Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمار روزانه مبتلایان به ویروس کووید-19 در پاکستان همچنان بالای 5 هزار نفر ثبت می‌شود، این درحالی است که مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در این‌ کشور هم با 201 قربانی رکورد زد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل  از منابع رسمی پاکستان‌، طی 24 ساعت گذشته دست کم 201 بیمار کرونایی در شهرهای مختلف این کشور جان‌خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین آمار تلفات کرونا در پاکستان از زمان آغاز این بحران همه‌گیر ثبت شده است.
ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد: طی یک روز گذشته ابتلای بیش از 5 هزار نفر به ویروس کرونا ثبت شد.
تلفات روزانه کرونا در پاکستان درحالی رکورد زد که دولت این کشور موج فعلی (سوم) شیوع بیماری کووید-19 را بسیار خطرناک دانسته و نسبت به تشدید وضعیت عمیقا نگران است.
مقامات پاکستانی گفتند: نرخ ابتلا به بیماری کرونا در سراسر پاکستان همچنان بالا است با این حال اگر دولت این کشور سال گذشته دست به اقدامات فوری پیشگیرانه و مقررات جدی برای غلبه بر کرونا نمی‌زند امروز پاکستان نیز به وضعیتی مانند هند دچار می‌شد.
ستاد ملی مدیریت کرونا در پاکستان محدودیت‌ها و مقررات بهداشتی را در این کشور افزایش داده و دولت اسلام‌آباد نیز درحال بررسی طرح تعطیلی کامل 20 شهر است که دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا است.
وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: احتمال اعمال تعطیلی در برخی شهرها وجود دارد و به همین منظور نخست وزیر پاکستان دستور گسترش توزیع کالاهای اساسی مردم از جمله‌ مواد غذایی را صادر کرده است.
رسانه‌های پاکستانی امروز به نقل از منابع آگاه گفتند: اگر میزان ابتلا به کرونا از 14 درصد افزایش یابد دولت هیچ چاره‌ای جز تعطیلی کامل شهرها ندارد.
پاکستانی‌ها هفتم اسفند 99 یکسالگی شیوع بیماری کووید-19 در این کشور را سپری کردند. از آن زمان تا امروز 810 هزار و 231 نفر به این ویروس مبتلا شده و 17 هزار و 530 نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته‌اند

تلفات کرونا در آمریکا به 573 هزار نفر رسید
آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در در 24 ساعت گذشته با مرگ دست‌کم 703 مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 573 هزار نفر عبور کرد.
 طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست‌کم 703 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 573 هزار و 355 نفر افزایش یافت.
این آمار نشان می‌دهد در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم 49 هزار و 524 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 32 میلیون و 173 هزار و 59 نفر رسید.
مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.
از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را 32 میلیون و 927 هزار و 91 نفر و مجموع قربانیان «کووید-19» در این کشور را 587 هزار و 384 نفر گزارش کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به 33 میلیون و 993 هزار و 382 نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 622 هزار و 104 نفر می‌رسد.
این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و 734 هزار و 562 مورد ابتلا و 61 هزار و 500 مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و 878 هزار و 513 مورد ابتلا و 49 هزار و 967 مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم‌اکنون با دو میلیون و 34 هزار و 102 مورد ابتلا و 52 هزار و 42 مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.
وی همچین طی نشستی پیش‌بینی کرد که که شرایط کرونایی این کشور در اواسط ماه ژانویه 2021 بد‌تر خواهد شد.
با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گزارش کرده است که بیش از نیمی از تمامی افراد بزرگسال در آمریکا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و یک سوم از آن‌ها به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند ولی هنوز گروهی از مردم این هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته تا حتماً واکسینه شوند.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد که 50.4 درصد از آمریکایی‌های بین 18 سال و بالاتر دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و 32.5 درصد از جمعیت آمریکا به طور کامل هر دو دوز واکسن «کووید-19» را دریافت کرده‌اند.
با این وجود، علی‌رغم ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.
طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 148 میلیون و 327 هزار و 443 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان سه میلیون و 131 هزار و 250 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم 85 میلیون و 957 هزار و 411 نفر بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با 17 میلیون و 988 هزار و 637 مورد ابتلا و 201 هزار و 165 مورد فوتی و برزیل با 14 میلیون و 446 هزار و 541 مورد ابتلا و 395 هزار و 324 مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

مه گیری کرونا در آلمان و تشدید حملات به مقامات محلی
با تشدید همه گیری کووید 19 در آلمان، میزان توهین و حملات به مقامات محلی افزایش یافته است.
 نتایج یک نظر سنجی در آلمان نشان می‌دهد حملات و توهین‌ها به سیاستمداران محلی در بحران کرونا افزایش یافته است.
بر این اساس، نتایج نظر سنجی نشریه کمونال نشان می‌دهد حدود 72 درصد شهرداران در آلمان در دوران کرونا دستکم یک بار مورد توهین، تهدید و حملات فیزیکی قرار گرفته اند و از آن شکایت دارند.
علاوه بر شهرداران، مسئولان دیگر منطقه‌ای نیز در 79 درصد مناطق و ایالت‌های آلمان از این حملات به خود گلایه داشته اند. یک سوم شرکت کنندگان در این نظر سنجی افزایش حملات و توهین را با بحران کرونا مرتبط می‌دانند.
اجباری شدن ماسک، فاصله گذاری‌ها و سایر محدودیت‌ها از عوامل مهم حمله به مسئولان منطقه‌ای بیان شده است. بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، نزدیک به 82 هزار تن جان خود را از دست داده اند.
همزمان با تشدید همه گیری کووید 19 در آلمان، مقامات محلی برای جلوگیری از افزایش تلفات و فشار به سیستم درمانی کشور مجبور به اعمال قوانین سختگیرانه در ایالات آلمان کرده اند. با این حال، این موضوع باعث افزایش نارضایتی‌های عمومی به ویژه در میان شاغلان بخش خصوصی شده است.

ثبت بیش از یکهزار شکایت در اوکراین در مورد عوارض واکسن کرونا
 وزارت بهداشت اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد که بیش از یکهزار شکایت در مورد عوارض جانبی واکسن کرونا را دریافت کرده است.
به خبرگزاری ریانووستی روسیه، مرکز کارشناسان دولتی وابسته به وزارت بهداشت اوکراین در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد، سیستم اتوماتیک از آغاز واکسیناسیون در این کشور، یکهزار و 45 شکایت در خصوص نتایج جانبی واکسن‌های کرونا دریافت کرده است.
بیشتر این شکایت‌ها (یکهزار و 43 مورد) مربوط به واکسن "کوویشیلد" بوده است که شرکت آسترازنکا؛ شرکت انگلیسی- سوئدی آن را ساخته است، یک مورد مربوط به سینواک چین و یک مورد نیز در مورد واکسن "فایزر بیونتک" بوده است.
تاکنون، حدود 539 هزار و 126 نفر در اوکراین واکسینه شده‌اند.
شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین به 2 میلیون و 30 هزار و 333 نفر رسیده که از این تعداد 42 هزار و 518 نفر جان باخته و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر دیگر بهبود یافته‌اند.

لحظه افتادن جنازه یک کرونایی از آمبولانس در خیابان
خودروی آمبولانس در هند در حال انتقال جسد یک بیمار کرونایی از بیمارستان بود که ناگهان جنازه به داخل خیابان سقوط کرد.
 شیوع موج شدید کرونا در هند این روز‌ها به سرخط خبر‌ها تبدیل شده و تصاویر وحشتناکی از مرگ بیماران و سوزاندن اجساد آن‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود. اما به تازگی وقوع اتفاقی وحشتناک در مقابل یکی از بیمارستان‌های هند به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. در این حادثه جسد یک بیمار مبتلا به کرونا که توسط آمبولانس در حال انتقال از بیمارستان بود ناگهان به داخل خیابان سقوط کرد. این اتفاق در مقابل بیمارستانی در منطقه «ویدیشا» در ایالت مادهیا پرادش رخ داد.
در ویدئوی منتشر شده مشاهده می‌شود پس از آنکه خودروی آمبولانس از داخل بیمارستان خارج می‌شود ناگهان جنازه به همراه برانکاردی که روی آن قرار داشت به زمین سقوط می‌کنند. در این ویدئو صدای شاهدان عینی شنیده می‌شود که با دیدن این صحنه فریاد کشیده و راننده را در جریان قرار می‌دهند.

قربانیان کرونا در هند رکورد شکست
برای نخستین بار ازمان شیوع ویروس کرونا، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند در 24 ساعت گذشته از 3 هزار نفر فراتر رفت.
 بر اساس آخرین آمارها، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به بیش از 3 هزار و 280 نفر رسیده است.
با احتساب قربانیان ویروس کرونا در هند طی روز گذشته، تلفات این ویروس در این کشور به بالای 200 هزار نفر رسید.
از سوی دیگر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان با سرعت فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و طی 24 ساعت گذشته بیش از 362 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
بر اساس آمار سایت WORLDOMETER تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 18 میلیون نفر رسیده است.
طی روز گذشته کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود 660 هزار نفر بوده است که با توجه به این آمار، بیش از نیمی از مبتلایان در جهان متعلق به هند بوده است.

رییس جمهوری عراق واکسن کرونا دریافت کرد
 دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که برهم صالح رییس جمهوری واکسن کرونا دریافت کرد.
در روزهای اخیر که آمار مبتلایان کرونا در عراق روند نامتعادل و بی ثباتی داشته و از سوی دیگر آمارهای روزانه افزایش و کاهش مداوم داشتند، تعداد مبتلایان کرونا در عراق از یک میلیون نفر فراتر رفت.
در این بین با خرید چندین میلیون دوز از واکسن های مختلف کرونا از سوی عراق، مردم این کشور رغبت چندانی به تزریق واکسن نشان نداده اند.
گزارش خبرنگار بغداد حاکیست که کم نیستند شهروندانی که بنا به اعتقادات سنتی و قدیمی، حاضر به تزریق واکسن نبوده و آن را باعث رخ دادن حوادث و اتفاقات می دانند؛ با این حال در برخی مراکز بهداشتی و درمانگاه هایی که از سوی وزارت بهداشت عراق بعنوان محل دریافت واکسن معرفی شده اند، صف های نسبتا طولانی وجود دارد.
در همین حال دفتر ریاست جمهوری عراق از تزریق واکسن کرونا توسط برهم صالح خبر داد اما به نام واکسن اشاره ای نکرد.
برهم صالح با حضور در یکی از بیمارستان های بغداد از تلاش های کادر پزشکی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که مردم عراق با اقدامات پیشگیرانه به کمک تلاش کادر درمان موفق به شکست کرونا شود.
واکسینه شدن رییس جمهور عراق که همانند سایر مقامات کشورهای جهان فیلم برداری و بصورت عمومی منتشر شد، می تواند به شکسته شدن عقاید و افکار نادرست درباره واکسن های کرونا در عراق بیانجامد.
آمار مبتلایان کرونا در عراق نسبت به دوهفته گذشته با وضع ممنوعیت های گسترده رفت و آمد در ساعاتی از شبانه روز در ماه رمضان کاهش نسبی داشته اما هنوز تعداد مبتلایان بالاست و در بعضی روزها به  افزایش بیش از 500 نفر در آمار مبتلایان ثبت می شود.
این وضع باعث دستور وزارت بهداشت عراق و تدابیر تشویقی و تنبیهی برای واداشتن مردم به واکسن شد هرچند وزیر بهداشت این کشور در روزهای اخیر پس از حادثه آتش سوزی یک بیمارستان محل بستری مبتلایان کرونا در بغداد از کار تعلیق شده است

قربانیان کرونا در هند از 3هزار نفر در روز فراتر رفت
برای نخستین بار ازمان شیوع ویروس کرونا، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند در 24ساعت گذشته از 3هزار نفر فراتر رفت.
 بر اساس آخرین آمارها، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به بیش از 3 هزار و 280 نفر رسیده است.
با احتساب قربانیان ویروس کرونا در هند طی روز گذشته، تلفات این ویروس در این کشور به بالای 200 هزار نفر رسید.
از سوی دیگر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان با سرعت فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و طی 24 ساعت گذشته بیش از 362 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

کمک وزارت دفاع ژاپن به کادر درمان با ساخت یک مرکز واکسیناسیون
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کلانشهرهای ژاپن دولت را مجبور به استفاده از نیروهای دفاعی برای کمک به کادر درمان کرده است.
به گزارش ان اچ کی، مسئولان استان اوساکا واقع در غرب ژاپن می گویند روز سه شنبه تعداد 1231 مبتلا به ویروس کرونا را تأیید کردند. این آمار روزانه دومین رقم بالا و یک رقم بیسابقه تاکنون برای یک روز سه شنبه است.
تاکنون در کل 77 هزار و 714 نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند. همچنین مسئولان تعداد 14 مورد مرگ را نیز گزارش دادند که بدین ترتیب تعداد کل فوتی ها در اثر ویروس کرونا در این استان به 1390 نفر می رسد.
دولت کلانشهر توکیو می گوید روز سه شنبه 828 مبتلای جدید به ویروس کرونا را در پایتخت تأیید کرده است. تعداد روزانه ابتلا برای بیست و هفتمین روز متوالی از یک هفته قبل از آن بیشتر بوده است. از روز بیست و ششم ژانویه این اولین سه شنبه است که در آن این رقم از 800 نفر فراتر می رود.
سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن، همچنین به نیروهای دفاع از خود کشور دستور داده است در مرکز توکیو یک تاسیسات بزرگ برای واکسیناسیون راه اندازی کنند.
سوگا  به کیشی نوبوئو، وزیر دفاع، گفت تا روز 24 مه این تاسیسات را در محله اوتماچی ایجاد کند. نخست وزیر همچنین به او گفت این مرکز تا سه ماه باز بماند.
به منظور تسریع برنامه واکسیناسیون، دولت قصد دارد تا پایان ماه مه روزانه حدود 10 هزار نفر را در اوتماچی و مرکز اوساکا واکسینه کنند.
قرار است پزشکان نیروهای دفاع از خود کار تزریق واکسن را انجام دهند. مسئولان می گویند نیروهای دفاع از خود احتمالا به برپایی و اداره این مرکز در اوساکا کمک خواهند کرد اما هنوز جزییات این برنامه در دست تهیه است.

بیش از 6 هزار نفر بستری در بخش های اورژانس فرانسه
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با وجود قرنطینه ای که هفته هاست در فرانسه حکمفرما است، اما آمار بیماران کرونایی در این کشور همچنان در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه به بیش از 6 هزار نفر افزایش پیدا کرده که حدود 1100 نفر بیشتر از نقطه اوج موج دوم کرونا در ماه نوامبر بوده است.
بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی، شمار مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 300 نفر رسیده است. دولت آلمان اواخر ماه مارس فرانسه را به عنوان منطقه پر خطر کرونایی اعلام کرد.

شهروندان آلمانی آزادی های بیشتر برای واکسینه شده ها را می خواهند
نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار قائل شدن آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده هستند. 56 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو انجام شده است چنین نظری داشتند. 36 درصد هم این ایده را کاملا و یا بیشتر رد می کنند. 8 درصد هم اعلام کرده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند. این نظر سنجی در 26 آوریل از بین 1138 نفر از شهروندان واجد شرایط رای دادن انجام شده است.

بیش از 23 درصد شهروندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند
نهادهای بهداشتی در آلمان هم اعلام کرده اند که 23.9 درصد شهروندان در این کشور حداقل یک بار علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. بر این اساس تا به حال حدود 25.9 میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است. حدود 7.3 درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

افزایش حملات به سیاستمداران محلی در دوران کرونا
نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که در دوران بحرن کرونا حملات به سیاستمداران محلی افزایش چشمگیری داشته است.
این نظر سنجی که نشریه کمونال آن را انجام داده است نشان می دهد که حدود 72 درصد شهرداران در آلمان در این دوران یک بار مورد توهین، تهدید و حملات جسمی قرار گرفته اند. در نظر سنجی که سال گذشته در این باره انجام گرفته بود 64 درصد آن ها از این مسئله گله داشتند.
نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که تنها شهرداران هدف حمله قرار نمی گرفتند و در 79 درصد مناطق و ایالت مختلف آلمان حملات و اهانت هایی به نمایندگان انجمن ها و کارکنان سیاسی بخش ها انجام می شد. در نظر سنجی مشابه یک سال پیش 70 درصد این اقشار درباره حملات علیه خود گزارش داده بودند.
بر این اساس بیشتر از یک سوم شرکت کنندگان در این نظر سنجی ( 37 درصد) افزایش حملات و توهین ها را به بحران کرونا مرتبط می دانند. بیش از نیمی از آن ها هم بر این عقیده اند که حملات در این دوران تغیری نکرده است.
بر اساس بررسی ها تقریبا در نیمی از شهرها و مناطق شهرداری آلمان ( 46 درصد) در اجرای استفاده اجباری از ماسک و در 34 درصد این مناطق اجرای قواعد فاصله گذاری با مشکل مواجه بوده است. در این زمینه بین غرب و شرق آلمان فاصله وجود دارد. در حالی که 62 درصد از شهرداران شرکت کننده در این نظر سنجی در شرق از مشکلات در اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک سخن گفتند، در غرب این کشور 42 درصد در این باره گله مند بودند.

اعتراض ضد محدودیت ها در آلمان
چند روز بعد از اجرای طرح سراسری ترمز اضطراری در آلمان در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن حدود 600 نفر به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

344 مرگ روزانه کرونایی در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10976 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در ازای100 هزار نفر در این کشور به167.6 رسید. 344 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان دادند.

آغاز اقدامات قانونی کمیسیون اروپا علیه شرکت آسترازنکا
کمیسیون اتحادیه اروپا و شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا ماه هاست که به دلیل عمل نکردن این شرکت به تعهداتش در قبال اروپا با هم مناقشه دارند.
حالا کمیسیون اتحادیه اروپا اقدامات قانونی علیه این شرکت تولید کننده واکسن را در پیش گرفته است.
"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپاییروز گذشته اعلام کرد: رسیدگی به این مسئله به نمایندگی از 27 عضو اتحادیه اروپا در دادگاهی در بلژیک آغاز شده است.
شرکت بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا بنا به قراردادی که با کمیسیون اتحادیه اروپا امضاء کرده است باید در سه ماهه ابتدایی سال جاری 120 میلیون دُز واکسن کرونا به کشورهای عضو این اتحادیه تحویل می داد. این در حالی است که شرکت آسترازنکا در این بازه زمانی تنها 30 میلیون دُز واکسن به اتحادیه اروپا تحویل داد.
از سوی دیگر این شرکت داروسازی در سه ماهه دوم سال جاری قرار بود 180 میلیون دُز به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل دهد. این در حالی است که آسترازنکا اکنون پیش بینی می کند که تنها قادر به تحویل 70 میلیون دُز از واکسن کرونا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این بازه زمانی خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا بر این عقیده است که این شرکت تولید کننده واکسن قرارداد چارچوبی اتحادیه اروپا مربوط به آگوست 2020 را نقض کرده است.
در هر صورت انتظار می رود که رسیدگی به شکایت کمیسیون اتحادیه اروپا از آسترازنکا ماهها طول بکشد.
پیش بینی می شود که شرکت آسترازنکا با تکیه به قرارداد دیگر خود با بریتانیا و طرح این استدلال که انگلیس یک ماه زودتر از اتحادیه اروپا مجوز استفاده از واکسن این شرکت را صادر کرد به دنبال مقابله با شکایت کمیسیون اتحادیه اروپا باشد.
استفاده از واکسن آسترازنکا در بیشتر کشورهای اروپایی به دلیل احتمال لختگی خون پس از تزریق این واکسن به گروه های سنی خاصی محدود شده است. دانمارک از استفاده از واکسن آسترازنکا به طور کلی صرف نظر کرده است .

هند در لیست مناطق پر خطر کرونایی سوئیس
کشور سوئیس هم هند را در لیست کشورهای با خطر بالای کرونایی قرار داده است. بر این اساس از روز گذشته مسافرانی که در 10 روز گذشته در هند اقامت داشتند باید برای مدت 10 روز به قرنطینه بروند. روز یکشنبه اولین مورد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در سوئیس مشاهده شد.

ممنوعیت سفرها از هند ، برزیل و آفریقای جنوبی در بلژیک
بلژیک برای مهار ویروس کرونا سفرها از کشورهای هند، برزیل و آفریقای جنوبی را ممنوع کرده است. دولت بلژیک این تصمیم را روز سه شنبه اتخاذ کرده است.
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهورآلمان از شهروندان مسلمان بابت پایبندی به قواعد کرونایی در ماه رمضان قدردانی کرد.

صنعت مهمان داری آلمان همچنان زیر تیغ بحران کرونا
صنعت مهمان داری در آلمان همچنان از عواقب قرنطینه سخت در این کشور رنج می برد. اداره آمار فدرال آلمان روز سه شنبه اعلام کرد در ماه فوریه میزان درآمد این صنعت البته به مقدار کم 1.2 درصد نسبت به ژانویه افزایش داشته است. اما زیان های این بخش همچنان بالا است. بر این اساس درآمد مشاغلی مانند هتلداران، رستوران ها و کافه ها تقریبا 69 درصد کم تر از فوریه سال 2020 و قبل از شیوع کرونا در این کشور بوده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 5,952نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 398 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,064به کرونا مبتلا شده‌اند و 6 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 8,444نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 301 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند
در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته 6500 نفر بهنا مبتلا شده و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند..
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,503,996 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 103,256بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,406,946نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,434نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,971,114نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 119,539نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,488,469نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 77,738نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,307,769نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 82,344نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین شمار قربانیان ویروس کرونا در هند واکسن کرونا را دریافت کرده مبتلایان به ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اند کمیسیون اتحادیه اروپا ویروس کرونا مبتلا دریافت کرده اند برای نخستین بار تعداد مبتلایان مبتلایان کرونا مبتلایان به کرونا قربانیان کرونا کرونا در این کشور کرونا در پاکستان کرونا دریافت کرونا در آمریکا طی 24 ساعت گذشته 24 ساعت گذشته نظر سنجی شرکت آسترازنکا ابتلا به کرونا واکسن کرونا شمار مبتلایان بیشترین تعداد نشان می دهد جان باخته اند کرونا در عراق نفر رسیده ز واکسن کرونا وزارت بهداشت جانز هاپکینز عرض 24 ساعت نیروهای دفاع مورد ابتلا بحران کرونا تزریق واکسن واکسینه شده بر این اساس هزار نفر سوی دیگر روز سه شنبه محدودیت ها شیوع کرونا میلیون د ز کووید 19 ز از واکسن مورد فوتی دوز واکسن نفر فراتر فراتر رفت روز گذشته تا به حال همه گیری نفر رسید آلمان هم بیش از 3 کشور هم دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران گفت: با جوجه ریزی مناسب در فروردین رکورد جوجه‌ریزی در مازندران شکسته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریانپور معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران به رکوردشکنی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان مازندران اشاره کرد و گفت: در 6 ماه اخیر سومین بار است که به رکورد جوجه‌ریزی دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان که همتراز مازندران در میزان جوجه ریزی است، دو میلیون قطعه کمتر از مازندران جوجه ریزی داشت بیان کرد: با جوجه ریزی مناسب و مطلوب در راستای تحقق برنامه‌های جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی استان پیش می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت 17 میلیون و 437 هزار قطعه در فروردین در کشور و استان رکورد بی سابقه جوجه ریزی ماهانه استان مازندران شکسته شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران ادامه داد: در فروردین امسال رکورد بی سابقه در جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی داشتیم که معادل 12.8 درصد جوجه‌ریزی کشور است.

خیریانپور تصریح کرد: پیش بینی شده بیش از 33 هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این جوجه ریزی تولید و روانه بازار شود.

وی بیان کرد: شهرستان ساری با 2 میلیون و 711 هزار و 35 قطعه رتبه اول، شهرستان آمل با بیش از 2 میلیون و 200 هزار قطعه رتبه دوم و در شهرستان بهشهر با یک میلیون و 548 هزار و 320 قطعه رتبه سوم را دارد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست
  • رکورد پرش با نیزه جهان شکست
  • گزارش: استقلال و این رکورد ابدی!
  • پرسپولیس رکورد لیگ را شکست | ورود به سیاره ۹۱
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد