Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@12:28:39 GMT

احتمال افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیرانتفاعی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۷۱۳

رییس سازمان مدارس غیردولتی از افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیر انتفاعی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این مصوبه باید به تایید سازمان حمایت از مصرف کننده برسد. خبرگزاری میزان _ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: شهریار فولادوند گفت: شهریه پایه دوازدهم امسال ۱۵ درصد بیشتر از پایه‌های دهم و یازدهم خواهد بود همچنین پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس غیردولتی ۸۰ درصد شهریه پایه‌های ابتدایی را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس استثنایی غیردولتی دو برابر شهریه مدارس غیردولتی همان منطقه را می‌توانند اخذ کنند و پیش دبستان‌های مدارس دولتی امسال ۷۰ درصد شهریه مدرسه غیردولتی همان منطقه را دریافت خواهند کرد.   فولادوند افزود: امسال مجموعه شهریه‌هایی که در مدارس غیردولتی تحت عناوین مختلف دریافت می‌شود را در یک مرحله مشخص کرده ایم که شامل شهریه مصوب و آموزش مکمل است.   وی گفت: با اولیای دانش آموزان امسال دو قرارداد بستیم که برای شرکت دانش آموز در آموزش‌های پایه و مکمل است.   رییس سازمان مدارس غیردولتی افزود: شرکت دانش آموزان در آموزش‌های پایه الزامی و برای آموزش‌های مکمل اختیاری است.   فولادوند گفت: در صورت مجازی شدن کلاس‌ها برای سال تحصیلی آینده مدارس غیردولتی تنها شهریه آموزش‌های پایه و فوق برنامه (شهریه مصوب) را دریافت خواهند کرد و حتی در صورتی که کلاس‌ها حضوری شود مدارس حق الزام شرکت دانش آموزان در آموزش‌های مکمل و دریافت شهریه را ندارند. وی افزود: شرایط پیش ثبت نام و دریافت علی الحساب شهریه هنوز به مدارس ابلاغ نشده است و بنابراین دریافت هرگونه شهریه علی الحساب برای پیش ثبت نام ممنوع است.   فولادوند تأکید کرد: پیش ثبت نام مدارس غیردولتی با اعلام ۳۰ درصد افزایش نسبت به پارسال غیرقانونی است و تنها می‌تواند براساس شهریه مصوب پارسال انجام شود.   وی تصریح کرد: طرح الگوی پیش ثبت نام مدارس غیردولتی در حال تصویب نهایی است و به زودی به این مدارس ابلاغ خواهد شد.   رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شهریه ثابت مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده در صورت مجازی شدن کلاس‌ها کاهش نخواهد یافت، زیرا باوجود کاهش هزینه‌های مدرسه به دلیل نبود دانش آموزان هزینه‌های آموزش مجازی این مدارس افزایش یافته است.   فولادوند افزایش اجاره بهای ساختمان و افزایش ۳۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان مدارس غیردولتی را از دلایل افزایش شهریه عنوان کرد.   وی افزود: به دلیل مجازی شدن کلاس‌ها تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی امسال ۴ درصد کاهش یافته است و از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور ۶ هزار مدرسه با کمتر از ۵۰ دانش آموز مشغول به فعالیت هستند و تعداد زیادی از مدارس غیردولتی نیز به دلیل کمبود و یا نبود دانش آموز تعطیل شدند.   فولادوند گفت: امسال ۷۰ درصد کاهش ثبت نام در پیش دبستانی‌های دولتی را داشته ایم.   وی افزود: بخشنامه نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی به استان‌ها ابلاغ شده است و مدیران این مدارس یک ماه فرصت دارند تا شهریه درخواستی خود را به ما اعلام کنند.   رییس سازمان مدارس غیردولتی یادآور شد: مدارس غیردولتی از زمان اعلام شهریه مصوب ۲۰ روز فرصت دارند که در صورت اعتراض به میزان شهریه مصوب اعلام نظر کنند. بیشتر بخوانید: مهد‌های کودک در سراشیبی تعطیلی انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: مدارس غیر انتفاعی شهریه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس غیر انتفاعی شهریه شهریه مدارس دانش آموزان پیش ثبت نام شهریه مصوب کلاس ها ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های آموزشی در همه نقاط استان گفت: با تمام وجود و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برقراری عدالت آموزشی تلاش می‌کنیم.

محمد کرمی امروز سه شنبه در آیین ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس، هدیه شهدای دانش آموز به دانش آموزان مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ما به همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها گفته‌ایم به آموزش و پرورش کمک کنند چرا که آموزش و پرورش مجموعه عظیم و اثرگذار در نظام راهبردی کشور است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای استعدادهای بسیار خوبی است که باید امکانات مناسب برای آن فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر ما صدها مدرسه با بهترین امکانات فراهم کنیم اما به توانمندسازی معلمان توجه نکنیم، یقیناً همچنان دچار مشکل خواهیم بود بنابراین باید توجه ویژه‌ای به معلمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای ما آموزش و پرورش بسیار مهم است بر همین اساس آماده همکاری در زمینه دانش افزایی معلمان هستیم.

کرمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۳ را مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» فرمودند؛ در واقع مردم در دوران دفاع مقدس نیز در همه شرایط در میدان حاضر بودند بنابراین مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی افزود: سرانه‌های آموزشی در برنامه‌ریزی و غنای برنامه‌های تربیتی و آموزشی نقش اساسی دارد بنابراین باید خانواده‌ها نیز در این زمینه مشارکت کنند زیرا مردم نیز علاقمند به مشارکت در امور در قالب انجمن اولیا و مربیان هستند که مدیران باید این ظرفیت عظیم را در نظر بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باران نعمت الهی است و شکرگزار آن هستیم که در این سیل اخیر هیچ تخریب کامل و خسارت جانی وجود نداشت.

وی ادامه داد: از محبت و نگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب نسبت به سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنیم.

کرمی تاکید کرد: هرگاه اراده انسان قوی باشد یقیناً مشکلات در هم شکسته می‌شوند چرا که اعتقاد داریم با بیان مشکل، مشکلات حل نمی‌شوند و مشکلات قابل حل هستند اما باید با همه وجود تلاش کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش