Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه ملی دیجیتال است تا اطلاعات بهداشتی و آموزشی به طور رایگان برای افراد فراهم شود.

گوردن براون نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه دیجیتال ملی برای دسترسی رایگان به اطلاعات آموزشی و کاهش تعرفه‌های اینترنت برای خانوارهای کم درآمد است.

این درحالی است که سر تیم برنرز لی (مخترع World Wide Web) و مارتالین فاکس (کارآفرین حوزه فناوری) نیز از او پشتیبانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها معتقدند اطلاعات بهداشتی و آموزشی باید به طور رایگان در اینترنت فراهم شود و لپ تاپ‌های رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

تقاضای نخست وزیر سابق انگلیس پس از آن مطرح شد که تحقیقی نشان داد ۴۰۰ هزار کودک در این کشور دسترسی به دستگاه‌های لازم برای آموزش در خانه را ندارند.

براون در این باره گفت: سال گذشته یک وظیفه فناورانه و پیچیده را انجام دادیم تا بتوانیم واکسن کووید ۱۹ را کشف و به میلیون‌ها نفر تزریق کنیم. اما در انجام کارهای ساده‌تر مانند فراهم کردن لپ تاپ برای هزاران فرد و گسترش دسترسی به اینترنت برای همه، عقب مانده‌ایم. اکنون کشور به یک برنامه ملی قدرتمند نیاز دارد تا برای تمام شهروندانش دسترسی دیجیتالی فراهم کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر سابق انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

 ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود