Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:35:05 GMT

عملیات احداث ۱۰هزار واحد مسکن در بندرعباس آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۴۰۷۲

عملیات احداث ۱۰هزار واحد مسکن در بندرعباس آغاز می‌شود

همتی گفت: گفت: امروز طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، عملیات احداث ۱۰هزار واحد مسکن در بندرعباس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در گفتگویی خبری اظهار کرد: ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بندرعباس با پشتیبانی مالی اراضی 350 هکتاری منجر به ارتقا کیفیت زندگی در بافت های هدف شهر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور به شمار می رود، افزود: در اراضی 350هکتاری بندرعباس، 10هزار واحد مسکونی با متراژ 100 تا 150 متر مربع ساخته می شود که این واحد ها دارای تاسیسات و زیرساخت های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه پارک و فضای سبز هستند.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه 48ماهه است ولی طبق برنامه ریزی انجام شده باید 38ماهه تحویل داده شود، عنوان کرد: واحدهای مسکونی پروژه 350 هکتاری بندرعباس در قالب 605 بلوک ساختمانی طراحی شده که نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است.

 

همتی اضافه کرد: با تجهیز کارگاه این پروژه، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی آفرینی شهری ایران، عملیات احداث این واحدها در بندرعباس آغاز می شود.

 

استاندار هرمزگان همچنین گفت: پروژه مسکونی تجاری دریای نور که به‌صورت مشارکتی با بخش خصوصی با 88میلیارد تومان سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده و مرکز تجاری 250واحدی گامبرون که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبراعظم (ص) احداث شده است، با حضور وزیر راه به بهره برداری می رسد.
 

وی افزود: کلنگ احداث 254واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در شهرک پیامبراعظم (ص) به زمین زده می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مسکن بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

کد خبر 6062794

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت