Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: پرورش میگو که از دهه‌ ۷۰ در ده‌ها هزار هکتار اراضی شور، کم بازده و غیرقابل کشت مناطق ساحلی و مرزی در شمال استان آغاز شده، امروز با رشدی قابل توجه از ۳۰۴ تن با اشتغال ۲۵۱ نفر درسال ۹۲ به  دو هزار و ۵۸۵ تن با اشتغال زایی هزار و ۴۰۵ نفر درسال ۹۷ رسیده که این رقم معادل رشد هفت و نیم برابری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انجام عملیات‌های عمرانی مهم و تاثیرگذار در راستای آب رسانی به مجتمع میگو گمیشان افزود: برای اولین بار آب دریای خزر بصورت مستقیم با احداث کانالی به طول حدود ۱۳ کیلومتر در بستر زمین کاملاً لجنی و باتلاقی با حجم خاکبرداری حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب درسال ۱۳۹۳ در مدت زمان حدود ۳/۵ ماه به فاز یک مجتمع میگوی گمیشان انتقال یافت.

قدس علوی  از رشد قابل توجه سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در این مجتمع یاد کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده دولتی در بخش زیرساخت‌ها در فاز یک مجتمع پرورش میگو گمیشان تا پایان سال ۹۲ شصت میلیارد ریال بوده که این رقم در حال حاضر در فاز یک و دو به (۵۶۰ میلیارد ریال) رسیده است.

او افزود: همچنین میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز تا سال ۹۲ در این مجتمع، ۵۲ میلیارد ریال بوده و اکنون به رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال ارتقا یافته است.

قدس علوی گفت: تعداد مزارع پرورش میگو نیز در استان از ۱۱ مزرعه درسال ۹۲ به ۶۰ مزرعه درسال ۹۸ رسیده و سطح مفید مزارع هم از ۱۶۶ هکتار درسال ۹۲ به ۹۳۷ هکتار در سال ۹۸ افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص راه اندازی فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان افزود: فاز دوم این مجتمع به مساحت ۶  هزار هکتار با هدف تولید ۲۲  هزار تن میگو در قالب ۲۲۲ مزرعه طراحی شده که در حال واگذاری به بخش خصوصی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی است.

 قدس علوی صادرات را از مهم‌ترین زنجیره‌های تولید میگو استان دانست و گفت: هر ساله حجمی زیادی از محصول تولیدی میگو استان به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر می‌شود که با توجه به کیفیت خوب این محول تقاضا‌ها نیز رو به افزایش است، به طوریکه ارز آوری این محصول از ۱/۶ میلیون دلار درسال ۹۲ به بالای ۱۲ میلیون دلار درسال ۹۷ ارتقاء یافته است.

او با بیان اینکه در سال ۹۹، ۴۱۰ تن میگو در استان تولید شده است، یادآور شد: بی شک ظرفیت و توان تولید محصول باکیفیت و با ارزش میگو در استان بسیار بالاتر از این رقم است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات میگو میلیارد ریال پرورش میگو قدس علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال

دریافت 41 MB کد خبر 6081964

دیگر خبرها

  • افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد