم این شرایط هستند. 

او ادامه داد: حتی اگر شرایط کرونایی هم نبود و شاهد تلاش‌ها و جان فشانی‌های پرستاران نبودیم، باز هم مطرح کردن این درخواست ها و عبارت ها، زیبنده مسئولان و سازمان تامین اجتماعی نبود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری گفت: سال ۸۸ قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت در مجلس تصویب شده است. طبق بند‌های این قانون، پرستاران به این دلیل که در مشاغل سخت مشغول هستند می‌توانند زودتر از موعد بازنشسته شوند.

عزیزی بیان کرد: اگر مجموعه تامین اجتماعی این قانون را قبول دارد، باید سهم بیمه و مبلغی که مربوط به کارفرما می‌شد را از همان سال‌ها دریافت می‌کرد و با پرستاران به توافق می‌رسید و به سمت اجرایی شدن قانون پیش می‌رفت. اگر هم قانون را قبول ندارد باید رسما اعلام کند تا از تناقض جلوگیری شود، زیرا سوالی که برای ما پیش آمده این است که چرا سازمان تامین اجتماعی باید چنین رفتار غیرحرفه‌ای انجام دهد.

او افزود: حدود ۸۰ درصد از پرستاران را بانوان تشکیل می‌دهند و طبق قانون مشاغل سخت، خانم‌ها با ۲۰ سال و آقایان با ۲۵ سال خدمت، بازنشسته می‌شوند و طبق اظهارات اخیر سازمان تامین اجتماعی، هر کس بخواهد بازنشسته شود باید حق بیمه ای حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان، پرداخت کند تا این بازنشستگی برایش اعمال شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری گفت: در شرایطی که ما ۸۰ هزار پرستار مبتلا به کرونا و ۱۱۰ شهید خدمت داریم و اگر همکاران کمک بهیار و کمک پرستار را هم اضافه کنیم آمار خیلی بیشتر هم می‌شود و در شرایطی که این عزیزان به تزریق روحیه، امید و انگیزه دارند، مطرح کردن چنین عبارت‌هایی مثل انفجار یک بمب مهیب است و باعث رنجش و گلایه پرستاران شده است.

عزیزی مطرح کرد: گلایه ما این است که مسئولان تامین اجتماعی، پاداش پایان خدمت و بازنشستگی همکاران را یک جا مطالبه کرده اند برای اینکه زودتر از موعد بازنشسته شان کنند که این رفتار اصلا شایسته و اخلاقی نیست.

او ادامه داد: ۲۹ مهرماه سال گذشته، جلسه‌ای مفصل و چندساعته با دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم که در آن جلسه نکات مختلفی مطرح و بررسی شد. حتی قرار شد کارگروه‌های مشترکی بین مجموعه سازمان نظام پرستاری و سازمان تامین اجتماعی و حتی معاونت کار وزارتخانه تشکیل شود.

عزیزی افزود: در آن جلسه ما خواسته‌های مختلفی مثل بازنشستگی بیش از موعد مشاغل سخت، اجرای فوق العاده ویژه که تا کنون از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرا نشده، بازگشت مدیریت و اداره پرستاری به چارت تامین اجتماعی و ... را مطرح کردیم و علاوه بر عملیاتی نشدن این موارد شاهد عنوان کردن چنین صحبت‌هایی هم هستیم که همه دست به دست هم داده و باعث رنجش و نارضایتی پرستاران شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری بیان کرد: از دیگر نکاتی که در آن جلسه مطرح شد؛ بحث کمبود نیروی انسانی و  نظام پرداخت و آموزش‌های ضمن خدمت و مسائل مختلف دیگری بود که آقای شریعتمداری این پیشنهاد‌ها را پذیرفت و قرار شد که کار‌ها پیگیری شود، اما علی رغم پیگیری‌ها و نامه نگاری‌های ما، حتی کارگروه‌های تامین اجتماعی، تشکیل نشد.

عزیزی مطرح کرد: در حال حاضر ما معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری داریم که به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد در نظام سلامت هستند، اما سازمان تامین اجتماعی برخلاف تمام این شرایط، اداره پرستاری را از مجموعه تامین اجتماعی حذف کرده و با فشار‌هایی که ما آوردیم شخصی را به عنوان مشاور مدیریت درمان منصوب کردند که این خواسته حداقلی ما بود تا پرستاری به جایگاهی قبلی اش بازگردد و آخرین حرکت غیراخلاقی شان هم مطالبه مالی بوده که پرستاران خدوم را با این شرایط بازنشسته کنند.

او افزود: لازم به ذکر است که این مساله باید در همان سال ۸۸ مطرح می‌شد نه در حال حاضر و ما به عنوان سازمان حرفه‌ای و مبتنی بر قانون، در این قضیه حامی پرستاران هستیم و تا آخرین لحظه هم پیگیری می‌کنیم تا حق مسلم ما برگردد و این مطالبه ناخواسته اصلاح شود و پرستاران عزیز به حق و حقوقشان برسند.

باشگاه خبرنگاران/

برچسب ها: پرستاران ، تامین اجتماعی ، نظام پرستاری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OAA

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پرستاران تامین اجتماعی نظام پرستاری سازمان تامین اجتماعی نظام سلامت مشاغل سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بنا به این گزارش، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت