Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@07:06:52 GMT

«کرکس موتورسوار» پای چوبه دار

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۶۲۵۸

«کرکس موتورسوار» پای چوبه دار

قضات دیوان عالی کشور بر حکم «اعدام» جوان معروف به «کرکس موتور سوار» مهر تأیید زدند و به این ترتیب یک متجاوز به عنف دیگر در مشهد به زودی مجازات خواهد شد.

به گزارش ایمنا، روزنامه خراسان نوشت: جوان ۳۱ ساله معروف به «کرکس موتور سوار» که با تشکیل یک باند شش نفره در مشهد به کودکان و نوجوانان تعرض می‌کرد در حالی با حکم قاطع دستگاه قضائی خراسان رضوی به اعدام محکوم شد که هنوز رسیدگی به بخش‌های دیگری از جرایم اعضای این باند مخوف همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای «کرکس موتور سوار» در اواخر بهمن ۹۸ هنگامی لو رفت که یک زن تبعه خارجی در تماس با پلیس ۱۱۰ گفت: جوانی از بالای دیوار وارد حیاط منزلم شد و پسر ۹ ساله‌ام را با تهدید چاقو ربود! با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و صدور دستوری ویژه از سوی قاضی «اسماعیل عندلیب» (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات گسترده‌ای از سوی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای ردیابی پسر بچه مذکور آغاز شد.

بررسی‌های تخصصی کارآگاهان نشان می‌داد که جوان موتورسواری در حاشیه شهر مشهد باند مخوفی را برای آزار و اذیت کودکان و نوجوانان تشکیل داده است و کودکان را پس از تعرض در خیابان‌های اطراف رها می‌کند. این در حالی بود که کودکان به دلیل ترس و وحشت ناشی از آدم ربایی نمی‌توانستند مشخصاتی از عاملان آدم ربایی به پلیس ارائه دهند. به همین دلیل شیوه‌های ردزنی اعضای این باند با راهنمایی‌های قاضی عندلیب و استفاده از تجربیات پلیسی، تغییر کرد تا اینکه سرنخ‌هایی از لانه «کرکس موتور سوار» در اطراف کوره‌های آجرپزی حاشیه جاده سیمان مشهد به دست آمد.

به گزارش خراسان، کارآگاهان اداره جنایی آگاهی در یک عملیات هماهنگ و منسجم موفق شدند با ورود به مخفیگاه «کرکس موتور سوار» شش عضو این باند را در حالی دستگیر کنند که کودک ۹ ساله را مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرده بودند! این کودک زمانی که در کنار پلیس آرام گرفت پرده از اعمال وحشیانه این باند برداشت و گریه‌کنان از ماجرای تعرض با تهدید چاقو سخن گفت. دختر ۱۵ ساله در چنگ کرکس موتور سوار بر اساس گزارش خراسان، در حالی که تحقیقات و بازجویی‌های گسترده از سرکرده این باند مخوف ادامه داشت و خبر دستگیری وی در روزنامه خراسان به چاپ رسید ناگهان شاکیان زیادی به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کردند. اما در این میان گریه‌های دردناک دختر ۱۵ ساله‌ای که توسط «کرکس موتور سوار» مورد تجاوز قرار گرفته بود، دل‌ها را تکان داد و مسیر بازجویی‌ها تغییر کرد.

بررسی‌های پلیس بیانگر آن بود که «قاسم –ب» (جوان ۳۱ ساله) دارای سابقه کیفری به اتهام انجام اعمال خلاف عفت است و پرونده‌های مفتوح دیگری نیز در دستگاه قضائی دارد و دختر ۱۵ ساله را هم مورد تعرض قرار داده است. این دختر نوجوان که از دیدن «کرکس موتور سوار» برای لحظاتی دچار شوک شده بود به کارآگاهان گفت: او گوشی تلفن مرا ربود و سپس به بهانه بازگرداندن گوشی به همراه دوستانش و با تهدید چاقو مرا سوار موتورسیکلت کرد و به مزرعه گوجه و خیار در اطراف شهر برد. وقتی فهمیدم آن‌ها چه قصد شومی دارند به گریه افتادم، التماس کردم، جیغ می‌کشیدم که مرا رها کنند ولی هیچکدام به من رحم نکردند و مرا کتک می‌زدند آن‌ها از عصر همان روز تا بامداد روز بعد به من تعرض کردند به گونه‌ای که … گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، به دنبال اظهارات دختر نوجوان و شکایت حدود ۱۳ نفر از کودکانی که در دام باند «کرکس موتور سوار» گرفتار شده بودند، قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کلانتری خراسان رضوی) وارد عمل شد و دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری جدی این پرونده صادر کرد.

در پی این دستور محرمانه، بلافاصله تحقیقات به صورت شبانه روزی ادامه یافت و بخشی از پرونده مذکور (اتهام تجاوز به عنف) به طور مستقیم به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، در شعبه ششم دادگاه و به ریاست قاضی جواد شاکری مورد رسیدگی قرار گرفت و بخش دیگر این پرونده با عناوین اتهامی آدم ربایی، سرقت و… در شعبه ۴۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره بین قضاوت رفت. با تشکیل جلسات دادگاه قاسم- ب (متهم ردیف اول) که قصد داشت با داستان سرایی‌های متناقض، از عمق جرایم وحشتناک خود را بیرون بکشد و موضوع را به بیراهه بکشاند در برابر سوالات تخصصی و فنی قضات با تجربه دادگاه چنان حیرت زده ماند که جز «سکوت» راه گریزی پیدا نکرد.

گزارش خراسان حاکی است، با پایان جلسات محاکمه که در حضور وکیل مدافع متهم انجام گرفته بود، قضات دادگاه به شور نشستند و به اتفاق آرا، «قاسم-ب» (کرکس موتور سوار) را به اتهام تجاوز به دختر ۱۵ ساله به اعدام محکوم کردند. در این رأی که به امضای قضات جواد شاکری و هادی دنیادیده، رسیده بود قاطعیت دستگاه قضائی خراسان رضوی در برخورد با جرایم خاص و خلاف عفت عمومی رخ نمایی می‌کرد اما در عین حال حکم صادر شده قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور بود که در نهایت نیز پرونده مذکور به دلیل اعتراض متهم و وکیل مدافع در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفت. بنا بر گزارش خراسان، قضات زبده دیوان عالی نیز پس از بررسی همه جوانب پرونده در حالی مهر تأیید به حکم اعدام زدند که معتقد بودند وقتی دختری در دام سه جوان مست بیفتد و با چاقو تهدید شود، چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواست متجاوز را نخواهد داشت. بنابراین با قاطعیت یافتن حکم صادر شده از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، پرونده مذکور برای اجرای حکم به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازگشت و «کرکس موتور سوار» به زودی پای چوبه دار قرار می‌گیرد.

کد خبر 489582

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرکس موتور سوار تجاوز به عنف متجاوز نشریات روزنامه خراسان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرکس موتور سوار گزارش خراسان دختر ۱۵ ساله خراسان رضوی دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند

تین نیوز

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به روند صدور یک روزه گواهینامه از سوی پلیس راهور گفت: بر اساس شرایط موجود در کشور، ما تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم و در واقع مقرر شد گواهینامه های موتورسیکلت طی مدت یک روزه صادر شود. این گواهینامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادر می شود و فرآیند خاصی دارد، از جمله اینکه فرد باید در دوره های آموزشی ثبت نام و شرکت کند.پس از گذراندن دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند، در واقع اینطور نیست که برخی تصور کنند حتما در عرض یک روز گواهینامه دریافت می کنند، بلکه افراد باید آموزش ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون ها نیز نمره لازم را اخذ کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: در بررسی های پلیس مشخص شد که بالغ بر شش و نیم میلیون موتورسیکلت سوار در کشور ما، فاقد گواهینامه هستند و هنگامی که از سوی پلیس مورد سوال قرار می گیرند؛ مدرکی برای ارائه پلیس ندارند. به همین دلیل نیز از تیرماه سال گذشته طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز درحال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص افرادی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند؛ افزود: سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند. اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد؛ فرزند می تواند در این طرح شرکت کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیان دارای شرایط می توانند با مراجعه به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» به صورت خود معرف در این سامانه آن ثبت نام کنند و احراز هویت به صورت سیستمی انجام می شود. سپس افراد باید مدارک و مشخصات موتورسیکلت را وارد کنند. پس از انجام تمام مراحل، پیامکی برای متقاضی ارسال می شود مبنی بر اینکه تا ۲۴ ساعت آینده پلیس، به آنها شرایط را اطلاع خواهد داد. 

کرمی گفت: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را می سنجند و پس از تائید این مدارک، به متاقضی مجددا پیامک برایش ارسال می شود که شما مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و اکنون باید هزینه این گواهینامه را پرداخت کنید.

وی با اشاره به هزینه های دریافت گواهینامه افزود: هزینه های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود اما این رقم به صورت استانی اعلام می شد و هر استان با سایر استان ها متفاوت است اما در این طرح ما تنها ۵۷۰ هزار تومان دریافت می کنیم و این رقم متغییر نیست.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: پس از پرداخت هزینه، فرد نسبت به موقعیت مکانی خود، در یک آموزشگاه برای شرکت در دوره آموزشی شرکت می کند. ما در کشور ۲۱۰ آموزشگاه آموزش موتورسیکلت داریم که از این تعداد بالغ بر ۱۸۰ مرکز در این طرح شرکت کرده اند. 

وی افزود: زمانی که فرد برای شرکت در دوره آموزشی به آموزشگاه مراجعه می کند؛ پزشک نیز در محل حضور دارد و اگر سلامتی فرد تائید شود؛ در آموزش ها شرکت می کند، در واقع ما تمام مراحلی را که در گذشته طی چندین روز به طول می انجامید در یک روز و در یک مجموعه جمع آوری کرده ایم.

رئیس مرکز صدور گواهینامه با بیان اینکه افرادی که در این طرح شرکت می کند مهارت کافی درباره راندن موتورسیکلت را دارند؛ ادامه داد: آموزش ها نیز بر اساس توانایی های فردی است؛ اگر فرد توانایی کامل داشته باشد؛ کفایت آموزشی صادر می شود و فرد برای آزمون به افسر آزمون معرفی می شود. اگر فرد نیاز به آموزش بیشتر داشته باشد باید در دوره های آموزشی شرکت کند.

کرمی با اشاره به نوع آزمون ها ادامه داد: آزمون آئین نامه در این طرح شفاهی است تا سرعت بالاتری داشته باشد. همچنین در صورت قبولی در آزمون آئین نامه، فرد برای آزمون عملی اقدام می کند و در نهایت می تواند یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرد. در نهایت نیز ۲۴ ساعت بعد از قبولی در آزمون اطلاعات برای پلیس ارسال شده و در کمترین زمان گواهینامه برای فرد متقاضی چاپ و ارسال می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
  • کامنت موشن| شکارچی کرکس، برگ برنده رزم هوایی ایران
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت