Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک  در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت فعالیت مرز‌ها در شرقی و جزئیات واردات کالا‌های هندی به کشور گفت: در ایران فقط از مرزهای آبی و بندر چابهار در جنوب شرق ایران از هند واردات انجام می‌شود و به صورت مسافری از هند وارداتی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تجارت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر است،  نه توقف جابجایی کالا بنابراین دستورالعمل‌های بهداشتی  به شدت رعایت می‌شود.

او ادامه داد: علاوه بر تامین معاش کسانی که در این حوزه شاغل هستند،  موضوع مصرف عموم هم مد نظر است؛ که نباید کمبودی در این زمینه صورت بگیرد. 

لطیفی با اشاره به حجم واردات از کشور هند هم گفت: از هند در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد و سیصد میلیون دلار واردات از هند داشتیم. عمده کالا‌هایی که  از این کشور وارد ایران شده است. برنج، چای سیاه شکر سفید و تجهیزات الکترونیکی و لوازم یدکی و کامپیوتری بوده است.

 سخنگوی گمرک اضافه کرد: براساس آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات محدودیت ممنوعیت یا هر گونه تغییری در روند تجارت ما با سایر کشور‌ها باید از طریق وزارت صمت به گمرکات ابلاغ شود و در خصوص ممنوعیت واردات از هند تاکنون هیچ ابلاغی از وزارت صمت به گمرکات صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

خودرو‌های فاقد ثبت سفارش، از گمرک ترخیص نمی‌شوند

او تصریح کرد: سازمان بنادر به عنوان تحویل گیرنده کالا نظارت جدی را نسبت به ورود کالا‌های هندی اعمال می‌کنند. نیرو‌های بهداشتی و پزشکی در بنادر و مبادی ورودی مستقر هستند. خدمه کشتی‌ها هم از مبدا یا مقصد هند امکان خروج از شناور‌ها را ندارند و در شناور‌های خود قرنطینه بوده و تنها  با ماشین‌های تخلیه و بارگیری کالا‌ها تخلیه می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: تونل‌های ضدعفونی برای کانتینر‌های که از مقصد هند هستند در نظر گرفته شده است. ممنوعیت ورود مسافر از پاکستان بوده است که این ممنوعیت زمینی را اداره گذرنامه ناجا باید اجرا کند که گویا ابلاغی به آن‌ها مبنی بر ممنوعیت صورت نگرفته است. دستگا‌ها برای واردات کالا ممنوعیت اعلام کردند، اما دستگاه اصلی هیچ ممنوعیتی اعلام نکرده اند.

سخنگوی گمرک بیان کرد: در مرز میرجاوه و ریمدان ۵۰ نفر با تابعیت پاکستانی که در ایران مقیم هستند روزانه از مرزهای مشترک  پاکستان تردد دارند. اداره گذرنامه باید مانع ورود و خروج شود احتمالا ابلاغی برای ممنوعیت نشده است که شاهد تردد مسافر  به طور عادی از  مرزهای مشترک با پاکستان هستیم. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران واردات کالا تجارت خارجی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان