Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@18:35:58 GMT

پیش بینی آینده قیمت طلا در اردیبهشت 1400

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۱۳۱۴

پیش بینی آینده قیمت طلا در اردیبهشت 1400

خبرگزاری آریا - در این بسته خبری به پیش بینی طلا بعد از کاهش قیمت محسوس آن در روز سه شنبه 7 اردیبهشت می پردازیم .
به گزارش خبرگزاری آریا : قیمت طلا این روز ها به پایین ترین حد خود در چند وقت گذشته رسیده است . قیمت طلا مردم را در خرید و فروش طلا مردد کرده است . بسیاری منتظر ثبات قیمت در بازار هستند تا دست به انجام معامله بزنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیگر نیز منتظر اتفاقات سیاسی هستند تا تاثیر آن را بر بازار ها ببینند . در ادامه به بررسی قیمت طلا و تاثیر انتخابات بر بازار طلا می پردازیم . 
طلا بخریم یا بفروشیم؟/ آینده طلا تا انتخابات 1400 بسیاری از مشتریان این بازار بر این تصور هستند که طلا تا انتخابات 1400 بیشتر از این ریزش قیمت را تجربه می‌کند و برای معامله طلا مردد هستند اما کارشناسان این بازار چه می‌گویند و از آینده طلا چه تحلیلی دارند؟
بهای طلا از مرداد سال 99 با شیب تندی صعود کرد و قیمت هر گرم طلا 18 عیار به بالای یک میلیون تومان رسید. از آن زمان تا اردیبهشت امسال بهای طلا فقط یک بار به زیر یک میلیون تومان رسید و آن اواخر دی ماه پارسال بود که حسن روحانی از دلار 15 هزار تومانی حرف زد و اخبار متناقضی از آزادسازی دلارهای بلوکه شده رسید. حالا دوباره از 5 اردیبهشت قیمت هر گرم طلا 18 عیار به زیر یک میلیون تومان رسیده است.
تحلیل محمد سعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره آینده بازار طلا تا انتخابات 1400 این است که طلا تا انتخابات سال 1400 کاهش قیمت خواهد داشت. او به فارس گفته است که هرچه به انتخابات نزدیک شویم قیمت طلا و دلار کمتر می‌شود. ضمن اینکه کاهش قدرت خرید مردم در این بازار موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها شده است.
او ادامه می‌دهد: هرچند که قاعده بازارهای ایران برخلاف بازار جهان است و با افزایش قیمت موج تقاضا شکل می‌گیرد و مردم با کاهش قیمت از خرید دست می‌کشند.
عبدالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم به ایمنا گفته است: پیش بینی می‌شود تا زمانی که نتیجه مذاکرات وین مشخص نشود قیمت هر گرم طلا بین یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تومان بماند.
مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی هم توضیح داده است که تا زمانی که بازارها در ابهام مذاکرات وین و نتیجه انتخابات هستند، قیمت طلا روی محدوده‌های فعلی نوسان می‌کند.
این کارشناس درباره مهار کرونا و احتمال سقوط قیمت طلا در بازار جهان هم می‌گوید: این احتمال دور از ذهن بوده و فقط حوادثی مثل جنگ یا بهار عربی یا حملات تروریستی در سطح حمله به برج‌های دوقلو امریکا و … می‌تواند به صورت ناگهانی قیمت جهانی طلا را بشکند و غیر از این روند طلای جهانی بر همین منوال و با نوسان کمتر خواهد بود.
محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران هم در پاسخ به این پرسش گفته است: قیمت جهانی طلا رو به افزایش است و با توجه به این که طلا یک منبع معدنی است و باید استخراج شود و هزینه استخراج نیز سنگین است هزینه تولید آن را بیشتر کرده است علاوه بر این روی آوردن سایر کشورهای مختلف به خرید طلا در یک و دو سال گذشته می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.
او همچنین افزود: بر اساس آمار شورای جهانی طلا در این مدت بسیاری از کشورها به خرید طلا روی آورده و طلا را به عنوان یک ذخیره امن از بازار خریداری می‌کنند و به صندوق‌های خود واریز می‌کنند، بنابراین افزایش هزینه‌های استخراج و افزایش تقاضای جهانی منجر به افزایش قیمت جهانی طلا می‌شود و پیش بینی‌ها بر این است قیمت جهانی طلا که اکنون بین هزار و 700 و هزار و 800 دلار قرار دارد به بیش از دو هزار و 200 تا دو هزار و 500 دلار نیز خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طلا تا انتخابات قیمت جهانی طلا یک میلیون پیش بینی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد