Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاح یک پادگان در مرز با ایران گفت، حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش مشرق، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که برای  افتتاح پادگانی در شهرستان آزاد شده «جبرایل» در مرز با ایران حضور داشت، از مودت و دوستی بین باکو تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وی در این باره گفت: «مرز  جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهروندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره مند می‌شوند. در عین حال، حجم روزافزون محموله‌ها بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.»

وی در ادامه افزود که «پل خدا آفرین» نماد دوستی جمهوری آذربایجان و ایران است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر)، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف جمهوری آذربایجان مرز ایران رئیس جمهور الهام علی اف جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم

رئیس‌جمهور با اعلام شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و مؤثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است؛ جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس‌جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچکدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار کرد: هیچکدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

وی همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، افزود: پاکستان هم علاقه‌مند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و مؤثر بردارد.

منبع: ایرنا کد خبر 747024

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از پاکستان پیام‌آور صلح و دوستی برای ۲ کشور است