Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نامه‌ای مکتوب مبنی بر عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان از وزارت کشور یا ستاد مقابله با کرونا دریافت نکرده‌ایم، فقط در نامه‌ای که ابلاغ شد بر تشدید کنترل‌ها تأکید شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد هدایتی در پاسخ به این سؤال‌ که چرا تردد مسافری بین مرز ایران و پاکستان لغو نشده است؟‌ اظهار داشت: براساس مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که در ابتدای هفته جاری به ما ابلاغ شد، فقط موضوع کنترل مرزهای شرقی کشور به ویژه مرزهای مشترک با پاکستان و تشدید‌ اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ما ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ در این راستا ما به مدیران پایانه‌های مرزی شرق کشور به ویژه کشور پاکستان، اعلام کردیم که معاینه مسافر از نظر بیماری در آنجا با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مستقر، به صورت‌ مضاعف عملیاتی شود.

وی ادامه داد: کنترل مسافران توسط همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و ما هم در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پشتیبانی می‌کنیم تا همکاران وزارت بهداشت معاینه مسافران را به خوبی از نظر ابتلا به کرونا انجام دهند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به این گفته که نامه وزارت کشور مبنی بر توقف تردد مسافر با پاکستان بوده است، گفت: اینجانب نامه‌ای مکتوب مبنی بر عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان دریافت نکرده‌ام، فقط در نامه‌ای که دریافت کرده‌ایم‌ بر تشدید کنترل‌ها تأکید شده است و نامه عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان به سازمان راهداری نیامده است.

وی در پاسخ به این سؤال که روزانه چه میزان مسافر بین ایران و پاکستان جابه‌جا می‌شود، گفت: روزانه کمتر از یکصد نفر مسافر از مرزهای دو طرف عبور می‌کنند.

هدایتی اضافه کرد: موضوع معاینه مسافران و قرنطینه انسانی در حیطه وظایف همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان است و ما هم تشدید کنترل‌ها را به مدیران مرزی ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جابه‌جایی کالا بین ایران و پاکستان گفت: از سمت پاکستان به ایران جابه‌جایی کالا نداریم اما از سمت ایران بارهای صادراتی به پاکستان داریم که راننده‌ها و کامیون‌ها وارد عمق خاک پاکستان نمی‌شوند.

گفتنی است روز چهارم اردیبهشت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

روز پنجم اردیبهشت معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فارس گفت که این بخشنامه هنوز کتباً به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ نشده است اما ما به مدیران مرزی خود شفاهی اعلام کرده‌ایم که تردد مسافر در مرزهای ایران و پاکستان ممنوع شود و منتظر ابلاغیه رسمی وزارت کشور به ساز‌مان راهداری هم هستیم.

بعد از ظهر دیروز، سخنگوی گمرک هم از ورود و خروج 192 مسافر از مرز های زمینی با پاکستان خبر داد و گفت‌: با وجود اعلام محدودیت ها برای ورود و خروج مسافر به سمت پاکستان و هند در رسانه ها و عدم ابلاغ آن به نهادهای مستقر در مرز، ‌روز هفتم اردیبهشت 192 مسافر از مرز میرجاوه و ریمدان تردد داشتند.

به گفته سید روح اله لطیفی‌ 80 نفر خارجی (تبعه پاکستان) و پنج ایرانی فقط روز هفتم اردیبهشت از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان وارد شدند و 72 نفر پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند‌ و از مرز ریمدان نیز 30 نفر وارد و 6 نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

به گفته وی کنترل های بهداشتی کامیون‌های تجاری در مرز دو طرف به مدت 10 روز افزایش می‌یابد و شناورهای تجاری نیز تحت کنترل‌ها و پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای امکان تخلیه و بارگیری پیدا می‌کنند.

بنابراین گزارش ورود و خروج مسافر از مرزهای مشترک با پاکستان شامل میرجاوه و بخشی هم ریمدان است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عبور مسافر مرز ایران و پاکستان ستاد کرونا مسافر بین ایران و پاکستان مسافر از مرز تردد مسافر کنترل ها نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

وزیر راه از دستور کار قرار گرفتن تهاتر کالا با پاکستان خبر داد و گفت:‌با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاش وجود بنادر مهم پاکستان از جمله کراچی و موقعیت بنادر ایران از جمله بندر چابهار و دسترسی به آب‌های آزاد را فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست و اظهار کرد: توسعه بنادر پاکستان و ایران از دیگر موضوعاتی بود که در دیدارهای دوجانبه مطرح شد.

وی با بیان این‌که دستیابی به این هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تجارت دو کشور نیازمند توسعه جدی زیرساخت‌ها از جمله بنادر و تسهیل تردد کامیون‌ها در مرزهای دو طرف است، افزود: مرز ریمدان، میرجاوه و پیشین میان ایران و پاکستان وجود دارد که دو مرز آن‌ها نسبتاً جدید است و باید تردد از این مرزها تسهیل شود.

وزیر راه و شهرسازی از طرح اجازه حمل یکسره بار توسط کامیون‌های ایرانی به داخل پاکستان خبر داد و افزود: این موضوع هم سرعت تردد و هم حجم انتقال بار را افزایش می‌دهد.تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید موردتوجه قرار گیرد.

بذرپاش یادآور شد: مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود که با طرف پاکستانی مطرح و مقرر شد این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: موضوع همکاری‌های هوایی از جمله افزایش پروازها به‌ویژه بین لاهور و مشهد یا تهران مطرح شد. بر این اساس مقرر شد با برقراری پرواز میان تهران و اسلام‌آباد توسط شرکت‌های ایرانی، بستر تردد راحت‌تر تجار دو کشور فراهم شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، با بیان طرح موافقت‌نامه تجارت آزاد دو کشور، اضافه کرد: تعدادی موافقت‌نامه پیشنهادی از سوی سازمان‌های ایرانی به‌طرف پاکستانی ارسال شده بود که تا کنون نظر موافق یا مخالفی از سوی پاکستان اعلام نشده، به همین منظور قرار شد کارگروهی در وزارت مربوطه تشکیل و نشست‌های مجازی با سازمان‌های هم تراز برگزار شود تا هرچه سریع‌تر در مورد موافقت‌نامه‌ها نظر بدهند. همچنین نشست بعدی در سطح معاونان وزیر در تهران برگزار شود.

بذرپاش تهاتر کالا را از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین اعلام کرد که در دستور کار برای پیگیری بیشتر قرار گرفت.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان ابراز امیدواری کرد توسعه همکاری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد و توافق‌نامه‌ها به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان یادآور شد: پاکستان به دلیل مجاورت مرزی قابل توجه با کشورمان و بازار بزرگی که دارد، فضای مناسبی برای فعالان اقتصادی ایرانی است و باید زیرساخت‌ها برای دسترسی هرچه آسان‌تر تجار و بازرگانان ایران به این بازار فراهم شود که در نهایت توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

کد خبر 747119

دیگر خبرها

  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی