Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:03:23 GMT

جذب ۱۲۵ درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون در زنجان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۴۶۲

جذب ۱۲۵ درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون در زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان زنجان ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار است، اظهار کرد: این میزان مطابق اهداف برنامه تحقق پیدا کرده و زنجان جایگاه دوم را در سطح کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به موادغذایی، خودکفایی در تولید برخی محصولات پرمصرف به ویژه گندم و دانه‌های روغنی را ضروری کرده است، تصریح کرد: از این رو مکانیزاسیون کشاورزی نقش موثری در ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد بهره‌برداران کشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود ۵۳۳ میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون، ۶۶۸ میلیارد ریال در استان جذب شد، عنوان کرد: این رقم عملکرد ۱۲۵ درصدی در استان را نشان می‌دهد.

تاراسی گفت: با این میزان اعتبار، تعداد ۲۴۵ دستگاه تراکتور، ۹۶دستگاه کمباین و ۳۲۰ دستگاه سایر ماشین‌های کشاورزی جذب بخش کشاورزی استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تعداد ۱۷۰ دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت استان اضافه شده است، گفت: نیمی از سطح زیر کشت غلات استان با کمباین‌های جدید با ریزش زیر ۲ درصد برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ بیش از ۷ هزار و ۶۵ دستگاه تراکتور و کمباین در استان پلاک گذاری شده است، ادامه داد: بیش از 7 هزار دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه کمباین پلاک شده نیز وارد ناوگان نیرو محرکه استان شده است.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کشاورزی عملکرد مکانیزاسیون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزایش 125 درصدی اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر جهاد کشاورزی کارون بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از کمباین جدید وارداتی شرکت کمباین سازی ایران در بخش سویسه روستای شیلات این شهرستان رونمایی شد.

جبار حمادی گفت: برداشت توسط این کمباین به صورت پایلوت در شهرستان کارون برای آشنایی کشاورزان پیشرو با مزایای این مدل کمباین با حضور مسؤولان استانی - شهرستانی و کشاورزان پیشرو منطقه انجام شد.

کد خبر 6086691

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان