Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از پایان نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگو با پرس.تی.وی تاکید کرد: تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده‌اند، باید لغو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین، درباره تحریم‌های موسوم به «کاتسا» تایید کرد که ایران بر لغو همه تحریم‌ها از جمله کاتسا تاکید دارد.  

عراقچی در باره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید کرد: مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد. 

 عراقچی افزود: این موضع ایران تغییر نخواهد کرد. 

وی در عین حال با اشاره به کارگروه سوم کمیسیون مشترک که از فردا در وین آغاز به کار می‌کند و پیش‌تر با عنوان کارگروه ترتیبات و توالی (sequence) شناخته می‌شد، گفت: این کمیسیون بر روی اقدامات عملی یا (practical arrangements)  متمرکز خواهد شد. 

عراقچی ادامه داد: وظایف این کارگروه علاوه بر بررسی نحوه راستی آزمایی و مدت زمان آن، تعیین «جدول زمانی» اقدامات همه طرف‌ها برای انجام تعهداتشان خواهد بود. 

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در پاسخ به سؤالی در خصوص تحریم‌های موسوم به چرخه دلار یا U-turn که مانع اصلی تعاملات بانکی ایران و مانع بزرگ بهره‌مندی ایران از منابع برجام است و اینکه آیا ایران برداشته شدن این تحریم‌ها را نیز مطالبه کرده، گفت: بررسی این موضوع را باید به کارشناسان بسپاریم. 

وی در عین حال اضافه کرد: در حال حاضر در حال کار کردن بر روی موضوع «تبدیل پول‌های مختلف» هستیم. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تأکید مجدد بر اینکه ایران نمی‌پذیرد که گفت‌وگوها بدون نتیجه ادامه یابد، گفت: اگر احساس کنیم سایر طرف‌ها جدیت لازم را ندارند، گفت‌وگوها را متوقف می‌کنیم. 

مذاکره کننده ارشد ایرانی در نشست وین گفت: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم. 

رئیس هیأت ایرانی حاضر در کمیسیون مشترک برجام اضافه کرد: تصمیم گرفتیم کار دو کارگروه قبلی که یکی موضوع تحریم‌های آمریکا و دیگری اقدامات هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند، فشرده‌تر شود.

عراقچی همچنین از همسانی مواضع چین و روسیه با ایران ابزار رضایت کرد و گفت: قبل از جلسه امروز کمیسیون مشترک در گفت‌وگوهای دو و سه جانبه با هیأت‌های چینی و روسی متوجه شدیم تقریبا در همه موارد با آنها اشتراک مواضع داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کمیسیون مشترک برجام تحریم کمیسیون مشترک تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند

استاندار کرمان با اشاره به احتمال بارندگی روزهای آینده، گفت: فرمانداران توجه داشته باشند که حجم بارندگی قابل پیش‌بینی نیست و آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع مدیران در نشست شورای اداری، اظهار کرد: ضرورت دارد با توجه به وقوع رخدادهای جوی و هم‌زمانی آن با برگزاری کنکور سراسری، تمهیدات لازم در حوزه‌های کنکور اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی در کرمان تا فردا ادامه دارد و به صورت لحظه‌ای و شدید است، افزود: با توجه به احتمال آب‌گرفتگی حوزه‌های کنکور در شهرهای مختلف و قطع برق، اقدامات لازم برای حضور و تردد تمام دانش‌آموزان به‌خصوص افرادی که از روستا به حوزه‌ها می‌آیند، وجود داشته باشد.

استاندار کرمان با تشکر از زحمات مدیران برای بارندگی‌های اخیر، تصریح کرد: به لطف خدا و با آمادگی دستگاه‌های مربوطه، با وجود باران شدید و ورود آب به شهرستان رودبار جنوب، در مناطقی که احتمال خطر بود، اقدامات لازم به‌خصوص خروج عشایر انجام و آب به تدریج دفع شد و گرفتاری برای مردم به وجود نیامد.

وی خطاب به فرمانداران که به صورت برخط در شورای اداری حضور داشتند، بر لغو مرخصی‌ها تأکید کرد و گفت: در نقاط احتمالی بارندگی اعلام شده ضرورت دارد تمام دستگاه‌ها پای کار باشند؛ فرمانداران نیز توجه داشته باشند که حجم بارندگی قابل پیش‌بینی نیست، از این رو پیگیری کنند تا تجهیزات لازم تأمین و آب، برق و گاز و ارتباطات قطع نشود.

فداکار با تشکر از اقدامات دهیاران در حادثه سیل هفته گذشته، با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارندگی‌ها طی امروز و فردا در شمال استان است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها آمادگی داشته باشند اگر قرار است معابر یا کوچه‌ها بسته شوند، تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند و اطلاع‌رسانی لازم به عشایری‌های جنوب داده شود.

کد خبر 747536

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه