Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:01:28 GMT

رنو به توسعه موتور‌های جدید دیزل خاتمه داد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۶۲۰۳

رنو به توسعه موتور‌های جدید دیزل خاتمه داد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکس‌واگن یک شرکت چند ملیتی خودروسازی آلمانی به جرم تقلب در تست تشخیص دهنده آلاینده‌های بیش از ۱۱ میلیون عدد فولکس‌واگن و آئودی که در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروخته شده بودند، متهم شد.

این جعل اسناد باعث شد که تمامی ماشین‌های این شرکت استاندارد‌ها و تست‌های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا را در حالی سپری کنند که ۴۰ بار بیشتر از محدودیت‌های قانونی نیتروژن اکسید وارد محیط زیست می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیزل گیت فولکس واگن، در آن سال ها اقدام تولید خودروهایی با سوخت گازوئیل کرد. این نوع سوخت به دلیل آلوده بودن بیش از اندازه، در ایالات متحده محبوبیت به خصوص در بخش کامیون‌های سنگین چندانی نداشت، اما در مقابل تحولی بزرگ در اروپا بود. اما این خودروساز مستقر در ولفسبورگ به جهانیان نشان داد که یک موتور دیزلی چقدر می‌تواند محیط را آلوده کند.

واقعیت این است که یک موتور دیزلی معمولاً نسبت به یک موتور بنزینی، میزان انتشار CO۲ کمتری تولید می کند و با آخرین استاندارد‌های آلایندگی یورو ۶D، میزان انتشار NOx تقریباً در حد دو است که ۰.۰۶ گرم در هر کیلومتر برای موتور‌های بنزینی و ۰.۰۸ گرم در کیلومتر برای موتور‌های دیزلی می شود.

بسیاری از تولیدکنندگان، تولید موتور دیزل را رها کرده و پول تحقیق و توسعه را به سمت پیشرانه‌های الکتریکی هدایت کرده اند. لوکا دو میو مدیرعامل رنو، تأیید کرده است که دیگر در تولید موتور‌های دیزلی نسل جدید سرمایه گذاری نخواهد کرد.

اکنون نیز این خودروساز از خودرو جدید خود رونمایی کرده است که در آن واحد‌های موجود dCi برای مطابقت با استاندارد‌های سختگیرانه آلایندگی سازگار شده اند.

اما اینکه اکنون دیزل‌های رنو در دوره استاندارهای یورو ۷ تولید نخواهد داشت، مشخص نیست. اکنون تقاضا برای خودروهای هیبریدی و برقی به شدت افزایش یافته است و تعجب نخواهیم کرد اگر دیزل رنو در سال ۲۰۲۵ از بازار ناپدید شود.

به راحتی می‌توان گفت که رنو موتور دیزل را تا حدود زیادی از رده خارج کرده است. اکنون دیگر  نمونه هایی از این شرکت با موتور احتراق فشرده سازی دیگر در دسترس نیستند و بسیاری از مدل‌های آینده قرار است گزینه‌های دیزلی مدل‌های قبلی خود را از دست بدهند. حتی داچیا، برند ارزان قیمت رنو، برای جدیدترین نسل اتومبیل‌های خود در اروپا به محدوده‌ای بدون دیزل تبدیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو موتور دیزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: همکاری و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل ناشدنی به نظر می‌رسد. اتفاق به طاهر ناشدنی ۲۰ ساله امروز محقق شد.

وی افزود: یادمان نرفته که در رابطه با موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس چه می‌گفتند و واگذاری را امری ناشدنی نشان می‌دادند اما شاهد هستیم که امروز در ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با یک همدلی جمعی، رسماً این دو باشگاه واگذار شدند.

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت خاتمه دادن به پروژه‌های ناتمام است و امروز در حوزه واگذاری دو باشگاه ریشه دار و مردمی یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام به سرانجام رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: اینکه در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن و افزایش سرمایه این دو باشگاه مطرح شد و به تبع این مشارکت مردم مساله شفافیت در عملکردها و پاسخگویی مدیران و انضباط مالی که باید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آمد و در معرض نظر کارشناسان قرار می‌گرفت، گام اولی بود که رخ داد. در وزارت اقتصاد اصرار داریم مقدمات ورود بخش‌های دیگری که همچنان در بازار سرمایه وارد نشده‌اند را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان یک شرکت بزرگ اقتصاد ایران وارد بورس کنیم. همچنین با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم تا بسیاری از پروژه ه ای جذاب معدنی کشور را برای جذب مشارکت مردمی فراخوان کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 6087460 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)