Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:32:51 GMT

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود/ فشار آب کاهش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۱۲۴۶

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود/ فشار آب کاهش پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، ناصر اکبری با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده‌رود اظهار داشت: به دلیل ذخیره اندک سد زاینده‌رود به طور قطع در ماه‌های گرم پیش رو در حوزه شرب و خانگی شاهد کاهش فشار آب هستیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به جاری بودن مقطعی زاینده‌رود در یک دهه گذشته گفت: در نخستین سال‌های خشک شدن زاینده‌رود وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی غنی‌تر بود، اما شرایط امسال همانند سال ۱۳۹۷ است که با کاهش میزان بارندگی‌ها روبه رو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت امسال با سال ۹۷ افزود: امسال اصفهان از لحاظ خشکی و بارش‌ها همانند سال ۹۷ است، با این تفاوت که همانند سال ۹۹ در وضعیت شیوع کرونا هستیم که این شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است.

اکبری با بیان اینکه امسال اصفهان جزو شهرهای با تنش آبی است، چرا که تنها یک چهارم سد زاینده‌رود ذخیره آب دارد و بارش‌ها میزان مناسبی نداشته است، بیان کرد: با افزایش دما، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد به مصرف آب افزوده می‌شود، به  طور معمول در ماه‌های تیر و مرداد، دمای ثبت شده بین ۳۵ تا ۴۲ درجه است و با توجه به نبود بارش‌ها و تداوم شیوع کرونا تابستان امسال شرایط سختی را خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به این که تابستان امسال به دلیل خشکی رودخانه زاینده‌رود، چاه‌های فلمن ظرفیت آبدهی ندارد، عنوان کرد: فرهنگ مصرف بهینه آب بزرگترین کمک مردم در تابستان امسال برای گذر از این شرایط است و شرکت آبفا امسال اقدامات لازم را در راستای مدیریت فشار شبکه و توزیع عادلانه آب به اجرا در می‌آورد.

وی اضافه کرد: در برنامه توزیع آب سال جاری، اصلاً برنامه جیره‌بندی آب برای اصفهان را نداریم، اما با کاهش فشار شبکه  آب مواجه خواهیم بود چرا که نیاز مردم با تولید آب برابری نمی‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که در شبکه آب مدیریت فشار داشته باشیم، به طور قطع مصرف آب مردم کمتر می‌شود، اما باید توجه داشت که مجتمع‌های مسکونی منبع ذخیره آب دارند و ما نمی‌توانیم داخل ساختمان‌ها را مدیریت کنیم که در این شرایط مدیریت مصرف آب از سوی مردم ضرورت دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ به صورت متوسط سرانه مصرف آب شرب هر اصفهانی ۱۵۷ لیتر بود، اما اگر مردم در روز ۱۵ لیتر مصرف خود را مدیریت کرده و این سرانه را به ۱۴۲ لیتر برسانند بدون هیچ دغدغه‌ای از تابستان امسال گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: سد زاینده رود خشکسالی کاهش بارندگی صرفه جویی در مصرف آب تابستان امسال زاینده رود مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

شبکه فاضلاب شهری در کوچه مشتاق سوم واقع در شهرک زاینده رود شهرستان اصفهان مدتی است انجام شده است، اما این شبکه به ساختمان‌های مسکونی در این کوچه داده نشده و این موضوع موجب شده تا فاضلاب برخی از خانه‌ها در معابر جاری شود. بوی نامطبوع ناشی از آب فاضلاب ساکنان را رنج می‌دهد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

گلایه ساکنان محله عباسی تبریز از وضعیت نامناسب جوی فاضلاب + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد