Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:20:32 GMT

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی آیات تمدید شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۱۷۳

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی آیات تمدید شد

پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس چهارشنبه در مطلب ارسالی به نقل از فرهاد نصیری شیرازی افزود: لازم است هنرمندان و متقاضیان شرکت در جشنواره جدولی را که بر روی سایت بارگذاری شده، به طور کامل تکمیل و به همراه تصویر آثار به آدرس جشنواره ارسال کنند.
وی بیان کرد: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نشانی fars.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

farhang.gov.ir انجام می‌شود و شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر سه  اثر در هر بخش است و فایل آثار می‌بایست با فرمت jpg با حجم تقریبی یک مگابایت باشد و فایل‌های دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد. 
مدیر اجرایی جشنواره ملی خوشنویسی آیات ۱۴۰۰ شیراز گفت: این جشنواره برای بزرگداشت استاد بزرگ قرآن نویسی، میرزا احمد نی ریزی از سری جشنواره‌ای آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار خواهد شد.
نصیری شیرازی همچنین به اهداف جشنواره جشنواره یاد شده اشاره کرد و افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زند یاد میرزا احمد نی ریزی کاتب بزرگ قرآن کریم، عناوین این اهداف را در بر می‌گیرد و محورهای فراخوان قرآن کریم سور مبارکه انعام و ابراهیم است.
وی قالب‌های جشنواره را ثلث و نسخ اعلام داشت.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز خوشنویسی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز خوشنویسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز خوشنویسی فارس اخبار کنکور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا(ع) از ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه شعر رضوی در سال جاری خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)،  سیدحسین سیدی اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم. 

او با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان را در در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به ۱۰۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

او بر اهمیت توجه به امر کیفیت‌بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن  اشعار در این زمینه اشاره کرد.

او با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد بیان کرد: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته سیدی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا(ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی، علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

او همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت‌شناسی امام رضا(ع) در اشعار قلمداد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی