Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:26:41 GMT

ظریف: اولویت ایران کشورهای همسایه است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۷۹۳

ظریف: اولویت ایران کشورهای همسایه است

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» امروز سه شنبه در پایان سفر دو روزه خود به بغداد و پیش از ترک پایتخت به سمت اربیل در توئیتی در صفحه شخصی اش نوشت: گفت وگوهای ممتازی با «برهم صالح» رییس جمهوری، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «محمدالحلبوسی» رییس پارلمان، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق و رهبران سیاسی اهل سنت و شیعیان این کشور داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین نوشت: بار دیگر تاکید می کند که اولویت ایران همسایگانش است و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می کنیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات سیاسی، دیروز (دوشنبه ) و در ادامه سفر منطقه ای خود از قطر وارد عراق شد.
محمد جواد ظریف پس از دیدار با مقامات عراقی در بخش پایانی سفر دو روزه خود به عراق عازم اقلیم کردستان شد تا با مقامات محلی این منطقه پیرامون توسعه روابط دو جانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک بحث و گفت وگو کند.

برچسب‌ها برهم صالح محمد جواد ظریف عراق ایران مصطفی الکاظمی فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح محمد جواد ظریف عراق برهم صالح محمد جواد ظریف عراق ایران مصطفی الکاظمی فواد حسین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم

سخنگوی رسمی دولت عراق دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که بغداد خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیست.

به گزارش مشرق، باسم العوادی درباره سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در دیدار نخست وزیر با بایدن درباره موضوعاتی از جمله نیروهای ائتلاف در عراق بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی رسمی دولت عراق، افزود: پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با آمریکا است، گفت: عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

پیش تر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌ وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود