Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:28:58 GMT

کمترین آسیب در همه‌گیری کرونا را در شاغلان صنایع داشتیم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۳۹۲۲

کمترین آسیب در همه‌گیری کرونا را در شاغلان صنایع داشتیم

ایسنا/اصفهان مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در همه گیری کرونا باتوجه به زیرساخت‌ها و نیروهای کارشناس در سطح صنایع استان، نه تنها صنایع تعطیل نشدند بلکه حتی توسعه نیز داشتند، گفت: کنترل‌های خوبی در سطح صنایع در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا و باعث شد کمترین آسیب را در شاغلان صنایع استان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید مشایخ در گفت و گو با ایسنا به مناسبت ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، اظهار کرد: "پیش بینی، آماده سازی و پاسخگویی به بحران، هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری کنیم" به عنوان شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای انتخاب شده است.

وی از پیش بینی برنامه بزرگداشتی برای کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه ای صنایع در اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه به منظور پیشگیری از تداخل با برنامه های ملی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه شده در اصفهان به صورت وبینار برگزار می شود. اطلاع رسانی برای شرکت در این وبینار به صنایع و کارشناسان بهداشت حرفه ای شبکه های بهداشت و درمان استان صورت گرفته و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در این وبینار شرکت کنند.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رئیس مرکز بهداشت استان، مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و بنده به عنوان مدیر گروه بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان در این وبینار از کارشناسانی که نزدیک به ۱۴ ماه است در زمینه کنترل همه گیری کرونا در صنایع استان خدمت می کنند و در کنار آن خدمات ایمنی و بهداشت حرفه ای را نیز ارائه داده اند تقدیر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ کارشناس بهداشت حرفه ای در صنایع استان داریم، گفت: این کارشناسان در تمام صنایع دارای ۲۵ کارگر به بالا مشغول فعالیت هستند. علاوه بر آنها کارشناسان همکار دیگری نیز داریم از جمله پزشکانی که در حوزه طب کار فعالیت می کنند و کارشناسان ایمنی و کارشناسان درمان همچون پرستاران. در مجموع براساس آخرین آمار، نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنایع استان فعالیت می کنند.

مشایخ در مورد تغییراتی که فعالیت کارشناسان بهداشت حرفه ای در دوران همه گیری کرونا داشته نیز گفت: باتوجه به اینکه کرونا یک بحران جهانی است که بسیاری از مسائل را تحت تاثیر قرار داد، برنامه های صنایع را نیز به سمت و سوی پیشگیری از کرونا برد. خوشبختانه در این دوران باتوجه به زیرساخت ها و نیروهای کارشناس در سطح صنایع استان، نه تنها صنایع تعطیل نشدند، بلکه حتی توسعه نیز داشتند و همین امر کمک زیادی به اقتصاد استان و کشور کرد. در کنار آن کنترل های خوبی در سطح صنایع در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا و باعث شد در همه گیری کرونا کمترین آسیب را در شاغلان صنایع استان داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در این دوران حمایت های خیلی خوبی از کارشناسان بهداشت حرفه ای به عمل آمد، گفت: جای قدردانی از کارفرمایان صنایع دارد که با وجود مشکلات اقتصادی سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند این بحران کنترل شود.

مدیر گروه بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان اصفهان به جذب نزدیک به ۹۰ درصد کارشناسان بهداشت حرفه ای در صنایع بالای ۲۵ نفر در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز ظرفیت بکارگیری این کارشناسان وجود دارد و صنایع می توانند از خدمات کارشناسان بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام صحبت ها مطرح شده معطوف به صنایع و کارگاه های دارای ۲۵ کارگر به بالا بود، گفت: متاسفانه در کارگاه های زیر ۲۵ نفر خودکنترلی، خود اظهاری و نظارت های درون سازمانی انجام نمی شود، چراکه در قانون پیش بینی نشده، درحالی که نیاز به قانونگذاری در این زمینه داریم تا این واحدهای کوچک نه به شکل انفرادی بلکه به شکل گروهی و صنفی دارای تشکیلات ایمنی و بهداشت حرفه ای باشند.

مشایخ در مورد مهمترین مشکلات کارشناسان بهداشت حرفه ای نیز اظهار کرد: کارشناسان بهداشت حرفه ای با وجود همه زحماتی که می کشند متاسفانه معمولا قراردادهای کوتاه مدت دارند و ارتباط شغلی دائم و ضمانت شده ای ندارد، همچنین دستمزدهایی که برای آنها درنظر گرفته می شود جوابگوی حجم فعالیت های آنها نیست که امیدواریم در این زمینه مساعدت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهداشت حرفه ای کار بهداشت حرفه ای و ایمنی کار مرکز بهداشت کارشناسان بهداشت حرفه ای ایمنی و بهداشت حرفه ای همه گیری کرونا سطح صنایع صنایع استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد

سید مهدی حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: یک مرکز غیر مجاز که در خصوص ارائه خدمات پوست، تزریق ژل و بوتاکس و مزوتراپی فعالیت می‌کرد به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان، شناسایی و مهروموم شد. 

این مسئول از ضبط وسایل و تجهیزات در این مرکز زیبایی غیرمجاز  پس از طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی و با حضور نماینده اداره اماکن، کارشناسان بهداشت محیط و امور حقوقی خبر داد و گفت: به منظور صیانت از سلامت مردم، مباشران این مرکز به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته او این اقدام با تلاش و پیگیری کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان خرمشهر انجام شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد