Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:53:30 GMT

اجرای سنجش سلامت کلاس اولی از خرداد امسال

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۸۳۹

اجرای سنجش سلامت کلاس اولی از خرداد امسال

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس،  سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از خرداد سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: بیش از 20 هزار عوامل اجرایی در  قریب به 2 هزار پایگاه سنجش در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود، افزود: در سال گذشته و علی‌رغم شرایط کرونایی، 98.8 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که نشان از استقبال خوب خانواده ها از این برنامه و تلاش گسترده عوامل اجرایی این طرح دارد.

حسینی با بیان اینکه حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه ها سنجش الزامی است، گفت: رعایت کامل موارد بهداشتی و  ضدعفونی پایگاه‌ها، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه نوآموزان، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها، افزایش زمان ‌سنجش، راه‌اندازی شیفت عصر در برخی پایگاه ها، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و افزایش ابزارهای آزماینده تحصیلی از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نوبت‌گیری انجام شده و به جهت جلوگیری از ازدحام، انتظار می‌رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور، اتاق سنجش آکوستیک نیز راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از  تحولات اساسی برنامه سنجش سال 1400، گنجاندن تست‌های شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری جهت غربالگری و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

حسینی گفت: تمهیدات لازم جهت سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سال جاری در نظر گرفته شده  است و در صورت استقبال والدین بخشی از این نوآموزان نیز در این برنامه ارزیابی خواهند شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید جواد حسینی کلاس اولی سنجش سلامت رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برنامه سنجش سنجش سلامت پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مسعود مثنوی گفت : در زمان اجرایی طرح ۴۶ هزار و ۷۶۲ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲۶ هزار و ۹۸نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و ۲۶ هزار و ۴۷۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: ۱۲هزار و ۵۱۳نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۵۹۹۵ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی بیان داشت: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲۲هزار و ۷۳۰ نفر انجام و ۵۳۴۴بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.

مثنوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۱۴۵۶۸ اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی ۳۹۲۶منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز ۳۳۱۱حادثه، ارائه ۴۹۶۱خدمت امدادی و کمک های اولیه، ۱۰۸۳۶ مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد.

مثنوی گفت : در مجموع برای اجرای طرح های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۸۵ هزار و ۶۳۲نفر خدمت ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895783

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری