Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@06:30:59 GMT

نمی‌توان تورهای گردشگری را لغو کرد!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۳۴۳

نمی‌توان تورهای گردشگری را لغو کرد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ این روزها شاهد اوج گیری ویروس کرونا در بیشتر کشورها هستیم؛ بیشتر مردم حدود دو سال است که در خانه مانده اند و سفر نرفته اند؛ اما بخشی از مردم نیز خسته از این دوران سخت و قرنطینه به سفر می روند؛ بسیاری معتقدند سفر به شیوع بیشتر  کرونا کمک می کند و البته بخشی از کارشناسان حتی در حوزه بهداشت مدعی هستند سفر ایمن به شیوع بیشتر ویروس کرونا منجر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع که این روزها در فضای مجازی و حتی رسانه های رسمی منتشر می شود تور ترکیه است. به دلیل شیوع گسترده کرونا در ترکیه بسیاری از گردشگران از جمله ایرانی ها رغبتی برای سفر و گردشگری در این کشور ندارند.

در حالت عادی بین ایران و ترکیه هفتگی ۲۰۰ فروند هواپیما مجوز پرواز دارند اما سازمان هواپیمایی اعلام کرده این پروازها تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

هفته گذشته بود که سازمان هواپیمایی خبر داد که فقط پنج درصد از کل توافق پروازها بین دو کشور انجام می‌شود. سخنگوی سازمان هواپیمایی، درباره آخرین وضعیت پروازهای انجام شده بین ایران و ترکیه گفته بود: از پایان سفرهای نوروزی تاکنون با وجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها پنج درصد آن مورد استفاده قرار گرفته است که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز می‌تواند از دلایل این کاهش باشد.

در این شرایط قیمت تور مسافرتی به ترکیه نیز کاهش چشمگیری داشته است. اکنون اگهی تور بهاری ترکیه آن هم به قیمت هایی نه چندان گران به فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی مشاهده می شود. پیامک های تور گردشگری به آنتالیا و استانبول نیز به وفور روزانه به گوشی خیلی از شهروندان فرستاده می شود.

اکنون برنامه‌ای برای قطع کامل پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد و کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده است به گونه ای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته پنج پرواز خروجی و ۷ پرواز ورودی انجام شده است.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره فعال بودن تورهای گردشگری به ترکیه افزود: ممنوعیت پرواز به ترکیه نداریم اما از ابتدا تبلیغ سفر به ترکیه در شرایط شیوع کرونا ممنوع بود و اعلام شد که تورهای ترکیه لغو شود.

ذیبخش با بیان اینکه اکنون تبلیغ سفر به ترکیه هم انجام می شود و وزارت گردشگری باید پیگیر و ناظر تخلفات در این بخش باشد، گفت: سازمان هواپیمایی بعد از ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا پروازهای ترکیه را به حداقل رسانده است و به کمترین مقدار نسبت به توافق بین دو کشور رسانده است تا شاهد سفر کمتری به سمت ترکیه باشیم.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی اکنون حتی با وجود تبلیغات آژانس های مسافرتی، تخفیف روی سفر به ترکیه به دلیل تعطیلی و قرنطینه شهرهای ترکیه جذابیتی برای توریست ها وجود ندارد، اکنون فقط پروازهای ضروری و تجارتی در حال انجام است و پرواز توریستی به ترکیه نداریم.

حرمت الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره سخنان سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: برگزار نکردن تور  مسافرتی در حالی پرواز وجود دارد، معنی ندارد. تور جمع بین هتل و بلیط است، مسافر هواپیما در کشور مقصد پیاده شود کجا برود؟ این صحبت ها کاملا غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا است.

وی گفت: کرونا این روزها در همه شهرهای کشور شیوع پیدا کرده؛ یعنی اگر مردم به کیش و اصفهان سفر کنند کرونا نمی گیرند اما در ترکیه می گیرند؟ این صحبت که از سوی برخی از مسئولان مطرح می شود غیر واقعی است. سفر مد نظر ما سفر ایمن است که مسافران موظف به رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی هستند.

رفیعی گفت: سازمان هواپیمایی اگر نگران کرونا است؛ پروازها را لغو کند، ممکن نیست وقتی در مسیری پرواز وجود دارد تور وجود نداشته باشد نمی توان مسافران را در کشور خارجی سرگردان کرد.

رفیعی گفت: اگر نگرانی از انتشار بیشتر کرونا از کشور ترکیه است چرا پرواز به دیگر شهرهای ترکیه مثل آنتالیا را لغو نمی شود؟ شاید برخی برای کارهای تجاری به استانبول می روند و نتوان این مسیر را بست. اما قطعا هرکسی به آنتالیا  و دیگر شهرهای توریستی ترکیه می رود با هدف گردشگری است.

مهدی میرزایی مدیر یکی از آژانس های مسافرتی در تهران با اشاره ضررمالی آژانس های مسافرتی در دو سال اخیر  به دلیل شیوع کرونا گفت: این روزها تعداد کمی تور به مقصد ترکیه برقرار است که البته ما از سود آن، فقط امکان پرداخت بخشی هزینه های جاریمان را داریم.

وی گفت: هر روز شاهد برگزاری تورهای داخلی و حتی یک روزه در داخل کشور هستیم، آیا تورهای داخلی شیوع کرونا را بیشتر نمی کند؟ در حالی که مسافرت به ترکیه مسافران داشتن نتیجه منفی تست کرونا ضروری است. در حالی که در تورهای داخلی این الزام وجود ندارد.

پربیننده ترین برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات نهایی بابک زنجانی از کشور خارج شد؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۶) خرید خدمت سربازی نداریم اولین واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی سخنانش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لغو پرواز سخنگوی سازمان هواپیمایی بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟