Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین ومدیران مستقل سازمان بابیان اینکه جهادکشاورزی تامین کننده امنیت غذایی جامعه است، اظهار داشت: برای تامین امنیت غذایی جامعه، کشاورزان، کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی باید با تلاش بیشتری وظایف خود را انجام دهند وخوشبختانه با توجه به توفیقات بدست آمده در شرایط سخت اقتصادی و محدودیتهای کرونایی، زحمات این عزیزان شایسته قدردانی وتشکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش ویژه جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی سفره مردم، به تسریع در اجرای برنامه های سازمانی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی حوزه های مختلف در راستای تامین امنیت غذایی، پیش بینی های لازم برای مواجهه با چالشها مشخص شده باشد.

فتحی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت های کرونایی، امکان واردات محصولات کشاورزی و مایحتاج جامعه در دو سال اخیر رو به کاهش بوده که این موضوع وظیفه جهاد کشاورزی را برای تولید محصولات مورد نیاز جامعه چند برابر کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به کارکرد حوزه های مختلف بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته جهاد کشاورزی استان در برابر چالش ها و مشکلات، توانست نتایج خوبی کسب کند و باید در سالجاری حوزه های مختلف در راستای ارتقای وضعیت سال قبل فعالیت خود را افزایش دهند و کارکرد خود را با شناسایی موانع تولید و رفع  به موقع، افزایش دهند که این امر موجب افزایش تولید در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی به طرح ارزیابی دستگاه ها که با عنوان طرح شهید رجایی مطرح است تاکید کرد و گفت: باید معاونت توسعه مدیریت و منابع با جدیت نسبت به پیگیری موضوع اقدام  نماید .

فتحی با یادآوری فرارسیدن ایام بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بدون سنگر،گفت: متاسفانه به دلیل محدودیتهای ایجاد شده به دلیل بیماری کرونا، امسال امکان برگزاری مراسم وجود نداشته و لازم است به هر نحو ممکن نظیر برگزاری مراسمات غیرحضوری و با همکاری صداوسیما یاد و خاطره شهیدان سنگرساز بدون سنگر گرامی داشته و اقدامات لازم با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام شود.

وی افزود: اگر جان فشانی ها، ایثار و از خودگذشتگی شهیدان سنگرساز بدون سنگر نبود، هیچ یک از ما در جایگاه فعلی حضور نداشتیم و باید در راستای اهداف والای انقلاب و اسلام با جان و دل در خدمتگذاری به جامعه تلاش کنیم.

مهندس فتحی با بیان اینکه بازنشستگان جهاد کشاورزی خدمتگزاران چندین و چند ساله جهاد کشاورزی هستند، از معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی و مدیریت امور اداری خواست تا همکاریهای لازم برای پیگیری مطالبات آنها را در دستور کار قرار دهد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به استفاده کارآمدتر از کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه های مرتبط تاکید کرد و گفت: با علمی شدن فرآیندها و اقدامات، می توان نتایج بهتری در بخشهای مختلف کسب کرد، بنابراین مدیران سازمان باید با بکارگیری از تجارب متخصصین، اساتید دانشگاهی و تشکیل جلسات فنی از کارشناسان در جهت علمی شدن فرآیندها و افزایش توان تولید به نحو احسنت استفاده کنند.

مهندس فتحی با تاکید بر اینکه رفع موانع تولید باید به صورت عملی انجام شود گفت: کمیته رفع موانع تولید با هدف بررسی مشکلات و موانع تولید تشکیل شده و باید موانع تولید در هر بخش و حوزه ای شناسایی شده و برای رفع آن در این کمیته مطرح شود.

وی افزود: باید برنامه ای صرفاً برای سال 1400 تدوین شود که در آن تمام چالشها و موانع موجود مطرح شده و برخی مشکلات نیز پیش بینی شود و سپس برای رفع این موانع، ظرفیتها و استعدادهای استان شناسایی و اقدامات قابل اجرا بررسی شود و تصمیم گیری برای زمان اجرا اخذ گردد.

فتحی در این راستا به طرحهای نیمه تمام بخش آب وخاک در ساخت سدها، مشکلات تولید گندم دیم در حوزه بهبود تولیدات گیاهی، حوادث غیرمترقبه، خشکسالی، سرما زدگی، حمله آفات اشاره کرد.

وی به درک درست و پیش بینی وضعیت بازار تاکید کرد و گفت: با بررسی وضعیت کارخانجات و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی می توان وضعیت بازار در آینده را پیش بینی کرد و باید تمام اقدامات را در جهت تنظیم بازار انجام داد و  با مدیریت مناسب، داشتن اطلاعات دقیق و به روز کنترل بازار در دست گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به مدیریت صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: با وجود کسب رتبه سوم کشوری توسط مدیریت صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان، باید به دنبال صنایع جدید و های تک با توجه به ذائقه مردم باشید، چرا که سلیقه جامعه نشان دهنده میزان رضایت در این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی استودیو خبری توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار سازمان قرار گرفته است گفت: باید امور مالی در اجرای این پروژه همکاری های لازم را سریعاً انجام دهد تا از این ظرفیت در آینده استفاده شود.

وی به استفاده از ظرفیت های مراکز غیردولتی ترویج تاکید کرد و افزود: حوزه ترویج کشاورزی با همکاری و استفاده از این ظرفیت می تواند در رفع موانع تولید پیشگام باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برخی پروژه ها می تواند در آینده مشکل ساز گردد گفت: طرح هایی مثل طرح سد قلی بیگ لوبه خاطر مشخص نشدن بهره بردار ناتمام مانده بنابراین اداره امور اراضی سریعاً باید با شناسایی موانع و ارائه راهکار، در صدد اقدام قانونی باشد.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حال افزایش است گفت: مدیران شهرستانها باید با برنامه ریزی و تعیین زمان مناسب در ایام هفته و بازدید از عرصه های شهرستان با هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز به طور جدی برخورد کنند.

وی افزود: طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی زراعی باغی باید قبل از قلع و قمع پیشگیری انجام شود و در صورتی که امکاناتی مورد نیاز بود از طریق دادستانی کل استان و استانداری قابل تامین است و برای رفع موانع همکاریهای لازم بین دستگاه ها انجام می شود.

وی به صدور اسناد کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید هر چه سریع تر زمین های کشاورزی سنددار شده و امکان تسریع در انجام این فرآیند وجود دارد.

فتحی به نظارت بیشتر در حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت تاکید کرد و گفت: نظارت بر عملکرد سایر حوزه ها باید افزایش یافته و با جدیت دنبال شود اگر تخلفی صورت بگیرد و حوزه بازرسی با جدیت برخورد نماید، در غیر اینصورت به عنوان شریک جرم متخلف محسوب می شود.

وی به پروژه رودخانه های مرزی و طرح بهبود لاریجان اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی در این پروژه ها اخیراً انجام شده و می توان با تعیین بهره برداران این پروژه ها را افتتاح کرد و مسلماً برای منطقه محروم خداآفرین خدمت ماندگاری انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به توجه و برنامه ریزی برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و با بیان اینکه محل تامین اعتبارات حوزه زراعی و باغی منطقه تغییر کرده است گفت: اعتبارات پروژه های احیای دریاچه اورمیه کماکان وجود داشته و باید پروژه های نیمه تمام بررسی شده و موانع شناسایی شود تا برای ادامه کار برنامه ریزی انجام شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی استان آذربایجان شرقی صنایع صنایع تبدیلی تغییر کاربری خبرگزاری فارس فارس تبریز گندم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد و گفت موانع تولید بخش کشاورزی برنامه ریزی امنیت غذایی انجام شود رفع موانع پیش بینی پروژه ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صدور، اصلاح و تمدید ۷۷ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران خبر داد.

حمیدرضا شهابیان به عملکرد ۶ ماهه مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ۱۶ مهر پارسال تا ۱۶ فروردین امسال، اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۳ فقره مجوز موافقت اولیه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در استان اصلاح و تمدید شد.

  شهابیان ،صدور، اصلاح و تمدید ۷۷ فقره جواز تاسیس و صدور و تمدید ۱۳ فقره مجوز بازسازی و نوسازی صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی در استان را از اقدامات این مدیریت در مدت زمان فوق برشمرد.   وی تصریح کرد: صدور، تمدید و اصلاح و تغییر نام ۷۹ فقره مجوز پروانه بهره برداری و صدور، اصلاح و تمدید ۱۸ فقره مجوز توسعه صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی نیز  از فعالیت‌های این مدیریت در ۶ ماه گذشته بود.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید