Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@15:44:31 GMT

گسترش کرونای هندی در اروپا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۶۲۲۷

گسترش کرونای هندی در اروپا

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا قلمرو خود را بتدریج در کشورهای اروپایی گسترش می دهد، پس از انگلستان، بلژیک و سوئیس، اکنون مقامات بهداشتی ایتالیا نیز از ثبت دو مورد ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته کرونا در ناحیه ونتو (واقع در شمال شرقی این کشور) گزارش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایتالیایی ل"ا رپوبلیکا"  نیز از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای هندی در توسکانی (واقع در مرکز این کشور) در ماه گذشته (مارس) خبر داده است.

لوفیگارو افزود: ایتالیا روز یکشنبه گذشته ورود مسافران از مبدأ هند به این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا در این باره تصریح کرد: ایتالیایی های مقیم هند می توانند بازگردند مشروط بر اینکه در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونا انجام داده و دوره قرنطینه را سپری کنند.

همچنین مقامات بهداشتی سوئیس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا در این کشور خبر دادند.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، نوع هندی ویروس کرونا به دلیل «جهش مضاعف» قدرت سرایت بیشتری نسبت به دیگر گونه ها دارد.

پیشتر مقامات بهداشتی بروکسل نیز از شناسایی نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا برای نخستین بار در میان گروهی از دانشجویان که از هند برای گذراندن دوره آموزشی در رشته پرستاری وارد بلژیک شده اند، خبر دادند.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس روز جمعه گذشته نوشت: دولت انگلستان پس از ثبت ۱۰۳ مورد از نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا، پروازهای مسافربری از مبدأ هند را محدود کرد؛ فرانسه نیز اعلام کرد که مسافران از مبدأ هند در بدو ورود به خاک این کشور باید دوره قرنطینه اجباری را سپری کنند.

به نوشته لوموند، دولت کانادا با افزایش موارد مبتلا به کووید-۱۹ در میان مسافران از مبدأ هند و پاکستان، پروازهای ورودی از این دو کشور را به مدت ۳۰ روز ممنوع کرد.

کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی‌سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون ۹۰۰ هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز ۱۷ میلیون نفر فراتر برده است. ظرفیت بیمارستان‌ها در سرتاسر هند تکمیل شده اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می‌شوند.  

در دهلی نو پایتخت هند، صدای آژیر آمبولانس‌ها در طول شبانه روز شنیده می‌شود. در بیمارستان دولتی "لوک نایاک" که بزرگ‌ترین مرکز درمان بیماران کرونایی در پایتخت است، هر دو بیمار در یک تخت قرار می‌گیرند درحالی که بیماران دیگر بر روی برانکارد در بیرون بیمارستان به دنبال اکسیژن هستند. تعدادی سیلندر اکسیژن با خود همراه دارند و تعدادی دیگر به دلیل نبود اکسیژن، جان خود را از دست می‌دهند. دهلی و بمبئی دارای بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در هند هستند. 

منبع: الف

کلیدواژه: نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا مبدأ هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در جشنواره عید در لندن خواستار پایان دادن به کشتار و آتش بس در غزه شد.
 
وی گفت: «ما در همین لحظه خواستار آتش‌بس هستیم. ما می‌خواهیم از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کنیم.»
 
صادق خان تاکید کرد: «ما می‌خواهیم به [ریشی] سوناک، نخست وزیر و [جو] بایدن، رئیس جمهور بگوییم از نفوذ خود استفاده و کشتار را متوقف کنید.»
 
وی همچنین با اشاره به جمعیت مسلمان، مسیحی، یهودی، هندی و دیگر مذاهب مختلف در بریتانیا گفت که برخی می‌خواهند در جامعه تفرقه بیندازند و کاری کنند که مسلمانان با یهودیان یا هندی‌ها با سیک‌ها دشمن شوند و جشن امروز بهترین پادزهر علیه این نفرت‌هاست.
 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم)
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد