Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:30:15 GMT

بهره‌مندی تمام رانندگان از بیمه پایه و تکمیلی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۲۸۰۷

بهره‌مندی تمام رانندگان از بیمه پایه و تکمیلی

رضا شیرین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای در بخش حمل و نقل بار و مسافر در استان اردبیل داریم که به غیر از تعداد معدودی از آنها، مابقی رانندگان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و حتی بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: تنها تعداد معدودی از رانندگان تازه وارد از پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های دولتی در بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای بی‌بهره هستند که تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده مشکل آنها را نیز رفع کنیم تا بتوانند از با پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه خود از خدمات پوشش بیمه‌ای کامل در بخش پایه و تکمیلی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ ناوگان باری و یک‌هزار و ۲۰۰ ناوگان مسافربری در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۱۲ هزار راننده حرفه‌ای در بخش حمل و نقل باری و دو هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای در بخش مسافر فعالیت خود را انجام داده و جابجایی بار و مسافر را عهده‌دار هستند.

شیرین‌زاده عمر ناوگان مسافربری استان را به طور میانگین ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: در این بخش ما با شرایط مناسب و استانداردی روبه‌رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عمر ناوگان باری استان ۲۳ سال است در حالی که متوسط کشوری ۱۹ سال است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوسازی ناوگان در بخش بار در اولویت قرار گرفته و به تدریج این روند را شاهد هستیم.

شیرین‌زاده به پوشش بیمه‌ای رانندگان اعم از بیمه پایه‌ای و تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اکثر رانندگان از خدمات بیمه‌ای با تخفیف ۵۰ درصد بهره‌مند هستند به طوری که با پرداخت نیمی از هزینه‌ها از سوی خود و نیم دیگر به صورت یارانه‌دار از پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند بوده و در کنار آن از خدمات بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: دولت در حمایت از رانندگان وسائط نقلیه باری و مسافری ۵۰ درصد هزینه‌ها را به شکل یارانه‌دار برای پوشش کامل بیمه این اقشار پرداخت کرده و در طول سال در نظر می‌گیرد.

نقش مکملی رانندگان در حفظ ایمنی در جاده‌ها

شیرین‌زاده در مورد پوشش بیمه‌ای کمک رانندگان نیز بیان کرد: در این زمینه ما شرایط خاص بیمه‌ای را نداریم و باید خود رانندگان نسبت به پوشش بیمه‌ای این افراد نیز اقدام کنند.

وی با گرامیداشت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: آنچه که به عنوان موضوع اساسی در بحث ایمنی در بخش حمل و نقل بار و مسافر باید به آن توجه کنیم، در کنار احداث راه‌های ایمن و خودروهای با استانداردهای مناسب، ضرورت دارد خود رانندگان نیز موارد مهم ایمنی به ویژه از سرعت غیرمجاز و سبقت‌های غیرمجاز جلوگیری کرده و همواره در رانندگی توجه به جلو را مد نظر قرار دهند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: قطعاً در احداث راه‌ها با نظر مهندسان و کارشناسان امر موارد ایمنی مورد توجه قرار می‌گیرد و با بازرسی و ممیزی موارد ایمنی سعی می‌شود تا بهره‌برداری از راه‌ها با فراهم شدن زیرساخت‌های ایمنی انجام شود.

شیرین‌زاده گفت: نصب گاردریل، روشنایی جاده‌ها و نصب علائم و سایر موارد ایمنی بسیار ضروری است و در کنار آن در حال حاضر اکثر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی نیز به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز هستند به طوری که در استان اردبیل نیز ۳۸ دستگاه ثبت تخلفات و سرعت‌سنج فعال بوده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

کد خبر 5199451

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری اردبیل بیمه تکمیلی ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل طرح ایمنی جاده ها نقاط حادثه خیز حوادث رانندگی ویروس کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 شهرکرد شیراز عکس استانها بارش باران خدمات بیمه استان اردبیل پوشش بیمه ای حال حاضر شیرین زاده حمل و نقل ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی