Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:30:22 GMT

گامی نو برای توسعه گردشگری کشاورزی در بافق

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۷۱۵۹

گامی نو برای توسعه گردشگری کشاورزی در بافق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: نخلستان‌ها و باغات هم پیوند بافق در فهرست میراث کشور به ثبت رسید.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان بافق از مناطق خرما خیز کشور محسوب می‌شود، نخلستان‌ها مناطق بسیار وسیعی از این شهرستان را شامل می‌شود و از جاذبه‌های زیبا و دیدنی بافق به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی تصریح کرد: با ثبت این نخلستان‌ها و باغات هم پیوند بافق در فهرست میراث ملی کشور، طبق قانون مجازات اسلامی هرگونه دخل و تصرف و عملیاتی که منجر به تخریب و تغییر هویت اثر ثبتی شود جرم محسوب می‌شود.

او ادامه داد: به این منظور هر ساخت و سازی در عرصه ثبتی باید با مجوز اداره کل میراث فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری بافق یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جوانرود از بازدید هزاران گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه عبدالباسط رستمی _دوشنبه ششم فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز چهارم فروردین جمعاً ۱۹۵ هزار نفر از شهرستان جوانرود بازدید کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت حدود شش هزار نفر نیز در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جوانرود تصریح کرد: به‌منظور معرفی صنایع‌دستی و خوراک‌های شهرستان، بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع‌دستی را به همراه سیاه چادرهای پخت غذا و شیرینی محلی در ورودی شهر برپا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی، نیروهای اطلاع‌رسانی در ورودی شهرستان جهت راهنمایی مسافرین به مناطق نمونه گردشگری، محل اسکان، آموزش و پرورش، و بازارچه مرزی مستقر شده‌اند.

رستمی از پخش بروشورهای حاوی اطلاعات تأسیسات گردشگری شهرستان به منظور آگاهی‌بخشی به مسافران نیز خبر داد و گفت: تهیه بانک اطلاعات تأسیسات گردشگری و مناطق نمونه گردشگری شهرستان از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید و گشت مشترک اداره میراث‌فرهنگی، اماکن، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از واحدها و تأسیسات گردشگری و خدماتی شهرستان در طول ایام نوروز بشدت تداوم خواهد داشت. جوانرود سومین شهر پرجمعیت استان کرمانشاه است و به دلیل بازارچه‌های آن از رونق بالایی در کسب و کار و تجارت برخوردار است.

کد خبر 739172

دیگر خبرها

  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • بافق و بهاباد همچنان منتظر بارش باشند
  • بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود
  • ۲۰۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های گردشگری طبس اسکان یافتند