Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:31:09 GMT

افزایش تردد خودرو‌های فاقد پلاک در لرستان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۱۰۲۱

افزایش تردد خودرو‌های فاقد پلاک در لرستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، رضا طلایی،مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان بیان کرد: با وجود افزایش چشمگیر تردد‌های نوروزی و خودرو‌های ورودی به استان در ایام نوروز، تلفات چندانی در جاده‌های استان اتفاق نیفتاد که امیدواریم این روند تداوم یابد.

او تصریح کرد: روند افزایشی تردد خودرو‌های بدون پلاک و با پلاک مخدوش در استان نگران کننده است و این خودرو‌ها عامل مهمی در تصادفات به شمار می‌روند که ضرورت دارد، کنترل بیشتری روی تردد این خودرو‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلایی، سرقت علائم و تجهیزات ایمنی راه‌های استان را از مهمترین مشکلات استان برشمرد و افزود: برخورد با سارقان تابلو‌ها و علائم ایمنی در دستور کار شورای تامین استان قرار گرفته است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این جلسه گفت: موضوع ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان قرار دارد و سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفته است.

عباس شرفی اظهار کرد: حدود ۵۰ تقاطع استان نیازمند استانداردسازی با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح است در حال حاضر در سه تقاطع مهم گردنه رازان، پادگان مهندسی و مقابل کشتارگاه دام بروجرد در محور خرم آباد_بروجرد، ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح اجرایی شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است که بهره برداری از این تقاطع‌ها نقش بسزایی در ارتقای ایمنی این محور و کاهش سوانح استان دارد.

شرفی از نصب ۱۰ برج نوری در تقاطع‌های خطرناک استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: ساماندهی تقاطع پرخطر سه راهی چالانچولان نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خواستار اصلاح نواقص چهارخطه‌های جدیدالاحداث ازنا_شازند و کوهدشت از سوی مجری پروژه گردید و بر لزوم همکاری و حضور پررنگ کلیه دستگاه‌های مرتبط با بحث ایمنی برابر شرح وظایف سازمانی در راستای کاهش تلفات و افزایش ایمنی محور‌ها تاکید کردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جاده‌ای لرستان هم با تاکید بر فرهنگسازی ایمنی در راس برنامه‌های کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل در سال ۱۴۰۰ و ضرورت مشارکت بیشتر آموزش و پرورش و صداوسیما گفت: در پایان اردیبهشت هفته جهانی ایمنی را داریم که اجرای طرح کنترل سرعت، افزایش گشت‌های کنترل دروازه ای، تهیه و انتشار محتوا‌های آموزشی فرهنگی ایمنی، درج شعار ایمنی در سربرگ مکاتبات اداری و ... از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان تردد ماشین راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ای لرستان خودرو ها تقاطع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان؛ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین امسال، ۱۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۳۷ خودرو در محور‌های استان تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۴ درصدی نشان می‌دهد.   در این مدت ۶۶۱ هزار و ۲۱۶ خودرو وارد استان خوزستان شدند که در مقایسه با پارسال که این رقم ۶۴۷ هزار و ۵۶۶ تردد بوده است، گویای رشد ۲ درصدی است.   در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲، ۶۵۸ هزار و ۷۳۲ خودرو از استان خوزستان خارج شده اند که این رقم با کاهش ۱۱ درصدی به ۵۸۹ هزار و ۲۵۱ تردد از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال رسیده است.   در این مدت ۲۶ هزار و ۷۸۶ تماس در سامانه ۱۴۱ و ۱۴۱ شکایت توسط مدیریت راه‌ها به ثبت رسید.   بیشترین تردد خودرویی در بازه زمانی یادشده به ترتیب از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • تردد بیش از ۵ میلیون خودرو در جاده‌های لرستان
  • کاهش ۱۳ درصدی تردد در جاده‌های لرستان
  • ثبت بیش‌از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر
  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • تردد بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در قزوین
  • تردد خودرو‌ها در قزوین از مرز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه گذشت
  • هشدار فرماندهی انتظامی بوکان به رانندگان خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش