Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود عیسوی با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به دانشجویانی که طی سال‌ ۹۹ ازدواج کرده و اطلاعات لازم را در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد رهبری دانشگاه ثبت کرده اند، تسهیلات بانکی قرض الحسنه به مبلغ ۲۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ثبت ۸۶ زوج دانشجویی در دانشگاه طی سال گذشته از تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه (ریاست دانشگاه، نهاد رهبری و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه) با هدف حمایت از زوج‌های دانشجو، در جهت ترویج سنت حسنه ازدواج خبر داد.

 وی افزود: این حمایتها نسبت به سال گذشته رونق بیشتری گرفته و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت تسهیل امر ازدواج با تصمیم شورای فرهنگی دانشگاه، کارگروهی ذیل این شورا با هدف تدوین سیاست ها و ارائه اقدامات عملیاتی جهت ترویج و تسهیل امر ازدواج ایجاد شد که پس از برگزاری جلسات مستمر و کارشناسی شده، اقداماتی را به صورت مرحله ای پیشنهاد و پس از بررسی در شورای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت. 

عیسوی گفت: در همین راستا با همکاری با مجموعه مدیریتی دانشگاه اقداماتی از سوی دفتر نهاد دانشگاه از جمله ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به ۲۰۵ زوج در دوره های پیش، کمک به فعال سازی مرکز مشاوره معاونت دانشجویی، برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور صاحب نظران، اساتید گروه معارف و مدرسین درس «دانش خانواده و جمعیت» صورت گرفته است.

وی از ترغیب تشکل ها، کانون ها و مجموعه های دانشجویی و حمایت از آنها در برگزاری حلقه های معرفت مجازی، جلسات نقد و نظر پیرامون موضوعات مرتبط با ازدواج و تشکیل کارگروه ازدواج آسان در دفتر نهاد با هدف تسهیل در امر ازدواج دانشجویی به عنوان دیگر اقدامات نام برد. 

کد خبر 5199271

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشگاه علوم پزشکی ایران ازدواج دانشجویی آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وام دانشجویی دوره دکتری کنکور آموزش پزشکی انتخابات 1400 دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب رشته دانشگاه های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم