Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از احتمال تصمیم‌گیری دولت طی 2 هفته آتی در خصوص افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به 150 میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود محمودزاده در خصوص افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن که پیش‌تر اعلام شده بود مقرر است در بافت‌های فرسوده از 100 میلیون تومان به 150 میلیون تومان افزایش یابد، گفت: هنوز این مبلغ مصوب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شد که امیدواریم در طی دو هفته آینده نتیجه قطعی آن مشخص شود.
معاون مسکن و ساختمان از احتمال مصوب شدن مبلغ تسهیلات اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به 150 میلیون تومان خبر داد و افزود: هم‌اکنون افزایش مبلغ تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در بافت‌های فرسوده مراحل بررسی خود را در کمیسیون های مختلف دولت طی می‌کند.
گفتنی است، هم‌اکنون تسهیلاتی پرداختی به ازای هر واحد حدود 25 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر است که این مبلغ با منابع بانک مسکن ترکیب و به وام 100 میلیون تومانی تبدیل می‌شود. 50 میلیون تومان از این منابع با بازپرداخت 9 درصدی و 50 میلیون دیگر نیز با بازپرداخت 18 درصدی از متقاضیان مسکن در بافت فرسوده اخذ می‌شود.
بنا به گفته معاون مسکن و ساختمان، ترغیب بیشتر مالکان بافت‌های فرسوده برای انجام ساخت و ساز بیشتر برای احیا و اصلاح بافت‌ها از دلایل مطرح شدن این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن میلیون تومان مسکن در بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری گفت: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهرها اظهار کرد: در بافت فرسوده باید به‌دنبال نوسازی و بهسازی باشیم، اما برای بافت تاریخی باید به سمت احیا حرکت کنیم.

وی افزود: بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و نوسازی در راستای رسیدگی به بافت فرسوده شهر در نظر گرفته شده است.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری با بیان اینکه بافت فرسوده تفاوت بسیاری با بافت تاریخی دارد، تاکید کرد: بافت فرسوده بر خلاف بافت تاریخی، هویت معماری و شهرسازی ندارد.

مهدویان گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد عبارت غلطی است که حس بدی منتقل می‌کند، همچنین این عبارت در روابط اجتماعی انسان‌ها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد مساحت این کلان‌شهر بافت فرسوده است که ۲۵ درصد جمعیت شهر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر 742134

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند