Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-متولیان بهداشت و درمان استان مرکزی بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها تاکید دارند و نگران ورود انواع جهش‌یافته ویروس کرونا به استان هستند که خوشبختانه هنوز موردی ثبت نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، بیش از 14 ماه  است که شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و کار واکسیناسیون عمومی در استان مرکزی همراه با کل کشور و با توجه به اولویت‌های مشخص شده آغاز شده است و به ترتیب اولویت گروه‌های سنی مختلف واکسن دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: در این مرحله گروه‌های سنی بالای 85 سال واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

وی افزود: واکسیناسیون بیماری کرونا از طریق مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت اطلاع‌رسانی می‌شود و افراد در ساعت و مکان مقرر باید حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در پایان اجرای مرحله نخست پس از یک هفته به ترتیب سایر گروه‌ها واکسینه می‌شوند و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جمالیان ادامه داد: نزدیک به شب‌های قدر هستیم و افراد اگر در مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کنند حتما از دو ماسک استفاده کنند و ما تاکید کردیم که مراسم‌ها باید در محیط باز برگزار شوند.

 پیش‌بینی واکسیناسیون بیش از 14 هزار سالمند طی یک هفته در استان مرکزی 

علی علیمحمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این باره گفت: پیش‌بینی می‌شود طی مدت یک هفته بیش از 14 هزار سالمند که در استان مرکزی بالای 85 سال هستند با فراخوانی که توسط همکاران ما در پایگاه‌های سلامت و تلفنی صورت گرفته واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه 98 پایگاه سلامت در استان فعال هستند، گفت: در سراسر استان بالغ بر 200 نفر از همکاران ما خدمات می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که هر 7 تا 8 روز یک نوبت از واکسیناسیون انجام شود و در مرحله بعد گروه سنی 80 به بالا و در مراحل بعد 75 سال به بالا واکسینه می‌شوند.

آخرین وضعیت کرونا در گیلان/ ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونایی رو به اتمام است+جدولوضعیت کرونایی استان همچنان شکننده استوضعیت کرونایی شهر رشت از حالت عادی خارج شده است

 

بهمن صادقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به وضعیت استان از منظر شیوع بیماری کرونا به خبرنگار تسنیم گفت: تاکنون نوع جهش‌یافته ویروس پاکستانی و هندی در استان ثبت نشده است اما درحال حاضر در سطح استان نوع جهش‌یافته انگلیسی شایع است.

وی افزود: با همکاری آزمایشگاه مرجع سلامت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نمونه‌ها را رصد می‌کنیم و امیدواریم درگیر ویروس‌های جهش‌یافته نشویم زیرا از همه ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و استان استفاده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: جهت شناسایی ویروس جهش‌یافته هندی از همکاران خود درخواست کرده‌ایم در صورت مشاهده هر گونه علائم متفاوت در یافته‌های بالینی بیماران و سی تی اسکن از ظرفیت‌های تخصصی استان برای موارد هندی استفاده کنند و همچنین می‌توانند برای اطمینان بیشتر موارد مشکوک را برای انستیتو پاستور تهران ارسال کنند.

صادقی عنوان کرد: اگر انواع جهش‌یافته این ویروس به کشور و استان وارد شود بی‌شک با توجه به فرسایشی شدن این بیماری و برخی از تجهیزات پزشکی و همچنین خستگی کادر بهداشت و درمان برای کادر درمان و مردم روزهای سختی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: نوع جهش‌یافته ویروس هندی قدرت انتقال و سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس‌های قبلی دارد و متاسفانه با توجه به پیک چهارم و ضربه مهلک این بیماری و با در نظر گرفتن اینکه هنوز از این پیک عبور نکرده‌ایم به همکاری مسئولان و مردم نیاز داریم چراکه در صورت عدم همکاری امکان وقوع پیک پنجم بلافاصله پس از پیک چهارم و درگیری با نوع ویروس جهش‌یافته هندی وجود دارد.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک جهش یافته ویروس استان مرکزی نوع جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت موردتوجه است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت موردنظر طرح سلامت خانواده است بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم در موضوع سرطان یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سراج توجه به ارتقا سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.
 
دکتر مصری بیان داشت: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان